Knihobot

Jack L. Chalker

    17. prosinec 1944 – 11. únor 2005

    Jack Laurence Chalker byl americký autor science fiction a fantasy, jehož rozsáhlé dílo prozkoumávalo složitá témata a komplexní světy. Jeho literární přístup se vyznačoval hlubokým zkoumáním etických dilemat a mezilidských vztahů v neobvyklých prostředích. Chalker byl známý svou schopností vytvářet epické příběhy s propracovanými mytologiemi a poutavými postavami. Jeho texty často reflektovaly jeho zájem o historii a složité systémy, což čtenářům přinášelo bohatý a podnětný čtenářský zážitek.

    Mrož pro kybernet
    Medúza - tygra za ocas
    Natvrdo připojený blboun
    Půlnoc ve Studni duší
    V síti za zrcadlem
    Charón - drak před branami
    • 2001

      Tetralogie „Vládci diamantu“ J. Chalkera patří mezi autorovy nejlepší romány. První dvě knihy, které vyšly v roce 1996, vzbudily mezi fanoušky sci-fi zaslouženou pozornost. Po ukončení činnosti nakladatele se zbývající tituly série staly vysoce očekávanými. Čtenáři uvítali vydání třetí knihy na konci roku 2001, a čtivý příběh pak završuje překvapivým rozuzlením poslední díl. Planety v soustavě Wardenova diamantu slouží jako odkladiště společensky nepřizpůsobivých jedinců – zločinců, psychopatů a geniálních vědců, jejichž experimenty ohrožují společnost. Tento drsný minivesmír je izolovaný, neboť každý obyvatel je infikován místním mikroorganismem, který má na každé planetě jiné schopnosti a mimo Wardenovu soustavu umírá i se svým nositelem. V této soustavě se nachází předsunutá základna mimozemšťanů, kteří se spolu s místními vládci chystají zaútočit na část galaxie obývanou lidstvem. Agent Konfederace je vyslán s úkolem zabít všechny čtyři vládce planet, aby získal čas pro pátrání po vetřelcích. Medúza, poslední z čtyř diamantů, je mezi svými sesterskými planetami unikátní. Jako jediná má možnost uchovat technologie a pokročilý průmysl, a pouze zde se Wardenův organismus omezuje na ovlivňování výhradně svého nositele.

      Medúza - tygra za ocas
    • 2001

      3. kniha série Smrtící gambit v Kraji divů. Skutečnost není tím, čím bývala. V jednom životě po druhém, v podobě muže, ženy i dítěte je Cory Maddox uvězněn v nekonečném cyklu nepřetržitě se měnících realit. Stále utíká před svými nelitostnými společníky i nejasnými postavami, které jakoby existují mimo matrici, která postupně ztrácí stabilitu. Zatímco se ukazuje, že každý nový svět je stále podivnější, Cory nechce nic jiného než najít cestu domů. Všechny útržky vědomostí – záhadná havárie UFO, mimozemské technologie, letmé pohledy na počítač, který řídí jeho osud – ukazují na Matouše Branda, génia virtuální reality. Ale Brand už zmizel před dávnou dobou na hranici skutečnosti, nebo možná mimo ně. Aby zlomil kruh virtuálních reinkarnací, musí Cory najít Branda – dříve, než jeho nepřátelé zničí skutečnost… -- zdroj: legie.info --... celý text

      Natvrdo připojený blboun
    • 2001

      Lilith je planeta, kde Wardenův organismus rozkládá veškerou neorganickou nebo mrtvou hmotu. Pouze lidé s talentem ovládat organismus svou vůlí mohou uchránit technologické výrobky před zkázou. Tito lidé také ovládají planetu, na které vybudovali feudální řád vedený tím nejmocnějším z nich... Zabít vládce Kerbera znamená nejdřív zjistit, kdo jím je - což může být problém, neboť unikátní Wardenův organismus na této planetě umožńuje lidem s odpovídající silou stěhovat se do cizích těl i proti vůli jejich vlastníků... A jako třetí v pořadí je Charón, planeta kde díky Wardenovým organismům není magie v rozporu s vědou a člověk opravdu silou vůle může vyvolat to, co ostatní bez váhání označí za kouzlo. A zabít mocného čaroděje může být nejen obtížné, ale především nebezpečné...

