Ivo Toman
23. únor 1966
Ivo Toman (*23.2.1966) je uznávaný školitel osobního rozvoje a autor několika bestsellerů v ČR i na Slovensku. Narodil se ve Frýdku-Místku se zdravotním handicapem - trpěl Touretteovým syndromem. V 6 letech dostal meningitidu. Ve škole byl kvůli svému zdravotnímu handicapu často terčem posměšků. Učení se mu znechutilo a uvažoval o změně školy, k čemuž nakonec nedošlo. Situaci pomohl vyřešit učitel se znalostmi psychologie, jenž jej dokázal znovu motivovat k učení. Od této chvíle se jeho prospěch značně zlepšil. Po absolvování gymnázia zakončeného maturitou odešl na vysokou školu VŠLD do Zvolenu, kterou dokončil v roce 1988. Ve svých 21 letech si po setkání se spolužákem, jenž měl také zdravotní vadu, uvědomil, jakým způsobem čelit svému handicapu. Problémem nebyl samotný Tourettův syndrom, nýbrž osobní postoj. Touha změnit svůj postoj ke zdravotnímu stavu představovala silnou motivaci a on začíná studovat knihy o marketingu, osobním rozvoji a psychologii. Čte životopisy úspěšných osobností a zjišťuje překvapující fakta: naprostá většina nejúspěšnějších a nejbohatších lidí svůj vliv a majetek nezdědila, ale dosáhla jich vlastní cílevědomostí. Jedna čtvrtina z těchto úspěšných lidí měla vážný zdravotní handicap. Po roce 1989 se stal prodejcem v přímém prodeji. Úspěch se nedostavil ihned, bylo nutno zdolávat nelehké překážky. Jednou z největších byla privatizace stolárny v Havířově, kdy se ve 29 letech dostal do milionových dluhů. V následujícím složitém období musel najít cestu, jak vydělat 60 000 korun na výplaty a až poté pro sebe. Zakládá firmu Taxus International, v níž rozvíjí své zkušenosti z oboru osobního rozvoje a psychologie. Začíná s potravinovými doplňky, posléze firma expanduje na Slovensko a do Maďarska s dalšími produkty. V roce 2002 se stěhuje do Prahy. Se svou manželkou Martinou začal vyvíjet revoluční výuku angličtiny, kterou v roce 2004 uvedl do praxe na český i zahraniční trh. Pořádá motivační kurzy a vede školení v oboru osobního rozvoje. Napsal několik knih a nahrál několik vzdělávacích audio a video programů. Netradiční metody osobního rozvoje jednotlivců a marketing shrnul na přelomu roků 2006/2007 do nového vzdělávacího videoprogramu s názvem Instinkt zabijáka, jenž nachází uplatnění ve firmách účastnících se konkurenčního boje.