Knihobot

Barbora Škaloudová

    Kraso(v)hled
    ICT a současné umění ve výuce - inspirace pro pedagogy výtvarné, hudební a mediální výchovy
    Toyen. Obrazy do kapsy
    Medek
    • 2021

      Toyen. Obrazy do kapsy

      • 60 stránek
      • 3 hodiny čtení

      Obrazový průvodce tvorbou malířky Toyen. Knížka přibližuje avantgardní uměleckou tvorbu skrze známé i méně známé malby i ilustrace a umožňuje nahlédnout do vnímání světa Toyen. Převážně obrazová publikace obsahuje minimum textu, soustředí se na podnětné komentáře spisovatelů,umělců a kritiků nebo otázky a témata, které vybízí k zamyšlení a bližšímu prozkoumání uměleckých děl. Součástí je i plakát s detailem díla Na zámku La Coste ze sbírek Národní galerie Praha, který je schovaný do přebalu knihy. Publikaci vytvořily edukátorky Národní galerie Praha Ida Muráňová a Barbora Škaloudová spolu s grafikem Bohumilem Vašákem a grafičkou Terezou Velíkovou.

      Toyen. Obrazy do kapsy
    • 2020
    • 2014

      Kraso(v)hled

      • 82 stránek
      • 3 hodiny čtení

      "Náměty na atraktivní výtvarné činnosti, které sepsaly zkušené galerijní pedagožky, rozvíjejí dětské smyslové vnímání, jejich fantazii a přirozenou tvořivost. Děti díky nim poprvé objevují svět umění a dostávají prostor pro svá první umělecká vyjádření. Tvořivost – prostor pro seberealizaci a vlastní projev dítěte, široká nabídka výtvarných podnětů a činností Fantazie – rozvoj fantazie tvorbou na zajímavá zadání, vstupem do světa umění a umělců, volný projev v zajímavých a atraktivních výtvarných formách Objevování – krásy přírodních jevů, odstínů barev, zvláštnosti ve všednosti, světa umění, objevování zrakem, hmatem, procesem tvorby Pokud obdivujete dětský spontánní přístup ke světu a jejich fantazii, jistě budete mít zájem, aby si tyto vzácné a prchavé vlastnosti uchovaly co nejdéle. Tato publikace Vám přinese dostatek námětů na to, aby se výtvarná tvorba stala pro děti nástrojem pro poznávání záhad světa, ale i možností pro vyjádření vlastního prožitku. "

      Kraso(v)hled
    • 2008

      Jedná se o komplexní výstup projektuArtCrossing – multimediálního vzdělávacího projektu pro žáky, studenty a učitele realizovaného Lektorským oddělením Národní galerie v Praze. Projekt se zabýval novými médii v umění a vzdělávání. Publikace je praktickým studijním materiálem pro učitele ze základních a středních škol, ale i další pedagogy, ať již galerijní, muzejní či vyučující na ZUŠ. Je určena především učitelům výtvarné výchovy, inspiraci v ní však naleznou i učitelé hudební a mediální výchovy. Publikace nabízí příklady vzdělávacích aktivit využívajících nových médií a je členěna do 6 tématických celků Digitální hrátky a záludnosti interpretace; Umění (v) pohybu; Moje místo; 3007 – blízká budoucnost; Animovaný film a minimalistické sklony. Zvuku je věnována kapitola s názvem Zvuk v umění - aktivity Mobilní telefon – výrazový prostředek a zvukový nástroj; Experiment se zvukem. Digitální gramotnost žáků je v tomto materiálu rozvíjena napříč různými aktivitami nejčastěji prostřednictvím ovládání fotoaparátu, grafického editoru, nebo programu na tvorbu videí. Program Umění v pohybu - Žáci (cílová skupina jsou děti 2. stupně) dosahují výtvarných cílů prostřednictvím DT, např. pomocí programu ArKaos vytváří vlastní audiovizuální kompozice. Jedná se o publikaci pro učitele umění (Vv a Hv).

      ICT a současné umění ve výuce - inspirace pro pedagogy výtvarné, hudební a mediální výchovy