Hloubkou prožitku a upřímnosti citu nesené vyprávění slovenské spisovatelky (nar. 1910) o životě oravské vesnice v době první světové války, především však vzpomínání na doby vlastního dětství a zejména matku, dobrou a statečnou slovenskou ženu.
Marie Pilařová Knihy






Mináčova románová prvotina.Je živým svědectvím o slabosti a síle lidí, kterým válečné šílenství bralo pevnou půdu pod nohama.
V době, kdy buržoasie zakazovala komunistický tisk a pronásledovala komunistické pracovníky, hovořila tato kniha (napsána 1933, vyd. 1934) k pracujícímu lidu a drobné inteligenci, ukazovala "cestu zarubanou", kterou prochází slovenský lid a všechen pracující lid kapital. světa. Vesnice Radzímkav tomto románu je jednou z mnoha slovenských i českých dědin v letech krise, v letech, kdy luďáctví a fašismus zapouštěly své kořeny, v letech, kdy však lid se již pevně spojuje pod prapory komunistické strany k společnému boji o lepší zítřek. Radzímka a její občané: dřevaři a nádeníci, zbavení práce, bezzemci, kteří platí těžkou dřinou za kousek propůjčené půdy, chudáci, kteří odcházejí za prací do stejně ubohé ciziny, kde mizí beze stopy, exekuce, hlad, zima nemoce, nepředstavitelná bída, kterou mají oslepit slavnosti a parády luďáckých "křisitelů slovenského národa", které tu představují bohatý statkář a buržoasní notář s několika svými přisluhovači, občané žijící v nadbytku, chráněném ještě četnickými bodáky. V těchto protikladech vyspívá a uvědomuje se mladý učitel, zprvu snílek a idealista, který nakonec po boku lidu přechází do tábora těch, kteří připravují cestu nezarubanou - cestu socialismu a komunismu. Kniha je ostrou obžalobou policejního režimu první republiky, hrozným dokumentem předmnich. "svobody".
Šimonovy pracovní listy 5
Grafomotorická cvičení
Soubor zábavných grafomotorických cvičení pomůže dětem předškolního věku i malým školákům při zdokonalování jemné motoriky, smyslového vnímání, vytváření technických dovedností (způsob sezení, ovládání pastelky rukou) a především grafických dovedností (směr, tvar, velikost). U dětí předškolního věku jde přitom spíše o uvolněnost pohybu než o přesnou kopii tvaru. Jednotlivé listy lze vytrhnout, případně okopírovat, a dát dětem volné listy. To umožňuje učiteli pohotově reagovat na individuální zvláštnosti dětí.
Výbor z básnické tvorby. Uspořádal a doslov napsal Jan Pilař.
Motivační kresby k uvolnění ruky a veselé kreslení jedním tahem Publikace obsahuje motivační kresby k relaxaci ruky a zápěstí. Kresby jsou řazeny od jednoduchých ke složitějším a doplňují je kresby jedním tahem. Děti obtahují a dokreslují tvar za doprovodu dvouveršové rytmické říkanky. Při tom rozvíjejí jemnou motoriku, učí se kontrolovat pohyb a práci svalů ruky a získávají základní kreslířské dovednosti. Obtahování motivů měkkým kreslicím materiálem přispívá k plynulosti pohybů, odbourává křečovitost v držení tužky, uvolňuje prsty a zápěstí. Aby byly obrázky veselejší, může si je dítě nakonec vybarvit. Součástí úvodu jsou metodické pokyny pro práci s těmito listy a prstová cvičení.
Hrdinovi románu, Jankovi Zacharovi, učaroval rohovnický sport již v dětských letech. Od chvíle, kdy poprvé příhlíží rohovnickému utkání, se cele věnuje sportu. Houževnatost a vytrvalost, s níž Janko překonává všechny překážky i počáteční nezdary, je korunováno konečným úspěchem:mladý rohovník se ocitne na stupni olympijských vítězů.
Šimonovy pracovní listy 14
- 64 stránek
- 3 hodiny čtení
Motivační kresby k uvolnění ruky a veselé kreslení jedním tahem Publikace obsahuje motivační kresby k relaxaci ruky a zápěstí. Kresby jsou řazeny od jednoduchých ke složitějším a doplňují je kresby jedním tahem. Děti obtahují a dokreslují tvar za doprovodu dvouveršové rytmické říkanky. Při tom rozvíjejí jemnou motoriku, učí se kontrolovat pohyb a práci svalů ruky a získávají základní kreslířské dovednosti. Obtahování motivů měkkým kreslicím materiálem přispívá k plynulosti pohybů, odbourává křečovitost v držení tužky, uvolňuje prsty a zápěstí. Aby byly obrázky veselejší, může si je dítě nakonec vybarvit. Součástí úvodu jsou metodické pokyny pro práci s těmito listy a prstová cvičení.
Předkládaný pracovní sešit pomůže dítěti i jeho rodičům. Dítě je motivováno ke kreslení již v průběhu nácviku nejjednodušších rovných čar. Spolu s rostoucími nároky na grafické dovednosti dítěte se úměrně zvyšuje i obtížnost kreseb. Metodiku autorka ověřila při práci s dětmi s dysgrafií.


