Výměny poloh a průprava ke cvičení stupnic op. 8
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Dalším významným opusem Otakara Ševčíka (1852–1934) je publikace Výměny poloh a průprava ke cvičení stupnic. Tak jako v řadě dalších studií, které navazují na Ševčíkův stěžejní Opus 1 (Škola houslové techniky), zabývá se Opus 8 dílčími problémy techniky houslové hry. Opus 8 tvoří 56 krátkých cvičení: ve 4–6 taktových sekvencích se procvičují výměny poloh na každé struně, vždy od 1. polohy do poloh vyšších. Oproti starším technikám houslové hry, které fixovaly ruku v jednotlivých polohách, klade Ševčík důraz na pohyb po hmatníku. Cvičení Opusu 8 umožňují studentům tyto pohyby dobře vnímat, a je to zároveň cesta k intonační jistotě a tónové kvalitě. V závěru sešitu připojil Ševčík ještě tři přípravné studie ke hře stupnic v rozsahu tří oktáv ve všech tóninách. Předkládané nové vydání vychází v zásadě z prvního tištěného vydání z počátku 20. století, ale pracuje i s dalšími prameny ze Ševčíkovy pozůstalosti. Cenným vkladem jsou metodické komentáře editora Jaroslava Foltýna, dlouholetého významného houslového pedagoga Pražské konzervatoře.
Nákup knihy
Výměny poloh a průprava ke cvičení stupnic op. 8, Bärenreiter Praha s.r.o
- Jazyk
- Rok vydání
- 2022
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Výměny poloh a průprava ke cvičení stupnic op. 8
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Bärenreiter Praha s.r.o
- Vydavatel
- Bärenreiter Praha s.r.o.
- Rok vydání
- 2022
- Vazba
- měkká
- ISBN13
- 9790260107274
- Kategorie
- Umění / Kultura, Hudba, Hobby a domov
- Anotace
- Dalším významným opusem Otakara Ševčíka (1852–1934) je publikace Výměny poloh a průprava ke cvičení stupnic. Tak jako v řadě dalších studií, které navazují na Ševčíkův stěžejní Opus 1 (Škola houslové techniky), zabývá se Opus 8 dílčími problémy techniky houslové hry. Opus 8 tvoří 56 krátkých cvičení: ve 4–6 taktových sekvencích se procvičují výměny poloh na každé struně, vždy od 1. polohy do poloh vyšších. Oproti starším technikám houslové hry, které fixovaly ruku v jednotlivých polohách, klade Ševčík důraz na pohyb po hmatníku. Cvičení Opusu 8 umožňují studentům tyto pohyby dobře vnímat, a je to zároveň cesta k intonační jistotě a tónové kvalitě. V závěru sešitu připojil Ševčík ještě tři přípravné studie ke hře stupnic v rozsahu tří oktáv ve všech tóninách. Předkládané nové vydání vychází v zásadě z prvního tištěného vydání z počátku 20. století, ale pracuje i s dalšími prameny ze Ševčíkovy pozůstalosti. Cenným vkladem jsou metodické komentáře editora Jaroslava Foltýna, dlouholetého významného houslového pedagoga Pražské konzervatoře.