Do Vánoc stíháš objednat ještě 3 dny a 23 hodin. 
Knihobot

Margaret R. Higonnet

    Nurses at the Front
    Tess z d'Urbervillů
    • Baladicky laděný příběh venkovské dívky Tess je nejvášnivější obžalobou morálky, jakou si lze představit. Román Thomase Hardyho Tess z D’Urbervillů patří k nejslavnějším viktoriánským románům a na čtenářské oblibě neztratil dodnes. Ve své době vzbudil obrovský rozruch a náležitě bouřlivou odezvu, zvláště díky autorově vášnivé obžalobě puritánské viktoriánské morálky. Podobně jako většina Hardyho ostatních románů se i Tess z D’Urbervillů odehrává ve fiktivním jihoanglickém hrabství Wessex; jeho hlavní hrdinkou je venkovská dívka Tess, jejíž upřímnost, citlivost a mravní nesmlouvavost naráží na pokrytecké konvence okolí a postupně vede k hrdinčině tragédii. Baladický příběh navíc působivě dokresluje časový rámec knihy: do poklidných venkovských končin začínají doléhat ozvěny společenských změn vyvolaných industrializací; lidé začínají ztrácet staré jistoty a mají před sebou náhle budoucnost zbavenou opor – ale zároveň i nové možnosti. Tato situace dává autorovi podnět k filosofickému zamyšlení nad osudovými silami, ovlivňujícími úděl člověka.

      Tess z d'Urbervillů
    • Nurses at the Front

      • 161 stránek
      • 6 hodin čtení
      4,1(60)Ohodnotit

      Ellen N. La Motte (1873-1961) and Mary Borden (1886-1968) are two of the best known American nurses who wrote about their experiences working in the same field hospital on the Western Front during World War I. La Motte's The Backwash of War (1916) and Borden's The Forbidden Zone (1929) present in powerful, vivid, and often haunting prose each woman's acute observations of the stark realities of battle and the severe conditions under which military medicine is practiced.Now representative selections from these classic texts are published for the first time in one volume. Linked by parallel themes and narrative approaches, the episodes recounted by La Motte and Borden expose the intense, horrific world of the surgical wards and operating rooms. Revealing the moral dilemmas faced by those who make decisions about the lives and deaths of soldiers, they describe the ethical contradictions of saving men who will return to the trenches to kill or be killed. Written from the perspective of both observer and actor, these compelling sketches often shift from shocking realism to irony, as they invite the reader to enter the nurses' harsh world and to understand their professional and personal struggles. In addition, the depictions of men's suffering challenge institutional indifference to the human costs of war.

      Nurses at the Front