Knihobot

Ludvík Losos

    1. leden 1933
    Opuštěné železnice : rezivějící lokomotivy, tajemná nádraží a zaniklé tratě
    Gastronomie na kolejích
    Jiří Bouda. Malíř, grafik, ilustrátor
    Vitráže
    Ústecko-teplická dráha
    Techniky malby
    • Techniky malby

      • 192 stránek
      • 7 hodin čtení
      5,0(4)Ohodnotit

      V této knize najde čtenář především přehled metod a materiálů, užívaných od starověku v technikách malby. Spolu s obsáhlým historickým výkladem, zabývajícím se různými druhy malby - pastelem, akvarelem, kvaší, temperou, olejomalbou, enkaustikou, freskou, technikou al secco a sgrafitem - popisuje autor materiály a nástroje, které jsou k jejich tvorbě nezbytné: barvy, podklady a podložky, štětce, palety a další pomůcky. Rozličné rady, návody a recepty jsou výsledkem dlouhé zkušenosti a praxe, prověřené staletími. Autor pamatuje i na moderní techniky. Seznamuje s malbou organokřemičitými pojidly, syntetickými emaily a nitrosmalty, disperzními a epoxiolejovými barvami. V neposlední řadě upozorňuje na tzv. zvláštní techniky - štukolustro, eludorickou techniku, podmalbu na skle, podmalbu čínskou technikou, bizmutovou malbu, techniku eglomisé.

      Techniky malby
    • Ústecko-teplická dráha

      • 213 stránek
      • 8 hodin čtení
      5,0(2)Ohodnotit

      Kniha doprovázená značným množstvím dobového obrazového materiálu pojednává dějiny společnosti Ústecko-teplické dráhy od jejího počátku až do zestátnění.

      Ústecko-teplická dráha
    • Výjimečná publikace o uměleckém sklenářství přináší po dlouhých letech na český trh detailní informace o technice i kráse tohoto oboru. Téma autor zpracovává komplexně, tak aby vynikla krása tohoto dekorativního řemesla i jeho technická stránka. Hlavním přínosem knihy je důraz na řemeslné zpracování vitráží v minulosti i současnosti a na opravy a restaurování historických vitrají. Knihu jistě přivítají a ocení zájemci o rukodělná řemesla i profesionální umělečtí sklenáři.

      Vitráže
    • Průřez dílem Jiřího Boudy přináší výběr od drobné, příležitostné grafiky až po grafické listy s dopravní tématikou. Malířovi příjemné, v naší přetechnizované době, lyricky až nostalgicky laděné grafiky z cest, Ex libris, plakáty a obrázky fascinují svou výpovědí o době dávno zašlé slávy světa parních lokomotiv, malebných nádraží, starých tramvají, aut, letadel a lodí.Motivy z cest, i Prahy vypovídají ve zlomcích jeho díla o našem životě před 50 až 60 lety.

      Jiří Bouda. Malíř, grafik, ilustrátor
    • Gastronomie na kolejích

      • 269 stránek
      • 10 hodin čtení
      4,8(4)Ohodnotit

      Společnost JLV se již 60 let stará o chuťové buňky cestujících v jídelních vozech, především na hlavních dálkových linkách směřujících do Německa, Rakouska či Maďarska. Právě u příležitosti tohoto jubilea se zrodil nápad sepsat historii stravování a ubytovacích služeb ve vlacích. Publikace "Gastronomie na kolejích" přináší na 272 stranách desítky dobových fotografií, popisy jídelních, lůžkových a salonních vozů, ale také jídelní lístky nebo jízdní doklady ze soukromých sbírek.

      Gastronomie na kolejích
    • Změna dopravy, ztráta trhů nebo válečný konflikt mohou proměnit prosperující investici v opuštěné železnice, vagony a budovy. Tyto opuštěné objekty, včetně nádraží a mostů, nalezneme po celém světě, včetně Česka. Čtenář se může ponořit do tajemství těchto míst, která, ač byla kdysi důležitá, se stala zapomenutými. Publikace přináší pohled na opuštěné železnice z Evropy, Asie, Ameriky, Afriky, Blízkého východu, Austrálie a Nového Zélandu. Zahrnuje lokomotivy, vagony a nádražní budovy, které ztratily svůj účel téměř ze dne na den. Často se stává, že tyto „nepotřebné věci“ zůstávají bez ochrany, vystavené přírodním vlivům, vandalismu a krádežím. V Česku najdeme také zajímavé příklady, jako chátrající nádraží Vyšehrad v Praze, které, ač chráněné jako kulturní památka, se stále zhoršuje. Dalším příkladem je nádraží Praha-Bubny, kde probíhá výstavba nového traťového spojení, a staré dílny byly zdemolovány. Podobný osud potkal i nádraží Duchcov, kde byla stará budova stržena. Tato publikace odhaluje tajemství opuštěných železnic a nabízí fascinující pohled na jejich historii.

      Opuštěné železnice : rezivějící lokomotivy, tajemná nádraží a zaniklé tratě
    • Malíř a grafik Jiří Bouda (* 1934, † 2015) byl výjimečnou osobností českého výtvarného umění druhé poloviny 20. století. Z obecného trendu vývoje moderního českého umění se svým zdánlivě konzervativním vyjadřováním vymykal, přesto si však v něm našel díky charakteru své tvorby významné a nezaměnitelné místo. Původně krajinář prostřednictvím své lásky k železnici objevil specifický fenomén železničního prostředí – železniční krajinu, kterou dokázal vyjádřit s osobitou poezií. Současně však vědomě navazoval na odkazy malířů – vedutistů 18. a 19. století a snažil se zachytit tvář českých měst a míst. Zobrazoval je svým působivým poetickým pohledem, přesto však s přesností kronikáře či dokumentátora jako jeho malířští předchůdci. Činil tak nejen prostřednictvím volných grafických listů, ale také v drobné grafice, především ve formě ex libris, ve které se zařadil jak počtem, tak i kvalitou k předním mezinárodně uznávaným tvůrcům. Jeho výraznou předností bylo suverénní ovládnutí všech grafických technik, zejména však barevné litografie, ve které se dokázal přiblížit výrazu klasické malby. Rozsah jeho tvorby, její rozmanitost a samozřejmě i nevšední osobnost umělce se snaží tato kniha zachytit a přiblížit čtenáři.

      Jiří Bouda. Život a dílo
    • Na našem současném trhu ojedinělá publikace, přinášející zevrubnou informaci o štukatérském oboru, jehož největší rozkvět byl v českých zemích v 18. století. Nicméně toto pozoruhodné umělecké řemeslo přežilo až do současnosti a jeho mistři se dnes uplatňují při restaurování památek, dekoraci interiérů, ale i při realizaci výtvarných děl. Autoři se zevrubně věnují používaným historickým i současným materiálům a technologiím.V dalších kapitolách jsou podrobně popisovány jednotlivé techniky, ilustrované přehlednými kresbami a fotografiemi pracovních postupů. Kniha se zabývá i dnes málo známým speciálním technikám, jako je scagliola, umělé mramory, štukolustro apod.Závěrečná kapitola je pak věnována povrchovým úpravám. Kniha je určena širokému okruhu těch, kteří ve své činnosti přicházejí s touto technikou do styku, především pracovníkům památkové péče, studentům výtvarných škol, architektům a pracovníkům stavebních profesí.

      Štukatérství