Do Vánoc stíháš objednat ještě 5 dní a 14 hodin. 
Knihobot

Richard P. Rumelt

    Rumeltovo dílo se zaměřuje na strategii diverzifikace podniků a zdroje udržitelné výhody pro jednotlivé obchodní strategie. Jeho současný výzkum se soustředí na dynamiku přechodů v odvětvích, přičemž zkoumá vzorce a síly utvářející vývoj složitých průmyslových odvětví. Jeho práce analyzuje základní principy úspěšných strategií a vysvětluje, jak mohou podniky dosáhnout a udržet si konkurenční výhodu v neustále se měnícím obchodním prostředí. Zkoumá také hybné síly průmyslových transformací a vzorce, které ovlivňují vývoj komplexních průmyslových odvětví.

    Good Strategy / Bad Strategy
    The Crux
    • The Crux

      • 336 stránek
      • 12 hodin čtení
      4,1(608)Ohodnotit

      A genre-defining book for all leaders by the bestselling author of Good Strategy/Bad Strategy.

      The Crux
    • Even though everyone is talking about it, there is no concept in business today more muddled than 'strategy'. Richard Rumelt, described by McKinsey Quarterly as 'a giant in the field of strategy' and 'strategy's strategist', tackles this problem head-on in a jargon-free explanation of how to develop and take action on strategy, in business, politics and beyond. Rumelt dispels popular misconceptions about strategy - such as confusing it with ambitions, visions or financial goals - by very practically showing that a good strategy focuses on the challenges a business faces, and providing an insightful new approach for overcoming them. His sharp analysis and his brilliant, bold style make his book stand out from its competitors (something that Rumelt himself says is crucial). Rumelt has always challenged dominant thinking, ever since, in 1972, he was the first person to uncover a statistical link between corporate strategy and profitability - and this is his long-awaited tour de force.

      Good Strategy / Bad Strategy