Knihobot

Svatava Škodová

    1. leden 1974
    Připravte se s námi na zkoušku z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR. Nový formát testu A1
    Jazykové hry pro malé školáky. 1. díl, Fonetické
    Připravte se s námi na zkoušku z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR. Nový formát testu A1
    Domino - Český jazyk pro malé cizince 1. Učebnice + pracovní sešit + metodika
    Kapitoly z lingvodidaktiky češtiny jako cizího jazyka
    O ne/paralelnosti v češtině
    • 2024

      O ne/paralelnosti v češtině

      • 116 stránek
      • 5 hodin čtení

      Fenomén (ne)paralelnosti je z hlediska lingvistického i lingvodidaktického velmi rozšířený, různorodý a důležitý. Je názorným projevem jednak nekorespondencí i systémových mezer mezi strukturami různojazyčných kódů, jednak neparalelnosti uvnitř kategorie českého vidu, která se projevuje ve vidové homonymii a polysémii. Ambicí této studie je vytvořit metodologické zázemí a předpoklady pro vznik takového popisu naší mateřštiny, který odpovídá studijním potřebám jejích jinojazyčných uživatelů a pomůže neparalelnost účinně překonávat především na rovině lexikální (sémantické) a lexikálně gramatické.

      O ne/paralelnosti v češtině
    • 2020
    • 2017

      Jazyková politika vůči cizincům. Různé aspekty jazykové integrace. Motivace z hlediska jazykové integrace. Společný evropský referenční rámec (SERR). Čeština jako druhý jazyk. Kulturní specifika komunikace s cizinci. Kompetence nerodilého mluvčího na úrovni A2.

      Jazyková integrace a komunikace s cizinci: (úroveň A2)
    • 2016

      Příručka „Připravte se s námi na zkoušku z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR" by měla pomoci jak uchazečům, tak učitelům při konkrétní přípravě na zkoušku. Uchazeči v příručce najdou jednak průpravná cvičení, jednak konkrétní úkoly k přípravě na zkoušku a mohou si vyzkoušet různé typy úloh ještě před zkouškou. Pro učitele jsou v příručce důležité základní informace o zkoušce a inspirace pro přípravu konkrétních kurzů zaměřených ke zkoušce.

      Připravte se s námi na zkoušku z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR. Nový formát testu A1
    • 2012

      Učebnicový soubor Domino - Český jazyk pro malé cizince 1 je určen pro výuku jinojazyčných žáků prvního stupně základní školy, zejména pro 1. ročník ZŠ. Vychází z Evropského portfolia jazyků a nabízí hravou cestu k osvojování českého jazyka. Soubor zahrnuje barevnou učebnici, pracovní sešit, metodickou příručku pro učitele a CD se zvukovými nahrávkami básniček, dialogů a herních aktivit. Je vhodný pro individuální i skupinové vyučování. Učebnicový soubor zohledňuje specifika žáků na prahu gramotnosti, jejich omezenou znalost čtení a psaní a období názorného myšlení. Pracovní sešit představuje činnostní složku, kde žáci fyzicky manipulují s materiály, jako je dopisování, dokreslování, stříhání a lepení. Každá lekce obsahuje hru Domino, která podporuje porozumění flektivnímu principu češtiny. Žáci pomocí hry nacvičují gramatické jevy a slovní zásobu lekce. Pracovní sešit obsahuje obrázkové karty pro slovní zásobu, které si žáci vystřihují a vybarvují. Černobílý ilustrační materiál doplňuje verbální složku. Důležitou součástí je Portfolio, které individualizuje výuku; pro každou lekci je připraven list, který žák ztvárňuje na základě své osobní zkušenosti.

