Obsahem textu je analýza základní terminologie týkající se moderního pojetí pojmů, specifika poznávacích procesů osob s mentálním postižením a jejich vlastností. Samostatné kapitoly tvoří struktura škol a zařízení pro jedince s mentálním postižením a možnosti jejich uplatnění na trhu práce. Text je koncipován v souvislosti s novými trendy práce směřujícími ke kvalitě života osob s mentálním postižením u nás a ve světě.
Olga Krejčířová Pořadí knih






- 2013
- 2013
Text je zaměřen na charakteristiku sociálních služeb, které jsou klasifikovány na základě zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Jednotlivé služby jsou popisovány z hlediska různých kritérií, která umožní studentům v co nejširší dimenzi poznání problematiku pochopit. Před vlastní klasifikací se text zaměřuje na východiska sociálních služeb z pohledu jednotlivých subjektů i z pohledu profesní připravenosti těch, kteří sociální služby poskytují. Doplňující text tvoří historická východiska sociálních služeb.
- 2013
Text je koncipován jako průvodce systémem profesní přípravy osob s mentálním postižením. Jsou zde řešeny otázky profesní adjustace a eliminace jejích negativních projevů. V systému pracovního uplatnění osob s mentálním postižením jsou klasifikovány neocenitelné benefity zaměstnávání mentálně postižených a možnosti zaměstnavatelských forem, které nabízejí efektivní pracovní uplatnění těmto osobám. Samostatně je popisováno podporované zaměstnávání včetně tranzitních programů.
- 2013
Obsahem textu jsou metodické náměty pro práci s dospělými osobami se specifickými potřebami, jak je pojímá speciálněpedagogická andragogika. Samostatné kapitoly jsou zaměřeny na otázky celoživotního vzdělávání, proces transformace a zaměstnavatelskou politiku s dopadem na cílovou skupinu. Text je koncipován v souvislosti s novými metodickými postupy, které směřují ke kvalitě života dospělých osob se zdravotním postižením.
- 2013
Obsahem textu jsou metodické náměty pro počáteční vyučování na prvním stupni ZŠ praktické. Těžiště textu je v metodických návodech pro výuku počátečního čtení, psaní a matematiky. Samostatná kapitola řeší ostatní předměty tak, jak jsou vymezeny v rámcovém vzdělávacím plánu, a specifikuje jejich obsahy, včetně očekávaných výstupů s doplněním některých metodických zákonitostí.
- 2013
Obsahem textu jsou metodologická východiska specifik dospívání a dospělosti osob s mentálním postižením a charakteristika kognitivních procesů a zvláštností sociálního učení. Samostatné kapitoly jsou zaměřeny na sexuální výchovu v kontextu preventivních a etických činitelů. V obsahu textu je vymezeno i sebeobhajování jako trend kvality života osob s mentálním postižením a je poukázáno na moderní způsoby péče o dospělé osoby s mentálním postižením, a to především z pohledu transformace sociálních služeb a systému celoživotního vzdělávání. Text opory je určen zejména studentům oboru speciálněpedagogická andragogika.
- 2013
Text opory vychází z definování mentální retardace a vymezuje základní pojmy v návaznosti na klasifikaci mentálního postižení a specifika poznávacích procesů, z nichž vyplávají zvláštnosti procesu učení. Rozsáhlá část textu je věnována historickým východiskům péče o osoby s mentálním postižením.
- 2013
Učební text speciálněpedagogické andragogiky sleduje terminologická vymezení, analyzuje pojmy a obsahy pojmů. V historickém kontextu sleduje vývoj andragogiky a vymezuje možná východiska pro andragogiku speciálněpedagogickou. Se zvláštním přihlédnutím k osobám se specifickými potřebami je definována gramotnost a životní dráha. V obsahu textu je také zařazena problematika celoživotního vzdělávání s odkazy na projektování v rámci strukturálních fondů EU a tvorbu vzdělávacích projektů.
- 2013
Studijní opora je zaměřena na problematiku výchovy a vzdělávání osob s mentálním postižením. Věnuje se edukaci v kontextu specifik poznávacích procesů a vlastností osobnosti jedince s mentálním postižením, dále přibližuje strukturu a systém školských zařízení. Ve studijní opoře jsou rovněž obsaženy informace o problematice rodinné výchovy a předškolní výchovy dětí s mentálním postižením. Není zde opomenuta ani problematika celoživotního vzdělávání osob s mentálním postižením.
- 2012
Pomocné zednické práce - odborný sešit k rekvalifikačnímu kurzu
- 130 stránek
- 5 hodin čtení