The Crux
- 336 stránek
- 12 hodin čtení
A genre-defining book for all leaders by the bestselling author of Good Strategy/Bad Strategy.
Rumeltovo dílo se zaměřuje na strategii diverzifikace podniků a zdroje udržitelné výhody pro jednotlivé obchodní strategie. Jeho současný výzkum se soustředí na dynamiku přechodů v odvětvích, přičemž zkoumá vzorce a síly utvářející vývoj složitých průmyslových odvětví. Jeho práce analyzuje základní principy úspěšných strategií a vysvětluje, jak mohou podniky dosáhnout a udržet si konkurenční výhodu v neustále se měnícím obchodním prostředí. Zkoumá také hybné síly průmyslových transformací a vzorce, které ovlivňují vývoj komplexních průmyslových odvětví.


A genre-defining book for all leaders by the bestselling author of Good Strategy/Bad Strategy.
Developing and implementing a strategy is the central task of a leader, whether the CEO at a Fortune 100 company, an entrepreneur, a church pastor, the head of a school, or a government official. Richard Rumelt argues that the heart of a good strategy is insight - into the true nature of the situation, into the hidden power in a situation, and into an appropriate response. He shows you how insight can be cultivated with a wide variety of tools for guiding your own thinking. Good Strategy/Bad Strategy integrates fascinating examples from business, nonprofit, and military affairs to bring its original ideas to life: From Apple to General Motors, from the two Iraq wars to Afghanistan, from a small local market to Wal-Mart, from the Getty Trust to the Los Angeles Unified School District, from Global Crossing to the 2007-08 financial crisis, and many more. The abundance of business-ready insights offered by Rumelt stem from his decades of digging beyond the superficial to address hard questions with honesty and integrity.