Česká mutace známého amerického sci-fi a fantasy magazínu přináší to nejlepší z fantastické literatury. Magazín Fantasy & Science Fiction, který vychází v USA již téměř šedesát let, se stal nejlepším zdrojem fantastických povídek na světě. Česká edice, ve spolupráci s americkou redakcí, nabízí jak klasické příběhy, tak díla současných autorů. Každé čtvrtletí se můžete těšit na pestré světy spisovatelské fantazie. Mezi novinkami najdete povídku Předplatné New York Times od Stephena Kinga, která vychází téměř současně s jejím světovým uvedením. Stephen Baxter přináší oceněnou science fiction, která nás zavede do postkatastrofické budoucnosti. Lucius Shepard odhaluje v jedné z nejlépe hodnocených novel, co znamená vidět hvězdy skrze kámen. David Moles vytvořil fascinující mimozemské prostředí v povídce Finisterra. Chris Willrich představuje zajímavou dvojici v fantasy příběhu o Slzách Krále Dešťoslava. Robert Reed přináší Pět dramatických příběhů o morálních dilematech, zatímco Orson Scott Card se vrací s povídkou Nádoba, která zkoumá vnitřní konflikt chlapce. Tento magazín je splněným snem pro všechny milovníky kvalitních příběhů.
Orson Scott Card Knihy
- P. Q. Gump
- Bryan Green
- Frederick Bliss
- Brian Green
- Byron Walley
Orson Scott Card (* 24. srpna 1951, Richland, Washington) je americký spisovatel. Jeho nejznámější díla patří do žánrů science fiction a fantasy. Klasikou v těchto žánrech se stal jeho román Enderova hra.







Lidstvo jen se štěstím odvrátilo zničující útok mimozemské civilizace úlového typu. A protože nejlepší obranou je útok, rozhodlo se pro protiúder. Zatímco se po dlouhou dobu vysílané vesmírné lodě blíží k území nepřítele, program pro výchovu mladých velitelů se snaží nalézt toho pravého vůdce, jenž by zneškodnil mimozemskou hrozbu jednou provždy. Zdá se, že tím pravým je Andrew "Ender" Wiggin, geniální chlapec, jenž se v útlém věku stane hlavní nadějí na vítězství. Ovšem nároky na něj kladené jsou enormní, pokud zvítězí, stane se pachatelem xenocidy - absolutního vyhlazení mimozemské inteligentní rasy, a pokud prohraje, pak bude lidstvo vydáno na milost agresivnímu nepříteli. Žádný dospívající chlapec dosud nikdy nečelil tak vážné výzvě...
Enderův stín
- 416 stránek
- 15 hodin čtení
Vracíme se na výcvikovou orbitální stanici, na které Mezinárodní flotila vychovává z nejnadanějších dětí budoucí velitele do války proti mimozemským agresorům. Země žije pod hrozbou opakovaného útoku termiťanů a ve slumech Rotterdamu živoří v partě nechtěných „spratků“ maličké dítě s geniální schopností přežít – Fazolek. Svou chytrostí změní poměry všech malých dětí v celém městě, a proto není nijak překvapivé, že si jej všimnou vyhledavači talentů z Flotily. Nedlouho poté jej raketoplán odnáší na oběžnou dráhu, kde od prvních chvil naráží na jméno geniálního Andrewa „Endera“ Wiggina. Je jen otázkou času, kdy se obě podivuhodné individuality setkají… Děj románu se odehrává paralelně se slavným románem Enderova hra a přináší nový a v mnohém překvapivý pohled na čtenářům dobře známé události, které by bez Fazolkova přispění probíhaly zcela odlišně.
Mluvčí za mrtvé
- 318 stránek
- 12 hodin čtení
První část „Lusitánské trilogie”, druhá kniha Enderovské série. Enderovo vítězství ve válce s termiťany otevřelo lidské rase víc než sedmdesát planet. Pod vedením Hvězdného kongresu lidstvo osídlilo Stovku světů. Ender celý život nesl tíhu viny, že vyvraždil celou civilizaci, a stal se prvním Mluvčím za mrtvé. Uběhly tři tisíce let. Kdokoli může kdykoli zavolat Mluvčího. A jeho úkolem je vysvětlit a obhájit mrtvé i živé. Za čí smrt bude Mluvčí hovořit na planetě Lusitania? Unese lidstvo tíhu kontaktu s nehumanoidní inteligentní rasou?
