Knihobot

Edward Ross

    Graphic Novel Builder
    Filmish
    Paříme
    • 2024

      Graphic Novel Builder

      The Illustrated Guide to Making Your Own Comics

      • 160 stránek
      • 6 hodin čtení

      This comic book serves as a guide for creating comics, making it an ideal gift for young creatives, aspiring artists, and storytellers. Authored by comic artist Edward Ross, it offers insights and inspiration for those looking to explore the art of comic creation.

      Graphic Novel Builder
    • 2020

      Paříme

      Komiksová historie videoher

      • 208 stránek
      • 8 hodin čtení
      4,1(319)Ohodnotit

      Od chvíle, kdy poprvé spustil bratrovo zaprášené atari, se komiksový kreslíř Edward Ross zbláznil do videoher. Po letech si začal klást otázky: Čím jsou hry tak výjimečné? Proč je hrajeme? A jak hry ovlivňují náš svět? V publikaci vhodné pro malé i velké zájemce nás provází časem odprůkopnických technických vynálezů ze čtyřicátých let až po moderní éru blockbusterových hitů a skvostů nezávislé scény. Fanoušci a fanynky se mohou těšit, že na stránkách spatří legendární hry jako Minecraft, Super Mario, Doom, Last of Us, God of War, Legend of Zelda, Grand Theft Auto, Tomb Raider nebo Fallout. Co nás hry jako Dungeons & Dragons nebo Bioshock učí o svobodné vůli a osobní odpovědnosti? Jak herní designéři vytvářejí krajiny, v nichž se chceme ztratit? Proč a jak se ovladače stávají prodloužením našich těl? Jak se proměnilo zobrazení žen či ras ve videohrách? A ve které zemi způsobila obliba arkádových automatů nedostatek drobných?

      Paříme
    • 2015

      Filmish

      A Graphic Journey Through Film

      • 199 stránek
      • 7 hodin čtení
      4,0(1506)Ohodnotit

      Edinburgh-based cartoonist Edward Ross uses comics to illuminate the ideas behind our favourite films. In Filmish, Ross's cartoon alter-ego guides readers through the annals of cinematic history, introducing us to some of the strange and fascinating concepts at work in the movies. Each chapter focuses on a particular theme - the body, architecture, language - and explores an eclectic mix of cinematic triumphs, from A Trip to the Moon to Aliens. Sitting within the tradition of bestselling non-fiction graphic novels like Scott McClouds Understanding Comics and the Introducing...series, Filmish tackles serious issues - sexuality, race, censorship, propaganda - with authority and wit, throwing new light on some of the greatest films ever made.

      Filmish