Knihobot

Byznys, tvorba hodnoty a společnost

Tato série zkoumá komplexní propojení mezi byznysem, společností a etickými hodnotami v současném globálním prostředí. Odráží rostoucí význam veřejného vnímání firemního chování a etického řízení. Publikace se zaměřují na nejnovější akademický výzkum a nabízejí jak teoretické, tak empirické pohledy na vytváření a udržování hodnoty v dnešním světě. Série je určena pro ty, kdo se zajímají o kritickou reflexi a praktické otázky moderního podnikání.

Megacorporation
Managing Corporate Impacts
Entrepreneurs and Democracy

Doporučené pořadí čtení

  1. Delving into the political foundations of corporate governance, this book examines how political influences shape corporate structures and practices. It analyzes the interplay between government policies and corporate behavior, highlighting the implications for accountability and performance. By investigating various case studies and theoretical frameworks, the author reveals the complexities of governance systems and their impact on both businesses and society.

    Entrepreneurs and Democracy
  2. Managing Corporate Impacts uses simple frameworks to demonstrate why and how today's corporations co-create enduring value with multiple stakeholders simultaneously.

    Managing Corporate Impacts
  3. Through its many subsidiaries, the megacorporation Alphabet, Google's parent company, is fundamentally transforming our experience of the past, present and future. This novel philosophical perspective on corporate social influence will appeal to readers interested in big tech, business and society, political economy and organization studies.

    Megacorporation