Povídky z Enderova světa („Enderverse”). Enderův cyklus patří k nejpopulárnějším ságám žánru SF. Jednotlivé tituly získaly ceny Hugo a Nebula a vycházejí v mnoha jazycích. Můžete v nich sledovat příběh chlapce Endera Wiggina od jeho vítězství nad cizí rasou, která hodlala zničit Zemi, až po jeho putování po kolonizovaných světech hluboko ve vesmíru. Ale fanoušky na celém světě zajímalo, co se dělo okolo. A tak jako první spatřila světlo světa povídka Investiční porada, která přibližuje první setkání Endera a jeho virtuální přítelkyně Jane. A když v roce 2002 chtělo jedno malonákladové nakladatelství v USA vydat tuto povídku s původní povídkou Enderova hra, uvolil se Orson Scott Card napsat další povídku z Enderova světa, která se jmenovala Polský chlapec. Po obrovském úspěchu této sbírky, která byla okamžitě vyprodána, se rozhodlo velké standardní nakladatelství, že to také zkusí, ale protože rozsah díla byl malý, připsal O. S. Card ještě jednu povídku Obtížný student. Pro českého čtenáře je kniha doplněna o podrobnou autorovu bibliografii, kterou sestavil Martin Šust.
Rudý prorok
- 352 stránek
- 13 hodin čtení
Druhý díl sedmisvazkové ságy o Alvinovi Tvůrci nás opět zavádí do Ameriky minulého století. Ale je to jiný kontinent, než jaký jej známe my. Ve světě, který nám tak elegantně a s takovou invencí předkládá O. S. Card, šly dějiny poněkud jinudy. A co je nejdůležitější: v životě lidí mají své nezastupitelné místo „talenty“. Magické schopnosti, zaměřené k některým činnostem. Když mu bylo jedenáct let, viděl, jak bílí lidé vraždí jeho otce. Od toho dne se Indián Lola-šika stal žalostným opilcem. Jeho bratr, Te-kumsa, by chtěl bělochy z kontinentu vyhnat. Ale guvernér Bill Harrison osnuje proti Indiánům mnohem krutější plány. Když je začne uskutečňovat, mimoděk to vede k setkání Alvina juniora – výjimečného bílého chlapce se silnou magickou mocí – s Lola-šikou a Te-kumsou. A tak začíná další etapa Alvinovy výuky.
Mapy v zrcadle, svazek 1. Hrobka písní nabízí jedenáct originálních příběhů z bohaté představivosti O. S. Carda založených na neobvyklých nápadech. Dají se zařadit od SF přes horor až k psychologické povídce. Je to temná strana Enderovy hry či Enderova stínu. O. S. Card jak ho rozhodně neznáte, ale stále spisovatel s neuvěřitelnou invencí a bohatou fantazií.
Hegemonův stín
- 352 stránek
- 13 hodin čtení
Volné pokračování románů Enderova hra a Enderův stín z pera amerického klasika sci-fi žánru. Zdá se, že lidstvo je zachráněno a Enderova pravá ruka, přítel a pomocník Fazolek, se vrací na Zemi. Děti z Enderovy Bojové školy jsou opět se svými rodinami, ale stává se z nich potencionální nebezpečí. Všichni jsou postupně uneseni, jen Fazolek je zachráněn a hledá pomoc u Enderova staršího bratra Petra. Nová dobrodružství začínají.
Vykoupení Kryštofa Kolumba
- 416 stránek
- 15 hodin čtení
Vykoupení Kryštofa Kolumba sice není nejznámějším Cardovým dílem, ale mnozí ho pokládají za jeho nejvyzrálejší a možná i nejlepší román. Každý ví, jak zničující účinek mělo objevení Ameriky na tamní domorodé obyvatelstvo. Představte si tedy, že vědci z budoucnosti tuto tragédii pečlivě prostudovali a rozhodli se tok dějin změnit. Nejdříve je však nutné zjistit, co vlastně pohánělo Kolumba tak silně v jeho objevitelské snaze... A to je úkol pro dvojici pozorovatelů, manželský pár a později i pro jejich dceru. Kolumbus se v jejich očích proměňuje z dobře známé historické postavy v charismatického vůdce, hluboce věřícího člověka a muže mnoha předností i slabostí, které korespondují s dobovým chápáním světa. Zcela samostatný román Vykoupení Kryštofa Kolumba patří díky pečlivě a věrohodně vystavěným charakterům k vrcholným dílům science fiction s motivem cest v čase.
Pokračování románu „Hegemonův stín” (třetí kniha „Stínové série”) sleduje osudy Fazolka, Enderovy pravé ruky, po vítězství nad termiťany. Enderův cyklus, známý a ceněný v žánru SF, zachycuje příběh chlapce Endera Wiggina a jeho vývoj od vítězství nad cizí rasou až po problémy na kolonizovaných světech. Po skončení války se geniální děti vracejí na Zemi, která se stává novým bitevním polem, neboť státy chtějí využít jejich válečnický potenciál. Ve třetím díle se Fazolek snaží podpořit svého bratra Petra, který se stal Hegemonem, ale jeho autorita není brána vážně novou Čínskou říší a dalšími zeměmi. Konflikt mezi Petrem a Achillem nutí Fazolka opět se skrývat. Nachází útočiště u starého přítele Alaje, který se dostal na významný post. S jeho pomocí se „děti” z Bitevní školy snaží nastolit ve světě rovnováhu a připravit Zemi na definitivní řešení. Tato kniha tak pokračuje v napínavém vyprávění o mocenských hrách a strategických intrikách v kontextu po válce.