      Domino – Český jazyk pro malé cizince 1. Pracovní sešit
    • 2012

      Učebnicový soubor Domino - Český jazyk pro malé cizince 1 je určen pro výuku jinojazyčných žáků prvního stupně základní školy, zejména pro 1. ročník. Vychází z Evropského portfolia jazyků a nabízí hravou cestu k osvojování českého jazyka. Soubor zahrnuje barevnou učebnici, pracovní sešit, metodickou příručku pro učitele a CD se zvukovými nahrávkami básniček, dialogů a herních aktivit. Tento materiál je vhodný pro individuální i skupinové vyučování a zohledňuje specifika žáků na prahu gramotnosti, kteří mohou mít omezenou nebo žádnou znalost čtení a psaní. Metodická příručka usnadňuje výuku i učitelům, kteří nejsou aprobováni v češtině jako cizím jazyce, a podrobně popisuje využití učebnice a pracovního sešitu, gramatické jevy a jejich výuku, a navrhuje propojení aktivit. Příručka upozorňuje na problematické oblasti gramatiky, lexiky, komunikace a fonetiky a nabízí hravé aktivity spojené s tématy, které nevyžadují tištěný materiál. Všechny aktivity a postupy jsou popsány tak, aby byly prezentovatelné bez zprostředkujícího jazyka. Součástí příručky je také CD se zvukovými nahrávkami z učebnice.

      Domino – Český jazyk pro malé cizince 1. Metodika
    • 2012

      Učebnicový komplet Domino - Český jazyk pro malé cizince II je určen pro výuku jinojazyčných žáků prvního stupně základní školy a navazuje na první díl. Prohlubuje lexikální, gramatickou a komunikační úroveň a vychází z Evropského portfolia jazyků, přičemž děti seznamuje s českým jazykem hravou formou. Soubor obsahuje barevnou učebnici, pracovní sešit, metodickou příručku pro učitele a CD se zvukovými nahrávkami básniček, dialogů a herních aktivit. Je vhodný pro individuální i skupinovou výuku a zohledňuje zvláštnosti žáků na prahu gramotnosti, jako jsou omezené znalosti čtení a psaní a období názorného myšlení. Metodická příručka umožňuje učitelům 1. stupně ZŠ, kteří nejsou aprobováni v češtině jako cizím jazyce, efektivně využívat učebnici a pracovní sešit. Obsahuje podrobné informace o gramatických jevech, komentáře k aktivitám a návrhy na jejich provázání. Upozorňuje na problematické oblasti gramatiky, lexiky, komunikace a fonetiky a nabízí hravé aktivity bez nutnosti tištěného materiálu. Všechny aktivity a výukové postupy jsou popsány pro prezentaci bez zprostředkujícího jazyka.

      Domino – Český jazyk pro malé cizince 2
    • 2012

      Učebnicový komplet Domino - Český jazyk pro malé cizince II je určen pro výuku jinojazyčných žáků prvního stupně základní školy a navazuje na první díl. Prohlubuje znalosti na lexikální, gramatické a komunikační úrovni, přičemž vychází z Evropského portfolia jazyků a nabízí hravou cestu k osvojování českého jazyka. Soubor zahrnuje barevnou učebnici, pracovní sešit, metodickou příručku a CD se zvukovými nahrávkami básniček, dialogů a herních aktivit. Vhodný je pro individuální i skupinové vyučování a zohledňuje specifika žáků na prahu gramotnosti, jako je omezená znalost čtení a psaní a období názorného myšlení. Učebnice obsahuje materiál pro prezentaci gramatických jevů a poslech s porozuměním, přičemž využívá vizuální oporu pro nácvik komunikačních dovedností. Gramatika je integrována prostřednictvím audioorální metody, kde žáci osvojují gramatické jevy pomocí různých aktivit a konverzačních výměn. Vzhledem k omezeným dovednostem čtení a psaní je tištěný text minimalizován a učebnice se opírá o vizuální a audiální složku. Obsahuje také materiál pro nácvik fonetických jevů prostřednictvím básniček a říkadel, přičemž žáci ji využívají jako vizuální oporu, nikoli k dopisování.

      Domino – Český jazyk pro malé cizince 2 – učebnice