Objednej s PPL a stihneme doručit do Vánoc
Knihobot

David Joselit

    Francis Picabia
    Ambulance Chasers
    Heritage and Debt
    American Art Since 1945
    Art's Properties
    Umění po roce 1900. Modernismus, antimodernismus, postmodernismus
    • 2023

      From the modern period to the present, artworks embody a paradox: they promise rich aesthetic experiences and innovation while also serving as luxury commodities for a global elite. This work proposes a new understanding of this paradox by linking art's qualities—its properties—to its status as commercial property. Esteemed art historian David Joselit argues that art's fundamental ontological property is its ability to provide access to experiences of alterity, or the state of being different. These experiences can manifest as divine imagery or the utopian aspects of minimalist forms. Joselit further examines the relationship between art and infinitude, noting that each artwork can host countless events and encounters with viewers over time. However, this infinitude is limited when art becomes property, serving merely as representation. In the modern era, white artists are often perceived as embodying a neutral national character, while artists of color are frequently tasked with representing their assigned identities. Instead of this dynamic, the work advocates for prioritizing narration over representation. While representation is finite, narration is limitless, able to encompass the myriad stories an artwork can evoke. By focusing on the forms of narration within art, this exploration delves into its infinite aesthetic and material alterity.

      Art's Properties
    • 2022

      "Ambulance Chasers offers a series of photographic diptychs by the artist Abraham Adams: on the left, the faces of personal injury lawyers photographed from roadside billboards; on the right, the landscapes they survey. The gesture is a double rotation: each photograph is imagined as the spectator of the other, and in each pairing, the exorbitant promises of the animated lawyers are deflated by their juxtaposition with an often featureless roadside landscape. Adams's conceptual performance and art historian David Joselit's text tell a story of American precarity."--Publisher's website

      Ambulance Chasers
    • 2020

      Heritage and Debt

      • 344 stránek
      • 13 hodin čtení

      How global contemporary art reanimates the past as a resource for the present, combating modern art's legacy of Eurocentrism.

      Heritage and Debt
    • 2016

      Francis Picabia

      • 368 stránek
      • 13 hodin čtení

      Dada ist da! In Zürich schon immer und zum 100. Jubiläum der Bewegung in diesem Jahr erst recht. Einer der gepriesensten Protagonisten der Bewegung steht im Fokus dieser fulminanten Publikation: Francis Picabia (1879–1953), der Appropriation-Künstler, bevor es dieses Wort überhaupt gab, der schneidige Rennfahrer, Salonlöwe und Frauenheld, der den Autoritäten spottete und sich mit Chuzpe der Kunstgeschichte »annahm«. Seine Kunst erscheint wie ein Spiegelbild seiner selbst: Sie bewegt sich zwischen Kitsch und Ambition, ist exzentrisch, ironisch und exzessiv zugleich. Der Katalog umfasst Texte namhafter Autoren, die die Position Picabias in die Dada-Bewegung einordnen und seinen Beitrag zur Kunst der Moderne kritisch hinterfragen. Nicht zuletzt der opulente Abbildungsteil macht das aufwendig ausgestattete Buch zu einem Lesevergnügen mit Langzeitwirkung, weit über den Ausstellungsbesuch hinaus. Ausstellungen: Kunsthaus Zürich 3.5.–25.9.2016 | MoMA, New York 20.11.2016–19.3.2017

      Francis Picabia
    • 2004

      Nejúplnější kritické dějiny umění dvacátého a počátku jednadvacátého století. Umění po roce 1900, kniha průkopnická svým obsahem i jeho podáním, udává tón na mnoho let dopředu. V přístupném faktografickém uspořádání, které sleduje chronologii, předkládají autoři více než stovku přehledných statí, zaměřených vždy na jednu rozhodující událost – na vytvoření zásadního díla, vydání důležitého textu, zahájení významné výstavy – a vyprávějí nesčetné příběhy umění od roku 1900 do současnosti. Zabývají se do hloubky všemi rozhodujícími a průlomovými okamžiky modernismu a postmodernismu, četnými antimodernistickými reakcemi, které navrhovaly alternativní pohled na umění a svět. Kromě úvodů do teoretického přístupu autoři také předkládají dvě diskuse – první umístěnou do poloviny století, druhou na konci knihy – v nich uvažují o některých otázkách, které vytyčila předchozí desetiletí, a zaměřují se na umění budoucnosti.Umění po roce 1900, koncipované jako základní pojednání tématu, je nezbytnou četbou pro každého, kdo chce porozumět složitým problémům umění v moderní době.

      Umění po roce 1900. Modernismus, antimodernismus, postmodernismus
    • 2003

      American Art Since 1945

      • 256 stránek
      • 9 hodin čtení
      3,9(113)Ohodnotit

      Joselit traces and analyzes the diversity and complexity of postwar American art from Abstract Expressionism to the present clearly and succinctly in this groundbreaking survey. 183 illustrations.

      American Art Since 1945