Knihobot

Neal Asher

    4. únor 1961

    Tento autor přináší do science fiction jedinečnou perspektivu díky svým rozmanitým předchozím profesím, od inženýra po stavebního dělníka. Jeho díla odrážejí praktické zkušenosti a odhodlání najít si své místo v literárním světě. S humorem a pokorou přijímá svou roli spisovatele a nachází v ní svobodu a naplnění, které mu jiná povolání neposkytovala. Jeho psaní je autentické a zakořeněné v realitě, což čtenářům nabízí osvěžující pohled na žánr.

    Neal Asher
    Hraniční válka
    Agent řádu
    Temná inteligence
    Loď : román z cyklu Vzestup Džainů
    Stroj nekonečna
    Technik
    • Technik

      • 368 stránek
      • 13 hodin čtení
      4,5(29)Ohodnotit

      Teokracie je už dvacet let poražená a na Masadě teď vládne Řád – je to však řád, se kterým se rebelové z odbojové skupiny Úklidová četa nedokážou smířit. Jejich nenávist ke všem přeživším teokratům se časem nijak nezmírnila, a na jednom z prvních míst jejich černé listiny figuruje i ikonický Jeremiah Tombs. Tombs je snad jediný člověk, kterého napadl kapucín a on to přežil, byť ve stavu, který neměl ke smrti daleko. Když uprchne ze sanatoria, kde se léčil z psychických následků, je nucen čelit bolestivé realitě, které se mu od povstání úspěšně dařilo vyhýbat. UI na něm mají eminentní zájem, protože mýtický kapucín zvaný Technik, který ho před lety napadl, udělal s jeho myslí něco, co nedokážou pochopit ani ony. Je docela možné, že Tombs má v mozku uloženy informace o sebevraždě celé jedné mimozemské rasy. Tombsova ochrana je svěřena veteránovi války s Pradory Amistadovi, a ten si k tomu přizve bývalého velitele povstalců Leifa Granta, a temnou UI Penny Royal. Užitečný by jim mohl být i amfiadapt Chanter, který studuje kostěné sochy, vytvářené Technikem z pozůstatků jeho obětí. Jejich aktivita ale probudí z jeho dlouholetého spánku v hlubokém vesmíru mechanismus, který použili Atheteřané, aby se změnili v pouhá zvířata. Mechanismus zanalyzuje situaci a začne si chystat zbraně. Román Technik volně navazuje na knihu stejného autora Hranice Řádu.

      Technik
    • Stroj nekonečna

      • 416 stránek
      • 15 hodin čtení
      4,4(46)Ohodnotit

      Ve vzdálených končinách vesmíru a na samé hranici Řádu se komplikovaná hra blíží ke svému vyústění. Tajemná a smrtící Penny Royal má stále v patách pronásledovatele, přičemž do jejich čela se dostává Brockle, psychopatická forenzní UI, která unikla z řádového vězení a v očekávání svého posledního výstupu se up-gradovala tak, že je teď ještě mocnější a inteligentnější. Ve vesmírné stanici Místnost 101, obří válečné továrně, která Penny Royal vyrobila, zápasí skupinka lidí, pradorů a válečných robotů o nadvládu. Situaci ještě zkomplikoval příchod žvatlokače známého pod jménem Spřádač, který je poslední živý zástupce mocné mimozemské rasy Atheterů. Jaké je Atheterovo místo v komplikovaných plánech Penny Royal? Hrají pradorské a řádové síly této temné UI nevědomky do karet, nebo je to naopak? V posledním dílu trilogie Neala Ashera Proměna zapadnou všechny dílky skládačky do sebe a příběh dospěje k velkému finále na okraji černé díry ukrývající tajemství, které může zničit celý Řád.

      Stroj nekonečna
    • Loď : román z cyklu Vzestup Džainů

      • 354 stránek
      • 13 hodin čtení
      4,3(37)Ohodnotit

      V tomto druhém dílu Vzestupu Džainu nás Neal Asher bere na vzrušující jízdu mezihvězdnou politikou v době hrozící války. Jejich nemesis čeká… Orlandine zničila džainského supervojáka tím, že na něj vrhla černou díru. Nyní tato zbraň vysává oblaka smrtící džainské technologie, která se rojí na jejím horizontu událostí v umírajícím akrečním disku. Vypadá to, že všechno probíhá podle plánu. Ale síly, podněcující vzpouru na její rodné planetě, se chystají bodnout Orlandine dýku do zad. Válečná loď je druhý román ze série Vzestup Džainu. Zemská centrála, inteligence řídící lidstvo, ví, že Orlandine byla do použití zbraně vmanipulována lstí, a bojí se, že těmi manipulátory jsou Džainové. Pradorský král si to uvědomuje také - a oba bývalí nepřátelé shromažďují flotily válečných lodí, aby akreční disk obklíčili. Klientka se vrací k akrečnímu disku, aby zachránila posledního svého druhu pohřbeného v kosmické lodi hluboko uvnitř. V přípravě na to přezbrojí svou zbraňovou plošinu a bude to třeba. Uvnitř vířícího prachu disku totiž čeká i její nemesis – a Džainové už v minulosti genocidu spáchali.

