Knihobot

Het einde van Amerika

Více o knize

Bestsellerauteur Robert D. Kaplan geeft nu een beeld van de dramatische veranderingen die zich in de Verenigde Staten in een hoog tempo voltrekken. Hij gunt ons een blik op Amerika's toekomst, die heel anders zal zijn dan velen nu nog denken. Kaplan reist kriskras over het Noord-Amerikaanse continent. Van Mexico naar Canada, van het Amerikaanse 'heartland' in het Midden-Westen naar het op Azië georiënteerde Noordwesten. Hij ondergaat het nieuwe Amerika, waarvan de meest dynamische inwoners uit alle werelddelen afkomstig zijn, en waarin de verschillen tussen 'winnaars' en 'verliezers' exponentieel lijken toe te nemen. Wat hebben de bewoners van verloederde zwarte binnensteden of troosteloze caravanparken nog te maken met de 'gated communities' van hun welvarende landgenoten in de buitensteden? Of het dynamische Noordwesten, met zijn Aziatische inwoners en nauwe banden met Canada, met de Spaans-Amerikaanse cultuur die het hele Zuidwesten van de VS lijkt te gaan domineren? Is er eigenlijk nog wel sprake van 'Verenigde' Staten?

Nákup knihy

Het einde van Amerika, Robert D. Kaplan

Jazyk
Rok vydání
2002
product-detail.submit-box.info.binding
(měkká),
Stav knihy
Dobrá
Cena
279 Kč

Doručení

Platební metody

Nikdo zatím neohodnotil.Ohodnotit

Titul
Het einde van Amerika
Jazyk
nizozemsky
Vydavatel
Het Spectrum
Rok vydání
2002
Vazba
měkká
Počet stran
430
ISBN10
902746569X
ISBN13
9789027465696
Série
Anotace
Bestsellerauteur Robert D. Kaplan geeft nu een beeld van de dramatische veranderingen die zich in de Verenigde Staten in een hoog tempo voltrekken. Hij gunt ons een blik op Amerika's toekomst, die heel anders zal zijn dan velen nu nog denken. Kaplan reist kriskras over het Noord-Amerikaanse continent. Van Mexico naar Canada, van het Amerikaanse 'heartland' in het Midden-Westen naar het op Azië georiënteerde Noordwesten. Hij ondergaat het nieuwe Amerika, waarvan de meest dynamische inwoners uit alle werelddelen afkomstig zijn, en waarin de verschillen tussen 'winnaars' en 'verliezers' exponentieel lijken toe te nemen. Wat hebben de bewoners van verloederde zwarte binnensteden of troosteloze caravanparken nog te maken met de 'gated communities' van hun welvarende landgenoten in de buitensteden? Of het dynamische Noordwesten, met zijn Aziatische inwoners en nauwe banden met Canada, met de Spaans-Amerikaanse cultuur die het hele Zuidwesten van de VS lijkt te gaan domineren? Is er eigenlijk nog wel sprake van 'Verenigde' Staten?