Více o knize
Poněkud neobvyklý název knihy je odvozen z motta napsaného na tablu zhotoveném u příležitosti ukončení elementárního výcviku v Leteckém učilišti v Olomouci. V celém znění je napsáno: „Být pánem hvězd a srdcí král, je letcův věčný ideál...“ a po přečtení knihy čtenář pozná, že s podobnou vznešeností jsou popisovány mnohé příhody z leteckého života Milana Forsta. Kniha z velké části popisuje příběhy z běžné služby u bojových útvarů. Zajímavý je také pohled na přeškolování a službu s proudovými letouny MiG-15. Čtenář má také ojedinělou možnost dozvědět se od přímého účastníka o doposud méně známé pomoci egyptskému letectvu na konci padesátých let. K dalším doposud v naší literatuře poněkud opomíjeným obdobím patří autorova služba na nadzvukových stíhacích bombardérech Su-7 různých verzí. Čtenář má možnost seznámit se s každodenním životem u těchto specifických útvarů. Tam autor prožil i osudový 21. srpen 1968 a období krátce po něm. Svou leteckou kariéru zakončil na cvičení Taran 1970 a následně byl v rámci normalizace vyhozen z armády. Přes těžké začátky v civilním sektoru záhy našel uplatnění v prodejně Domácích potřeb. Nejprve jako skladník, ale zanedlouho se vypracoval na vedoucího prodejny, kterého dělal až do odchodu do důchodu.
Nákup knihy
Být pánem hvězd a srdcí král, Milan Forst
- Jazyk
- Rok vydání
- 2014,
- Stav knihy
- Dobrá
- Cena
- 85 Kč
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Být pánem hvězd a srdcí král
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Milan Forst
- Vydavatel
- Svět křídel
- Vydavatel
- 2014
- Vazba
- pevná
- ISBN10
- 8087567609
- ISBN13
- 9788087567609
- Kategorie
- Životopisy a myšlenky
- Hodnocení
- 4 z 5
- Anotace
- Poněkud neobvyklý název knihy je odvozen z motta napsaného na tablu zhotoveném u příležitosti ukončení elementárního výcviku v Leteckém učilišti v Olomouci. V celém znění je napsáno: „Být pánem hvězd a srdcí král, je letcův věčný ideál...“ a po přečtení knihy čtenář pozná, že s podobnou vznešeností jsou popisovány mnohé příhody z leteckého života Milana Forsta. Kniha z velké části popisuje příběhy z běžné služby u bojových útvarů. Zajímavý je také pohled na přeškolování a službu s proudovými letouny MiG-15. Čtenář má také ojedinělou možnost dozvědět se od přímého účastníka o doposud méně známé pomoci egyptskému letectvu na konci padesátých let. K dalším doposud v naší literatuře poněkud opomíjeným obdobím patří autorova služba na nadzvukových stíhacích bombardérech Su-7 různých verzí. Čtenář má možnost seznámit se s každodenním životem u těchto specifických útvarů. Tam autor prožil i osudový 21. srpen 1968 a období krátce po něm. Svou leteckou kariéru zakončil na cvičení Taran 1970 a následně byl v rámci normalizace vyhozen z armády. Přes těžké začátky v civilním sektoru záhy našel uplatnění v prodejně Domácích potřeb. Nejprve jako skladník, ale zanedlouho se vypracoval na vedoucího prodejny, kterého dělal až do odchodu do důchodu.