Parametry
Kategorie
Více o knize
Je v konzumní společnosti luxusem mít, nebo nemít? Existuje v dnešní době ještě revolta, nebo jsou její současné projevy jen mainstreamem s komerční značkou revolty? Jakou stopu zanechává člověk v přírodě? Jakou stopu zanechává v člověku kultura, zejména ta konzumní? Tyto otázky si nepokládají jen odborníci ve vzdělávacích institucích, nýbrž i ti, kteří ke vzdělávání nebyli formálně ustanoveni. Autoři svůj etnografický výzkum zaměřili na subkulturu freeganů. Právě oni hledají ekologicky šetrný způsob života v rámci konzumní společnosti. Svůj osobitý životní styl si však nenechávají pouze pro sebe a nabízejí ho také široké veřejnosti. Kniha identifikuje cíle a prostředky, které k tomu využívají. Freegani se tak pasují do role specifických vzdělavatelů, a proto je lze označit za neoficiální vzdělávací agenty.
Nákup knihy
Zvol si mou cestu! Edukační aktivity subkultury freeganů ve veřejném prostoru, Kateřina Lojdová
- Jazyk
- Rok vydání
- 2014
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Zvol si mou cestu! Edukační aktivity subkultury freeganů ve veřejném prostoru
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Kateřina Lojdová
- Vydavatel
- Masarykova univerzita
- Vydavatel
- 2014
- Vazba
- měkká
- ISBN10
- 8021074787
- ISBN13
- 9788021074781
- Kategorie
- Česká próza, Ekologie
- Anotace
- Je v konzumní společnosti luxusem mít, nebo nemít? Existuje v dnešní době ještě revolta, nebo jsou její současné projevy jen mainstreamem s komerční značkou revolty? Jakou stopu zanechává člověk v přírodě? Jakou stopu zanechává v člověku kultura, zejména ta konzumní? Tyto otázky si nepokládají jen odborníci ve vzdělávacích institucích, nýbrž i ti, kteří ke vzdělávání nebyli formálně ustanoveni. Autoři svůj etnografický výzkum zaměřili na subkulturu freeganů. Právě oni hledají ekologicky šetrný způsob života v rámci konzumní společnosti. Svůj osobitý životní styl si však nenechávají pouze pro sebe a nabízejí ho také široké veřejnosti. Kniha identifikuje cíle a prostředky, které k tomu využívají. Freegani se tak pasují do role specifických vzdělavatelů, a proto je lze označit za neoficiální vzdělávací agenty.