Angela Gair Pořadí knih
Angela Gairová je umělkyně a spisovatelka, která svá studia výtvarného umění absolvovala na Sheffield Polytechnic. Po studiu strávila několik let malováním v Itálii, Španělsku, Francii a Švýcarsku. Jako umělecká pedagožka a zároveň aktivní umělkyně přispívala do časopisů o výtvarném umění a napsala několik instruktážních knih o umění.







- 2004
- 2004
Kapesní encyklopedie kreslení a malování
- 256 stránek
- 9 hodin čtení
Praktická příručka kreslení, akvarelu a olejomalby. Barevné ilustrace a podrobným popisem vedou krok za krokem.
- 2003
Příručka pro výtvarníky. Úplný přehled malířských a kreslířských materiálů a technik
- 256 stránek
- 9 hodin čtení
Příručka uvádí nácvik dovedností a technik v malbě a kresbě (barvy, kompozice, náměty) i na příkladech pracovních postupů profesionálních malířů. Součástí příručky je přehled materiálů, prostředků k malbě a kresbě a řada dalších doporučení (například k vybavení ateliéru).
- 2003
Velký kurz kreslení a malování
- 301 stránek
- 11 hodin čtení
Kniha seznamuje s potřebami, výbavou a postupy, které provázejí malířské a kreslířské techniky, to vše s ukázkami a příklady práce zkušených malířů.
- 2002
Akvarel je díky své jedinečné citlivosti a transparentnosti umožňující zachytit ty nejprchavější a nejpomíjivější okamžiky v přírodě možná nejpopulárnějším kreslířským médiem. Tekutý charakter akvarelu z něj dělá také médium vzrušující a nepředvídatelné. Pro nezkušeného malíře může být tento prvek nejistoty zprvu zneklidňující, ovšem výsledkem bázlivého a opatrného přístupu může být naopak jen slabé, bezduché a standardní dílo. Tajemství úspěchu akvarelové malby spočívá v energické práci a sebedůvěře. Jakmile se jednou naučíte uvolnit a popustit si otěže, zjistíte s potěšením, jak velmi často udělá barva práci za vás - někdy bývá nejzajímavější a nejnádhernějších účinků dosaženo kombinací výtvarného záměru a prosté náhody. Akvarel může být občas iritující a frustrující, ale nikdy není nudný.
- 2002
V rozporu s všeobecným názorem není olej pracovně "obtížné" médium. Zcela naopak - pro začátečníka je to médium vynikající, protože je velmi snadné opravit, co jste udělali: buďto vymazání, nebo přemalováním. Olej je také médium velmi flexibilní - má hladkou konzistenci jako máslo, což spolu s pomalou dobou schnutí znamená, že s ním lze na plátně poměrně volně a ve velkém rozsahu manipulovat a vytvářet nekonečnou škálu struktur a efektů. Když se zředí ředidlem lze ho použít k pokládání subtilních, průzračných glazur, které jakoby září vnitřním světlem. Při použití přímo z tuby lze vytvářet hustá, sytá impasta, u nichž se struktura malby a stopa štětce stávají integrální součástí konečné podoby díla.