Obraz a diseminace: Za novou historii pro fotografii
Autoři
Parametry
Více o knize
Fotografie jako bytostně hraniční fenomén osciluje na hranici pomíjivého a trvalého, dynamického a statického, zjevného a skrytého, vědy a magie, pravdy a fikce, dokumentu a monumentu, informace a věci. Geofreyho Batchena coby historika a teoretika fotografie zajímají právě tyto hraniční momenty. V linii myšlení navazujícím na Jacquese Derridu, Rolanda Barthese či Michela Foucaulta si klade za cíl rozšířit dosavadní chápání historiografie fotografie a soustředí se na proměnu užívání tohoto média v různých historických kontextech s důrazem na tzv. vernakulární fotografie, tedy fotografie, se kterými se setkáváme v každodenní praxi (momentky, fotografie z dovolené atd.) Takováto nová „historie pro fotografii“ pak může lépe mluvit k naší žité zkušenosti, která je determinována záplavou nehmotných obrazů v internetovém prostoru.
Nákup knihy
Obraz a diseminace: Za novou historii pro fotografii, Geoffrey Batchen, Michal Šimůnek
- Vpisky / podtrhávání
- Jazyk
- Rok vydání
- 2016
- Stav knihy
- Poškozená
- Cena
- 62 Kč
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Obraz a diseminace: Za novou historii pro fotografii
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Geoffrey Batchen, Michal Šimůnek
- Vydavatel
- Akademie múzických umění v Praze (Nakladatelství AMU)
- Rok vydání
- 2016
- Vazba
- pevná
- ISBN10
- 8073314096
- ISBN13
- 9788073314095
- Kolekce
- Rozhraní
- Kategorie
- Fototechnika, kamerová technika, teorie focení a kamery, Ostatní historie
- Anotace
- Fotografie jako bytostně hraniční fenomén osciluje na hranici pomíjivého a trvalého, dynamického a statického, zjevného a skrytého, vědy a magie, pravdy a fikce, dokumentu a monumentu, informace a věci. Geofreyho Batchena coby historika a teoretika fotografie zajímají právě tyto hraniční momenty. V linii myšlení navazujícím na Jacquese Derridu, Rolanda Barthese či Michela Foucaulta si klade za cíl rozšířit dosavadní chápání historiografie fotografie a soustředí se na proměnu užívání tohoto média v různých historických kontextech s důrazem na tzv. vernakulární fotografie, tedy fotografie, se kterými se setkáváme v každodenní praxi (momentky, fotografie z dovolené atd.) Takováto nová „historie pro fotografii“ pak může lépe mluvit k naší žité zkušenosti, která je determinována záplavou nehmotných obrazů v internetovém prostoru.