      Loď : román z cyklu Vzestup Džainů
    • Temná inteligence

      • 360 stránek
      • 13 hodin čtení
      4,2(60)Ohodnotit

      Thorvald Spear se probudil v nemocnici a zjistil, že byl vzkříšen z mrtvých. A co víc, zahynul ve válce lidí proti mimozemšťanům, která skončila už před sto lety. Když se ale zotaví ze svých prvních traumatických okamžiků, spatří jiskřičku světla, která ho udrží při životě. Tou jiskrou je pomsta. Spear uvízl s divizí vojáků na planetě obklíčené pradorskými ozbrojenými silami, když mu svitla naděje: viděl přilétat záchrannou loď, torpédoborec Penny Royal. Jenže místo aby jim pomohl, lodní UI se vzbouřila a v ničivém šílenství anihilovala veškeré síly spojenců. A jak teď Spear zjistil, Penny Royal je i po všech těch letech stále na svobodě. Proto přísahá, že ji najde, ať se skrývá kdekoliv a postará se, aby za svou zradu zaplatila. Isobel Satomi vedla úspěšný zločinný syndikát. Když jí ale jeden z jejích podřízených hrozil přerůst přes hlavu, rozhodla se, že potřebuje pomoc. Obrátila se na Penny Royal, ale obchodem s ní získala i něco, o co nestála. Její huimanské vylepšení v sobě totiž skrývá strašlivé tajemství. Temná UI v ní spustila pomalou proměnu v netvora, vrcholného predátora, který nemá s člověkem nic společného. Spears si Isobel najme, aby ho dopravila na místo, kde byla naposledy spatřena Penny Royal. Při tom ji ale přelstí a stane se sám objektem její pomsty. Závod s časem začíná. Podaří se Spearovi dokončit lov dřív, než bude sám uloven?

      Temná inteligence
    • Mezi Řádem a osm set let vzdálenou budoucností se otevře runciblová brána a ti, kdo přes ni procházejí, jsou podle všeho vysláni, aby odvedli Tvůrce zpět do jeho domova v Malém Magellanově mračnu. Jakmile tito cizinci bezpečně projdou, brána se rychle začne zavírat, protože v patách mají něco zlého. Nakonec je brána svržena do blízkého slunce. Od těch, kteří prošli, se agent Cormac dozví, že civilizace Tvůrců byla zničena zhoubným virem známým jako džainská technologie. Samozřejmě se naskýtá otázka: proč doopravdy byl Drak, obří biokonstrukt Tvůrců, poslán do Řádu a proč se džainský uzel náhle ocitl v rukou někoho, kdo by s ním mohl natropit nejvíce škody? Mezitím entita nazývaná Vyslanec rozmisťuje zhoubné džainské uzly a útočná loď odpadlíků Srdcový král se mimo hranice Řádu setká s něčím velice zlým…

      Agent řádu
    • Erebus, bytost vzniklá splynutím – nebo spíš podmaněním – mnoha UI a ovládající smrtící džainskou technologii, podnikne sérii útoků na Řád. Některé z těchto akcí ale jako by neměly žádnou logiku. Když jedna z Erebových červích lodí zabije miliony nevinných civilistů na Klurhammonu, technicky vyspělé zemědělské planetě bez jakéhokoliv taktického významu, je tuto záležitost vyslán prošetřit agent Cormac… přestože se tajně pořád ještě pokouší obvládnout svou nově nalezenou schopnost, jakou by neměla mít právo vládnout žádná lidská bytost, a navíc začíná pochybovat o skutečných motivech UI, jež mu rozkazují. Další útoky a zdánlivě zbytečné masakry způsobí, že se do války postupně zapojí i některé nejnebezpečnější osobnosti Řádu. Pan Jeřáb, neporazitelný mosazný stroj na zabíjení, opustí kvůli pomstě planetu, kterou si zvolil za svůj přechodný donov, a Orlandine, huiman s technologicky silně upraveným tělem a disponující džainskou technologií, připraví ze stejného důvodu s pomocí několika bizzarních veteránů z války zbraň děsivé síly. Mezitím je Mika, vědkyně a odbornice na Draka, znovu unesena touto obří mimozemskou bytostí a vtažena do samotného centra dění s jediným úkolem: probudit dávné tvůrce džainské technologie z jejich pět miliónů let dlouhého spánku. Postupně se začne ukazovat, že Erebovy útoky nebyly tak nelogické, jak se zdálo, a že mohou ve svém důsledku znamenat začátek konce celého Řádu…

