Padesát roků L-410
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Před padesáti lety poprvé vzlétl první prototyp malého dopravního letounu L-410. Letecká továrna LET n.p. Kunovice tak vstoupila do pomyslného „klubu“ výrobců malých dopravních letadel. Všeobecně se málo ví, že v šedesátých letech letouny L-200 v SSSR létaly na pravidelných místních linkách a Aeroflot potřeboval rychlejší letoun s větší kapacitou, který by nahradil dvouplošníky Antonov An-2. Proto se také od začátku počítalo s provozem L-410 i na nezpevněných plochách (jak se v Rusku říká, „na gruntu“). Pomyslná „první čárka na rýsovacím prkně“ programu L-410 byla učiněna někdy v polovině šedesátých let. Konstrukční práce se rozběhly pod vedením hlavního konstruktéra Ing. Ladislava Smrčka. Vpravdě nadčasové linie „čtyřistadesítky“ pocházejí ponejvíce „z pera“ Ing. Jiřího Janíka, talentovaného projektanta. Publikace mapuje vznik a výrobu tohoto slavného československého letounu od počátku až do současnosti, kdy si připomínáme 50 let od prvního startu L-410.
Nákup knihy
Padesát roků L-410, Albert Orlita
- Jazyk
- Rok vydání
- 2020
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Padesát roků L-410
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Albert Orlita
- Vydavatel
- Jakab
- Rok vydání
- 2020
- Vazba
- měkká
- ISBN10
- 8087350898
- ISBN13
- 9788087350898
- Kategorie
- Doprava, Technika / Strojírenství
- Anotace
- Před padesáti lety poprvé vzlétl první prototyp malého dopravního letounu L-410. Letecká továrna LET n.p. Kunovice tak vstoupila do pomyslného „klubu“ výrobců malých dopravních letadel. Všeobecně se málo ví, že v šedesátých letech letouny L-200 v SSSR létaly na pravidelných místních linkách a Aeroflot potřeboval rychlejší letoun s větší kapacitou, který by nahradil dvouplošníky Antonov An-2. Proto se také od začátku počítalo s provozem L-410 i na nezpevněných plochách (jak se v Rusku říká, „na gruntu“). Pomyslná „první čárka na rýsovacím prkně“ programu L-410 byla učiněna někdy v polovině šedesátých let. Konstrukční práce se rozběhly pod vedením hlavního konstruktéra Ing. Ladislava Smrčka. Vpravdě nadčasové linie „čtyřistadesítky“ pocházejí ponejvíce „z pera“ Ing. Jiřího Janíka, talentovaného projektanta. Publikace mapuje vznik a výrobu tohoto slavného československého letounu od počátku až do současnosti, kdy si připomínáme 50 let od prvního startu L-410.