V Božích mukách, první samostatné knize Karla Čapka z roku 1917, dostupuje jeho umění prvního ze svých vrcholů. Stavební princip jedenácti novelových balad spočívá v tom, že v nich všechno směřuje k nějaké neviditelné, neznámé nebo nerozluštitelné události: k původu záhadné stopy nalezené ve sněhu, k osudu dívky uprchlé z domova, k povaze a osobě prchajícího zločince, k cizí minulosti. Vše v ději ukazuje kamsi za děj, ale kam? Stejně jako vše v životě ukazuje kamsi za život, ale k čemu?
Paul Hoffmann Knihy
Paul Hoffman je autorem, jehož díla jsou fascinující směsicí předvídavosti a temného humoru. Jeho psaní se často noří do hlubin lidské povahy a zkoumá složitosti světa kolem nás, přičemž se nebojí předvídat budoucí společenské a politické otřesy. Hoffmanův styl je charakteristický svou inteligencí a ostrovtipem, často s nádechem ironie plynoucí z jeho vlastních rozmanitých životních zkušeností. Čtenáři se mohou těšit na díla, která jsou nejen myšlenkově podnětná, ale také mistrně zpracovaná.






The wisdom of crocodiles
- 608 stránek
- 22 hodin čtení
When Steven Grlscz saves a young woman from throwing herself in front of a train he finds himself consumed by a love affair which transforms her into a happy and beautiful young woman. Then she vanishes without trace. George Winnicott, wakes from a nightmare screaming that he knows the meaning of life. How are these events linked?
Witness to History
From Vienna to Shanghai: A Memoir of Escape, Survival and Resilience
- 290 stránek
- 11 hodin čtení
The memoir recounts the experiences of Paul Hoffman, an Austrian Jewish refugee who arrived in Shanghai in 1938. Over 13 years, he navigated life in a city teeming with cultural diversity and foreign influence, capturing the essence of old Shanghai during its final years of foreign dominance. Hoffman's reflections provide a unique perspective on resilience, adaptation, and the vibrant community that emerged amidst the challenges of displacement.
Levá ruka boží
- 414 stránek
- 15 hodin čtení
Cale je jedním z tisíců chlapců, kterých se zmocnili fanatičtí a krutí vykupitelé a v naprosté izolaci je připravují na válku proti rouhačským antagonistům. S neobyčejně zmužilým, ale zároveň velmi uzavřeným čtrnáctiletým hochem má podle všeho zvláštní plány jeden z nejvlivnějších vykupitelů – lord vojevůdce Bosco. Jednoho večera Cale náhodou spatří lorda dohlížitele Picarba, jak pitvá ještě živou dívku, a šokován jeho bestiálním počínáním jej zabije a zachrání jinou dívku jménem Riba.
Musik und Strafrecht
- 250 stránek
- 9 hodin čtení
Musik und Strafrecht scheint auf den ersten Blick ein Begriffspaar ohne näheren Zusammenhang zu sein. Die Beiträge dieses Buches verknüpfen aber beide Themen, indem sie die Konflikte beleuchten, in denen die Musik als Kunstform strafrechtlich Anstoß erregt oder umgekehrt rechtlich anstößig angegangen wird: Sie kann nämlich sowohl aktiv "Täter" (z.B. durch beleidigende Texte) als auch passiv "Opfer" (etwa bei Plagiaten) von Delikten sein. Zwischen Musik und Strafrecht steht in diesem Band somit die Kunstfreiheit als "Vermittler" im Mittelpunkt und ist zentraler Bestandteil der Diskussion über das Verhältnis dieser beiden Welten. Zwischen diesen Sphären stehen noch die Fälle' in denen Kriminalität als Inspiration der Musik dient. Der Lehrstuhl für Strafrecht, Strafprozessrecht und Kriminologie von Prof. Dr. Dr. Uwe Scheffler befasst sich seit Jahren mit dem Thema "Kunst und Strafrecht", das breite Spektrum der Beiträge dieses Werkes zeigt den Facettenreichtum dieser Forschung.