      Hraniční válka
    • Válečná továrna

      • 400 stránek
      • 14 hodin čtení
      4,2(86)Ohodnotit

      Jeden hledá rozsudek, druhý čelí zatracení a dalšímu se dostane jeho pomsty… Thorvald Spear ztrácí rozum, když se utápí v temných vzpomínkách, které nejsou jeho. Černá umělá inteligence Penny Royal jej propojila se zaznamenanými osobnostmi těch, které zavraždila. A ať už tato UI hledá vykoupení nebo má nějaké vlastní plány, Spear ji musí zničit. Cítí hněv všech mrtvých a sdílí s nimi jejich bolest. Když Penny Royal konečně dostihne, má společnost. Pradorský otec-kapitán Sverl je rovněž obětí hrátek Penny Royal a chce se s ní střetnout. Není však jisté, jestli se oba mstitelé dřív nezničí navzájem. Daleko nejsou ani Sverlovi pradorští nepřátelé a ke všemu to vypadá na novou válku. Penny Royal zatím míří k vadné válečné továrně, která ji vyrobila. Všechno nasvědčuje tomu, že v té části vesmíru bude brzy velice horko.

      Válečná továrna
    • Stahovač

      • 366 stránek
      • 13 hodin čtení
      4,2(4882)Ohodnotit

      1. kniha série Spatterjay. Na odlehlou planetu Spatterjay přijíždějí tři pasažéři s velice rozdílnými úkoly. Janera tam posílá kolektivní mysl inteligentních sršňů; Erlin přijíždí hledat starého námořního kapitána, který by ji naučil žít; a Keech - sedm set let mrtvý - má nevyřízené účty s jedním notorickým zločincem. Spatterjay je vodní planeta, kde lidská populace žije v bezpečí Dómu. Pouze Hoopeři, napůl nesmrtelní, se mohou pohybovat mezi hrůznými, nenasytnými formami místního života. Tam někde venku je i samotný Jay 'Spatter' Hoop. Kontrolor Keech ví, že nedojde pokoje, dokud tohoto legendárního renegáta nepožene k spravedlnosti za kruté zločiny spáchané před několika stoletími při Pradorských válkách. Keech netuší, že Hoopovo tělo pobíhá kdesi po opuštěném ostrově, zatímco živá hlava se vozí zavřená v truhle na lodi jednoho starého kapitána. Neví ani to, že nejkrutější Prador ze všech se chystá planetu navštívit a zahladit důkazy svých válečných zvěrstev. To všechno znamená, že v této chaotické vodní krajině brzy propukne opravdové peklo. Přeložil Petr Kotrle.

      Stahovač
    • Člověk. Román z cyklu Vzestup Džainů

      • 392 stránek
      • 14 hodin čtení
      4,2(44)Ohodnotit

      Ze svého dávného vězení se osvobodí džainská válečná loď disponující smrtící technologií. Jejím cílem je dopadnout svého starého protivníka Klientku a zničit při tom všechny, kdo se jí postaví do cesty. Lidé i Pradoři měli za to, že Džainové dávno vyhynuli. Jejich nemesis je teď ale zpátky a Orlandine se musí připravit na obranu lidstva. Uvědomuje si, že bez Klientčiných vědomostí nemá šanci – jenže je vždycky nepřítel vašeho nepřítele vaším přítelem? Zemská centrála a Pradoři uzavřou tváří v tvář zkáze mrzuté spojenectví. Jak si džainská válečná loď razí cestu napříč galaxií, zdá se nezastavitelná. Pro Orlandiným je neutralizovat džainské zbraně životní prací, takže jestli nad ní nedokáže triumfovat ona, nedokáže to nikdo. Co když se ale sama stane tím, co přísahala zničit?

      Člověk. Román z cyklu Vzestup Džainů
    • Píše se rok 2441. Na primitivní planetě Cull, která stojí mimo Řád, honí moderní potulný rytíř jménem Anderson draka. Netuší, že daleko od něho vzkřísil jiný člověk – byť má nyní v sobě víc techniky než člověka – mosazný vraždící stroj jménem ‚pan‘ Jeřáb, aby mu pomohl při podobné štvanici, která však obsáhne mezihvězdné dálky. Když agent Cormac zjistí, že jeho starý nepřítel stále žije, vydá se ho pronásledovat na palubě útočné lodi Jack Ketch. Pro obyvatele Cullu představuje každý den boj o přežití na planetě hemžící se dravými hmyzími monstry, přesto však vytrvávají a pomalu budují průmyslovou základnu, která jim snad pomůže dosáhnout kosmické lodě předků, stále ještě obíhající vysoko nad nimi. Pomáhá jim bytost, která si říká Drak, její motivy jsou však přinejmenším problematické. A jako by to nestačilo, planeta, která tisíce let nepoznala geologickou aktivitu, trpí čím dál silnějšími zemětřeseními. Pan Jeřáb se zatím zarputile snaží uniknout své minulosti, na kterou nedokáže zapomenout, ale ani si ji není schopen řádně vybavit. Proto dál pátrá po příčetnosti, kterou může najít v příštím okamžiku, ale také se mu to nemusí podařit dalších tisíc let...

      Mosazňák