Focusing on the impact of images on our perceptions and behaviors, this updated sixth edition provides insightful perspectives from various professionals in the field, including photographers, critics, and historians. It explores how visual media shapes attitudes and beliefs, offering readers a comprehensive understanding of the interplay between images and society.
Terry Barrett Pořadí knih
Terry Berret je uznávaný profesor umělecké výchovy, který se zaměřuje na kritiku a estetiku v kontextu vzdělávání. Jeho práce v oblasti umělecké kritiky a muzeálního vzdělávání zdůrazňuje jeho hluboký zájem o to, jak mohou být umění a jeho interpretace integrovány do vzdělávacího procesu. Berretovy aktivity zahrnují konzultace pro vzdělávací oddělení muzeí a vedení workshopů, které studentům pomáhají rozvíjet kritické myšlení a schopnost psát o umění. Jeho přístup k umělecké kritice v prostředí vzdělávání je navržen tak, aby podporoval hlubší porozumění a angažovanost v umění.






- 2020
- 2018
CRITS
- 208 stránek
- 8 hodin čtení
Definitions and stories -- Good crits/bad crits -- Skills and attitudes -- Description -- Interpretation -- Judgment -- Artist statements and biographies.
- 2014
Krytyka fotografii. Jak rozumieć obrazy pozwala czytelnikom głębiej poznać najważniejsze koncepcje, zdobyć potrzebne umiejętności i wypracować podejście do dzieła sztuki konieczne do przeprowadzenia świadomej, przemyślanej i jasno sformułowanej krytyki fotografii. Ten treściwy tekst, w znacznym stopniu oparty na działaniach podstawowych dla krytyki, takich jak opis, interpretacja, ocena i analiza teoretyczna, zapewnia zrozumiały, szczegółowy model oraz słownictwo niezbędne do inteligentnego zaangażowania się w dialog krytyczny dotyczący fotografii.
- 2010
New Approaches to Problem-based Learning
Revitalising Your Practice in Higher Education
- 310 stránek
- 11 hodin čtení
Focusing on project-based learning (PBL), this professional guide offers strategies for initiating, designing, developing, enhancing, and sustaining PBL curricula in higher education. It provides insights and practical approaches tailored for educators aiming to implement effective learning experiences that foster student engagement and collaboration.
- 1991