Knihobot

Ben Lerner

    4. únor 1979

    Ben Lerner je americký básník, prozaik a kritik, jehož dílo se často zabývá propojením osobní zkušenosti s širšími kulturními a intelektuálními proudy. Jeho poezie se vyznačuje pronikavou introspekcí a zkoumáním jazyka jako nástroje pro pochopení světa. V beletrii Lerner jemně proniká do složitosti identity, umění a jejich vztahu k realitě. Jeho psaní je ceněno pro svou inteligenci, citlivost a formální inovace, které čtenáře nutí přemýšlet o tom, jak vnímáme a reprezentujeme sami sebe a svět kolem nás.

    Ben Lerner
    Leaving the Atocha Station
    The Hatred of Poetry
    No Art
    The Maximized Living Bible
    Gold Custody
    Topecká škola
    • Topecká škola

      • 320 stránek
      • 12 hodin čtení
      3,5(21703)Ohodnotit

      Topeka, Kansas. Rok 1997. Adam Gordon, student čtvrtého ročníku střední školy, se připravuje na celoamerické finále v debatní soutěži. Ta ovšem k jeho zklamání připomíná spíš jakýsi absurdní rituál, protože v ní už nejde ani tak o obsah a smysl jako o množství argumentů vznášených rychlostí tří set slov za minutu s cílem převálcovat soupeře. Adama zajímá řeč ve všech jejích extrémních podobách, je nadaný básník, věnuje se freestylovému rapu, ale pod tlakem okolí se snaží být typický chlapák, chodí do posilovny, pije, užívá drogy, rve se. Z napětí mezi těmito dvěma světy trpí migrénami a úzkostmi, z nichž se mu snaží pomoct rodiče, kteří působí v topeckém psychiatrickém institutu. Oba pak v knize vyprávějí po dvou kapitolách, v nichž předkládají svůj pohled na rodičovství a Adamovo dospívání. Další pohled vnáší mentálně handicapovaný ztracený kluk Darren s omezenými vyjadřovacími schopnostmi, tedy přesný opak Adama. A tato působivá polyfonie vyprávěcích hlasů se postupně skládá v nesmírně citlivou a zároveň čtivou anamnézu jednotlivých hrdinů i nelehké doby, v níž žijí. Ben Lerner ve svém třetím románu svým vytříbeným stylem spojuje žhavou aktuálnost a literární nadčasovost a dokazuje, proč je považován za nejtalentovanějšího spisovatele své generace.

      Topecká škola
    • "Barbara Bloom and Ben Lerner share a fascination with intricate dramas of framing and reframing: what happens to an image or a phrase when it is re-encountered, recontextualized, recombined -- when a particular frame of reference is established or collapses? How is meaning accrued or eroded through repetition, across pages or generations? How are images or sentences enlisted in -- or suddenly freed from -- the construction of our personal and collective mythologies? In this collaborative book, bringing together Bloom's artworks and Lerner's prose poems, these questions are rendered beautiful as they are sensitively felt, veering between the promises of abstraction -- 'the showroom of grammar, its glitter and ghosts,' collective nouns, songs without lyrics that everyone can sing -- and verbal and visual languages of extreme privacy. Other topics include: false fathers, lice, stone fruit, Casper Rappaport, color words, alephs, forever stamps, and Goethe's corridor"--Publisher's website.

      Gold Custody
    • The Maximized Living Bible

      • 1454 stránek
      • 51 hodin čtení
      4,5(2)Ohodnotit

      Learn how to live a well-balanced life through practical articles and devotions from Dr. Ben Lerner and members of the Global Pastors Network such as Dr. Jack Hayford and Dr. Gary Smalley, plus leaders such as Bill McCartney, Dr. Gary Chapman, and Darlene Zschech. As you read through this Bible, you will see that God's plan for our lives is that we be well physically, emotionally, financially, and spiritually - and without unmanageable stress! This unique Bible will enrich your daily lifestyle while equipping you to be a healthier you.

      The Maximized Living Bible
    • The novelist and poet Ben Lerner argues that our hatred of poetry is ultimately a sign of its nagging relevance.

      The Hatred of Poetry
    • Leaving the Atocha Station

      • 192 stránek
      • 7 hodin čtení
      3,7(280)Ohodnotit

      In Madrid on a fellowship, a young American poet examines his ambivalence about authenticity

      Leaving the Atocha Station
    • 10:04

      • 256 stránek
      • 9 hodin čtení
      3,6(424)Ohodnotit

      In the past year, the narrator of 10:04 has enjoyed unexpected literary success, been diagnosed with a potentially fatal heart condition, and been asked by his best friend to help her conceive a child. Now, in a New York of increasingly frequent superstorms and political unrest, he must reckon with his biological mortality, the possibility of a literary afterlife, and the prospect of (unconventional) fatherhood in a city that might soon be under water. In prose that Jonathan Franzen has called 'hilarious...cracklingly intelligent...and original in every sentence', Lerner's new novel charts an exhilarating course through the contemporary landscape of sex, friendship, memory, art and politics, and captures what it is like to be alive right now.

      10:04
    • Ben Lerner's "Die Lichtenbergfiguren" is an unconventional sonnet collection exploring the interplay between language and memory, structured form and unleashed violence. The title references Lichtenberg figures, aesthetic patterns formed by electrical discharges. The poems reflect contemporary culture's complexities through repetition and collage, blending academic vocabulary with slang and biblical language.

      Die Lichtenbergfiguren. Gedichte. Zweisprachige Ausgabe
    • From the celebrated author of The Topeka School, a collection of poetry that is dazzlingly intelligent, moving and speaks directly to our complex times.

      The Lights
    • No Art

      Poems / Gedichte

      1,0(1)Ohodnotit

      Ben Lerner ist einer der klügsten und innovativsten amerikanischen Dichter der Gegenwart. No Art zeigt das breite Spektrum lyrischer Formate, das Lerner beherrscht und fortwährend weiterentwickelt: das zerstörte Sonett, das poetische Denkbild, die gestisch verschobene Elegie, die Rekombination und Variation von Reden und sprachlichen Gesten über den einzelnen Text hinaus. Wiederkehrende Themenbereiche, Vertextungsverfahren und sprachliche Referenzsysteme werden sichtbar, an erster Stelle eine doppelte Auseinandersetzung: mit der kulturellen und politischen Gegenwart der Vereinigten Staaten und der Frage, wie sich denkend und sprechend darauf zugreifen lässt. Alexander Kluge bescheinigt Lerners Gedichten »einen völlig autonomen Duktus und Rhythmus« und schreibt in seinem Vorwort: »Zugleich finden sich in dieser Strömung von Worten blitzartig hochkonzentrierte Funken an Information, an Witz und inhaltlicher Präzision. So treffen hier Ideale der Kritischen Theorie (…) mit einer gediegenen New Yorker Modernität zusammen.«

      No Art