Knihobot

Daniela Švancarová

    26. srpen 1955
    Bezstarostné roky?
    Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky
    Bezstarostné roky? Kroky a krůčky předškolním věkem
    Čtení, psaní, malování 4
    Čtení, psaní, malování 2
    Čtení, psaní, malování 1
    • Čtení, psaní, malování 1

      • 77 stránek
      • 3 hodiny čtení

      Alternativní pracovní listy prvopočátečního čtení a psaní. Pracovní listy jsou určeny běžné populaci žáků 1. tříd, ale svou stavbou a metodami práce vyhovují i dětem s pomalejším pracovním tempem, s nerovnoměrným vývojem psychických funkcí, s riziky specifických vývojových poruchučení (problémy s osvojováním si písmen, slabikováním a čtením vůbec, s nezralým zrakovým a sluchovým rozlišováním, poruchou grafomotoriky apod.). Pracovní postupy respektují individualitu dítěte i jeho případné postižení, a to např. pozvolným stupňováním čtenářské náročnosti. Pracovní listy se dají také využít v dalších ročnících jako nápravný program SPU, doplňující pomůcka, motivační materiál apod., na docvičení některých oslabených oblastí nebo jako zábavnou paralelu ke slabikáři, podle kterého se dítě učí ve škole. Podle alternativních pracovních listů Čtení, psaní, malování můžeme vést žáka individuálně, a to nejen ve škole, ale i doma. Cíle 1. dílu: – osvojení velkých tiskacích souhlásek – rozvíjení jemné motoriky a grafomotoriky – rozvoj slovní zásoby – trénink paměti – rozvoj zrakového a sluchového vnímání a rozlišování, představivosti, pozornosti a časoprostorového a analytického vnímání

      Čtení, psaní, malování 1
    • Alternativní pracovní listy prvopočátečního čtení a psaní. Pracovní listy jsou určeny běžné populaci žáků 1. tříd, ale svou stavbou a metodami práce vyhovují i dětem s pomalejším pracovním tempem, s nerovnoměrným vývojem psychických funkcí, s riziky specifických vývojových poruch učení (problémy s osvojováním si písmen, slabikováním a čtením vůbec, s nezralým zrakovým a sluchovým rozlišováním, poruchou grafomotoriky apod.). Pracovní postupy respektují individualitu dítěte i jeho případné postižení, a to např. pozvolným stupňováním čtenářské náročnosti. Pracovní listy se dají také využít v dalších ročnících jako nápravný program SPU, doplňující pomůcka, motivační materiál apod., na docvičení některých oslabených oblastí nebo jako zábavnou paralelu ke slabikáři, podle kterého se dítě učí ve škole. Podle alternativních pracovních listů Čtení, psaní, malování můžeme vést žáka individuálně, a to nejen ve škole, ale i doma. Cíle 2. dílu: - vyvození a osvojení tiskacích samohlásek - rozvoj sluchového a zrakového vnímání včetně odlišení kvantity samohlásek (slabik) - skládání slabik ze známých písmen, jejich čtení, psaní, sluchové rozlišování - vyhledávání osvojených samohlásek v textu - rozvíjení pozornosti - vazba náslovné slabiky s obrázkem - určování slov, jejich slabičné stavby - další rozvoj grafomotoriky, zejména pomocí tvarů, ze kterých se skládá písmeno - skládání krátkých slov z písmen a slabik - první nácvik psacího písma - malých a velkých samohlásek - průběžné opakování znalostí z 1. dílu Vhodné k reedukaci dyslexie a dysgrafie.

      Čtení, psaní, malování 2
    • Publikace Bezstarostné roky? provází rodiče a učitele mateřských škol náročným obdobím vývoje dítěte v předškolním věku. Věnuje se jednotlivým schopnostem a dovednostem s cílem dovézt rodiče k pochopení chování dítěte. Specifikuje znaky školní zralosti a upozorňuje na zásadní vliv prostředí, ve kterém dítě vyrůstá. Pomáhá odhalit odlišnosti a problémy ve výchově, které by později mohly vést k potížím ve vzdělávání. Užitečnou součástí publikace je obrazová příloha pro procvičení předškoláckých dovedností.

      Bezstarostné roky? Kroky a krůčky předškolním věkem
    • Bezstarostné roky?

      • 89 stránek
      • 4 hodiny čtení

      Kroky a krůčky předškolním věkem, poradenství pro rodiče Příručka pro rodiče přibližuje pohledy na chování předškolního dítěte, na jeho dosavadní vývoj i na vztahy uvnitř i vně rodiny.

      Bezstarostné roky?