Knihobot

Angela Gair

    1. leden 1954

    Angela Gairová je umělkyně a spisovatelka, která svá studia výtvarného umění absolvovala na Sheffield Polytechnic. Po studiu strávila několik let malováním v Itálii, Španělsku, Francii a Švýcarsku. Jako umělecká pedagožka a zároveň aktivní umělkyně přispívala do časopisů o výtvarném umění a napsala několik instruktážních knih o umění.

    Angela Gair
    Kurz Akvarel krok za krokem
    Olejomalba : kurz
    Velký kurz kreslení a malování
    Příručka pro výtvarníky. Úplný přehled malířských a kreslířských materiálů a technik
    Kurz kreslení krok za krokem
    Kapesní encyklopedie kreslení a malování
    • 2004
    • 2003
    • 2003

      Velký kurz kreslení a malování

      • 301 stránek
      • 11 hodin čtení
      4,5(2)Ohodnotit

      Kniha seznamuje s potřebami, výbavou a postupy, které provázejí malířské a kreslířské techniky, to vše s ukázkami a příklady práce zkušených malířů.

      Velký kurz kreslení a malování
    • 2002

      Akvarel je díky své jedinečné citlivosti a transparentnosti umožňující zachytit ty nejprchavější a nejpomíjivější okamžiky v přírodě možná nejpopulárnějším kreslířským médiem. Tekutý charakter akvarelu z něj dělá také médium vzrušující a nepředvídatelné. Pro nezkušeného malíře může být tento prvek nejistoty zprvu zneklidňující, ovšem výsledkem bázlivého a opatrného přístupu může být naopak jen slabé, bezduché a standardní dílo. Tajemství úspěchu akvarelové malby spočívá v energické práci a sebedůvěře. Jakmile se jednou naučíte uvolnit a popustit si otěže, zjistíte s potěšením, jak velmi často udělá barva práci za vás - někdy bývá nejzajímavější a nejnádhernějších účinků dosaženo kombinací výtvarného záměru a prosté náhody. Akvarel může být občas iritující a frustrující, ale nikdy není nudný.

      Kurz Akvarel krok za krokem
    • 2002

      V rozporu s všeobecným názorem není olej pracovně "obtížné" médium. Zcela naopak - pro začátečníka je to médium vynikající, protože je velmi snadné opravit, co jste udělali: buďto vymazání, nebo přemalováním. Olej je také médium velmi flexibilní - má hladkou konzistenci jako máslo, což spolu s pomalou dobou schnutí znamená, že s ním lze na plátně poměrně volně a ve velkém rozsahu manipulovat a vytvářet nekonečnou škálu struktur a efektů. Když se zředí ředidlem lze ho použít k pokládání subtilních, průzračných glazur, které jakoby září vnitřním světlem. Při použití přímo z tuby lze vytvářet hustá, sytá impasta, u nichž se struktura malby a stopa štětce stávají integrální součástí konečné podoby díla.

      Olejomalba : kurz