Knihobot

David N. Perkins

    David Perkins, spoluzakladatel projektu Project Zero na Harvardově univerzitě, se zaměřuje na lidské poznávací schopnosti a jejich rozvoj. Jeho výzkum se věnuje kreativitě v umění i vědě, neformálnímu uvažování, řešení problémů a učení. Perkins se podílel na mezinárodních projektech zaměřených na rozvoj myšlení a porozumění. Jeho práce se snaží prohloubit vzdělávání na všech úrovních a definovat, co je pro současnou dobu hodno výuky.

    Der zündende Funke
    Teaching Thinking
    The Eureka Effect
    • The Eureka Effect

      • 304 stránek
      • 11 hodin čtení
      3,6(49)Ohodnotit

      Breakthrough thinking comes as a sudden, seemingly unaccountable moment of inspiration: From Archimedes' discovery in the bathtub of the principle of water displacement to Einstein's Theory of Relativity, from Brunelleschi's development of perspective drawing to the Impressionist revolution, from the taming of fire to the creation of the laser, it has shaped and advanced civilization.

      The Eureka Effect
    • Teaching Thinking

      • 290 stránek
      • 11 hodin čtení

      Originally published in 1990, this title attempts to provide for the educational practitioner an overview of a field that responded in the 1980s to a major educational agenda. This innovative 'agenda' called for teaching students in ways that dramatically improved the quality of their thinking. Its context is a variety of changes in education that brought the explicit teaching of thinking to the consciousness of more and more teachers and administrators.

      Teaching Thinking