První svazek popisuje lokomotivní řady 200.0 až 324.4. Jedná se převážně o stroje převzaté ČSD po roce 1918 od různých železničních správ. Popisy lokomotiv jsou uspořádány podIe řad a obsahují údaje o jejich vzniku, vývoji a provozu u ČSD, fotografie a náčrtek. Druhá část knihy obsahuje podrobné technické údaje, přehledy výrobců lokomotiv a tendrů a přehled železničních společností.
Jindřich Bek Knihy






Třetí svazek uzavírá základní část lokomotivami normálně rozchodných řad 434.0 až 636.0, které patří k největším a nejzajímavějším lokomotivám vIastní české konstrukce v provozu ČSD. Knihu uzavírají úzkorozchodné stroje řad U 25.0 až U 99.5.Uspořádání publikace je shodné se svazky 1 a 2.
Druhý díl popisuje řady 331.0 až 433.0 ČSD. Původně převzaté řady již doplňují lokomotivy české konstrukce a výroby. Druhá poIovina knihy obsahuje údaje s technickými parametry a dosud nezmíněné informace o železničních společnostech a výrobcích.
Popis nejzajímavějších a nejdůležitějších typů historických lokomotiv, používaných u nás od r. 1839 do r. 1918 je doplněn údaji o vzniku jednotlivých železničních tratí a jejich vývoji. Autor seznamuje i s prvními tuzemskými továrnami na výrobu lokomotiv, s konstrukčními prvky historických typů lokomotiv aj.



