Miroslav Žamboch je uznávaným autorem science fiction a fantasy, jehož díla se vyznačují moderním cítěním a pronikavými nápady. Jeho příběhy, často s prvky drsné reality a hrdinského boje, vtahují čtenáře do světů plných napětí a nečekaných zvratů. Žambochův styl je známý svou dynamikou a schopností vytvářet nezapomenutelné postavy, které se potýkají s existenciálními otázkami i fyzickými výzvami. Jeho literární přínos spočívá v obohacení žánru o intelektuální hloubku a realistické zobrazení lidských motivací v neobvyklých prostředích.
Koniáš překáží císařské válečné mašinerii víc a víc. Náklady ani obtíže už nerozhodují – rozkaz je jasný, jednou provždy se zbavit muže mnoha tváří: šermíře, žoldnéře, muže na stezce. Bakly půl svého života vede s císařstvím soukromou válku a jen to nejhorší je pro něj dost dobré. Nejtěžší je zabít ty, kteří nad svůj život staví něco jiného.
Lidé válku o svůj svět definitivně prohráli. Stali se otroky, lovnou zvěří, chovným dobytkem nových pánů – upírů, nestvůr, psychopatických bohů, démonů a dalších tvorů, pro něž není v žádném lidském jazyce jméno.Smířil jsem se s tím stejně jako ostatní. Přežít v Samarkandu, v sídle nových vládců světa, je ještě těžší než jinde. Ale já jsem šťastný. Miluji svou krásnou ženu a těším se na dítě, které chová pod srdcem. Udělal bych pro ně všechno.
Stará tajemství vyplula na povrch a přinesla s sebou zkázu pro celý lidský svět. Max Bronštejn se svou tankovou rotou v poslední chvíli opouští krvavou řež bratrovražedného boje dříve spřátelených armád a snaží se probít zpět do civilizace, aby přinesl záchranu, nebo alespoň naději na ni. Jediná cesta vede oblastmi, kde magie proměnila vše živé i neživé, kde člověk bez ochrany masivního pancíře nemá nejmenší šanci přežít. V zádech má tisíce pronásledovatelů vedených čaroději – pohrobky dávné minulosti. Na hrstce odhodlaných závisí osud světa lidí.
Expanze lidské civilizace před staletími nastartovaná Velkým seržantem opět pokračuje, lidé se naučili lépe využívat magii i potenciálně nebezpečnou techniku; potřebují novou úrodnou půdu nekontaminovanou magií, nové zdroje surovin. Začíná vojenská invaze do liduprázdné a neznámé Pustiny prosycené syrovou, nebezpečnou magií. Lidský um a technika proti živlu deformujícímu, ovlivňujícímu vše živé. Max Bronštejn je obyčejný voják, velká slova a hesla pro něj mnoho neznamenají. Chce jen přežít.
Lidské armády, vojáci i čarodějové, desetitisíce mužů – všichni vybavení tou nejmodernější a nejničivější technikou, postupují do Pustiny na území, kam lidská noha už stovky let nevstoupila. Max Bronštejn se jako velitel průzkumného tankového oddílu musí vypořádat jak s nástrahami magií pozměněné reality, tak i se smrtelně nebezpečnými nepřáteli, které si udělal doma, v obydleném světě. K tomu všemu se soukolí válečné mašinérie postupně zadrhává, jak do něj někdo, nebo něco, sype písek. Lidská civilizace se najednou nejeví tak mocná a neotřesitelná, jak o tom byli všichni ještě nedávno přesvědčeni.
Bakly na minulost nezapomněl, smířil se s ní. Žije stranou od lidí, stará se o jediného člověka na světě, na kterém mu ještě záleží, o svou dceru Zuzanu. Někdo udělá chybu a ohrozí její život. Byla to jeho poslední chyba, nezastavitelné monstrum je zpět. Čím víc nepřátel zabije, tím má Zuzana větší šanci na přežití. A zabíjení – v tom je nejlepší.
Framon Dotchi, bojovník klanu, který prohrál ve válce s Kováři Rovnováhy, splnil poslední úkol svého pána (viz Agent X-Hawk 01 ‒ Hitman, kde svým zásahem narušil chod velké části Agentury E. F.) a je jako příliš opotřebovaný a nespolehlivý nástroj vyvázán z jeho služeb. S náklaďákem plným proviantu a zbraní opouští X-Hawkovu citadelu a objevuje se na neznámém opuštěném pobřeží. Nad ničím nepřemýšlí, neplánuje do budoucna, netouží po lidech, společnosti. Chce mít jen svůj klid. Po pár dnech narazí na skupinu místních rybářů prchajících před hrozbou z oceánu a vše se změní – Válka světů začíná!
Bakly je kupodivu stále naživu, v jím vyvolané válce podsvětí se zaplétá do spirály násilí stále hlouběji a hlouběji a nehledá cestu ven. Jen blízkost smrti ho udržuje na hranici příčetnosti.
Baronesa Münchauzen pronikla do vyšší společnosti a teď se snaží dostat pod povrch nablýskaného společenského pozlátka, aby získala to, co ji osobně nejvíc zajímá – informace o moci, o magii.
V podzemí Grafzatzy, jednoho z největších a nejbohatších měst Crambijského impéria, roste něco, pro co v paměti lidí i v nejstarších encyklopediích chybí pojmenování. Roste to, vyvíjí se, ovlivňuje a proměňuje své okolí a pátrá po důvodu vlastní existence, po účelu, kvůli kterému bylo stvořeno. Ti, co Věc v podzemí probudili z neexistence, se začínají bát.
P.S.: Děj navazuje na příběh Bakly - Hledání smrti.
Světlo, vlastně nezbedné fotony, umí být hezky neposlušné a dokáže poškádlit i samotné Sluníčko. Ale nebylo by to Sluníčko, aby si nakonec nedokázalo zjednat pořádek a nezařídilo nám v zimě koulovačku a v létě koupání.
Bakly unavený životem přijíždí do Grafzatzy, jednoho z největších a nejbohatších měst Crambijského impéria. Chce pomoci jedinému člověku, na kterém mu osobně záleží, a přitom plní jednu malou laskavost. S nadáním jemu vlastním umocněném skutečností, že nad další budoucností nepřemýšlí, dělá to, v čem je nejlepší.
Mladá baronesa Münchauzen se snaží zachránit zkrachovalé panství svého děda navázáním obchodních vztahů s bohatými šlechtici a obchodníky. Ve skutečnosti je ale někým úplně jiným a hraje velmi nebezpečnou hru spojenou s magií.
Velmistr Rumělkového klanu se pokouší odhalit tajemství starého magického artefaktu, o němž doufá, že ho dokáže využít jako zbraň v přibližující se globální válce.