Heinrich Wölfflin Knihy
Heinrich Wölfflin byl švýcarský historik umění, jehož objektivní klasifikační principy, jako například rozlišení „malířského“ a „lineárního“ stylu, zásadně ovlivnily formální analýzu v dějinách umění na počátku 20. století. Přednášel na univerzitách v Basileji, Berlíně a Mnichově v generaci, která povznesla německou kunsthistorii na přední místo. Jeho tři klíčová díla, která jsou dodnes studována, se zabývají vývojem umění od renesance k baroku a klíčovými pojmy v uměleckohistorických konceptech.







Základní pojmy dějin umění : problém vývoje stylu v novověkém umění
- 320 stránek
- 12 hodin čtení
Kniha vyšla poprvé v Mnichově v roce 1915, německy byla dosud vydána devatenáctkrát. Přeložena byla do všech hlavních evropských jazyků. Jde o nejproslulejší a nejdůležitější autorův titul, který vznikl v době, kdy se duchovní vědy začaly vyrovnávat s konkurencí přírodních věd. Wölfflin se zde snažil nalézt objektivní kritéria pro zkoumání výtvarných děl postižením vlastního vidění coby aktu předcházejícímu stylové charakteristice pozorovaných děl. V překládané knize srovnává renesanční a barokní výtvarná díla na základě pěti pojmových dvojic: lineární versus malířský, plošný versus hloubkový, uzavřený versus otevřený, mnohodílný versus jednotný, jasný versus nejasný. Wölfflinovy Grundbegriffe zůstávají i po více než sto letech základní systematikou dějin umění.
Heinrich Wolfflin was a pioneering critic who introduced new and rigorous methods of formal analysis into the study of art. Classic Art, first published in 1899, is itself a classic that has exercised a profound influence on the way people have looked at and thought about art. As an appraisal of the great artists of the Renaissance it can hardly be surpassed. Once again available in its elegant original format, it is an indispensable addition to every library of art books.
Principles of Art History : teh problem of the development of style in later art
- 253 stránek
- 9 hodin čtení
Examines the style and method of representation in painting, sculpture, and architecture and sets the standards for defining historical transformations
The Art of the Italian Renaissance: A Handbook for Student and Travellers
- 316 stránek
- 12 hodin čtení
The Art Of The Italian Renaissance
A Handbook For Students And Travelers (1903)
- 308 stránek
- 11 hodin čtení
Features a crystalline fresh translation of art works - published on its one- hundredth anniversary. In this volume the introductory essays provides a historical framework and referencing debates engendered by principles in the twentieth century. It also includes translations of the prefaces and afterword.
Renessans i barokko
- 286 stránek
- 11 hodin čtení