      Charón - drak před branami
    • 2000

      1. kniha série Smrtící gambit v Kraji divů. V okamžiku, kdy chce Cory Maddox zúročit roky práce na revolučním počítačovém systému Subspace, dostává zvláštní e-mail. Všechno se pro něho mění. Jeho život se ocitá v naprostém chaosu. Firma vlastnící Maddoxův patent je prodána a ten se ocitá na mizině. Alan Stark nabízí Corymu práci na speciálním výzkumném projektu v oblasti virtuální reality. Cory přijímá. Brzy zjistí, že na projektu není nic virtuálního. Naopak – Stark se přiblížil k ovládání struktury samotné reality. Cory netuší, jaký je Starkův hlavní cíl. Zároveň se mu začínají vybavovat podivné střípky jiného života. Ocitnul se uprostřed boje mezi dvěmi skupinami lidí, kteří dokážou používat „králičí díry“ v prostoru a času a přeskakovat tak do různých realit, osobností a životů. Ať už má klíč k možnosti měnit realitu kdokoliv, má moc stát se bohem – nebo ďáblem. Než Cory vstoupí do vražedné hry, musí si nejprve vzpomenout, na které straně vlastně stál… -- zdroj: legie.info --... celý text

      Mrož pro kybernet
    • 2000

      Studna světu není obyčejná planeta – spíš pokusná laboratoř. Celý svět, řízený planetárním mozkem, je rozdělen do více než dvanácti set šestiúhelníků, přičemž každý z nich se vyznačuje vlastní biosférou, technickou úrovní a jiným inteligentním druhem, mnohdy mírumilovným, leckdy však agresivním. Cesta na planetu vede mnoha tajnými bránami, ale zpátky už ne. Příchozí jsou nemilosrdně transformováni na jeden z mnoha zdejších druhů, a tak starého vesmírného vlka, kapitána Nathana Brazila, na jeho dobrodružné cestě doprovází mořská panna, ohromný netopýr a zamilovaný kentaur. Jejich cílem pak není nic menšího než Studna duší, s jejíž pomocí se dá změnit osud celého vesmíru… -- zdroj: legie.info --... celý text

      Půlnoc ve Studni duší
    • 2000

      2. kniha série Smrtící gambit v Kraji divů. Jak plynul čas a ubíhal jeden život za druhým, Cory Maddox se převtěloval do světů, které mu připadaly současně povědomé i podivně jiné. A bylo to až v poslední inkarnaci, kdy si Cory poprvé vzal s sebou znalosti, schopnosti a vzpomínky ze své předchozí existence – vzpomínky na chladnou zradu, vzpomínky, které mu říkaly, že nemůže věřit ničemu, co vidí a cítí. Nemůže věřit ani svým společníkům, ostatním, kteří stejně jako on stále přicházejí ze života do života a soustřeďují se na to, aby nahromadili dostatečnou moc k úniku z nekonečného cyklu. Ale pouze s pomocí těchto společníků dokáže Cory vyvinout technologické prostředky, které mu umožní nahlédnout za roušku reality – do systému, který kontroluje veškerou existenci. V něm je možné zahlédnout nejasné postavy, o kterých se domnívá, že manipulují realitou… pokud to, co prožívá, je skutečně realita. Čas se krátí. Vzpomínky mu poskytují výhodu nad ostatními, ale musí jednat rychle a jistě, pokud má odhalit pravdu – dříve než bude možné věřit ani pravdě samotné… -- zdroj: legie.info --

      V síti za zrcadlem
    • 1996

      První kniha tetralogie Vládci diamantu. Čtyři planety Wardenova diamantu, čtyři světy, z nichž není úniku, čtyři nebezpečné tajné mise, které mají odkrýt nepřátele galaktické říše. Lilith je první planetou - připomíná ráj, ale v jejím lůně se skrývá smrtelné nebezpečí, stejně jako se had ukrývá ve vysoké trávě. Agent Cal Tremon musí najít vládce planety a zjistit od něj pravdu o nebezpečných mimozemšťanech - anebo jej zabít. Americký autor dobrodružné sci-fi Jack L. Chalker se představuje poprvé našim čtenářům tetralogií Vládci diamantu, která se odehrává v bizardních světech, kde Wardenovy organismy přetvoří vše včetně lidského těla podle svého tajemného nezjistitelného klíče.

      Lilith had v trávě. 1. kniha, Vládci diamantů