Knihobot

Záhutí

Tato série vás vtáhne do světa Záhutí, města opředeného temnými tajemstvími a mocnou, nepředvídatelnou magií. Sledujte osudy postav, které se snaží odhalit minulost a ovládnout síly, jež by mohly zničit jejich svět. Čekejte spletité intriky, nečekané zvraty a hluboké ponory do povahy moci a jejího zneužití. Je to dobrodružství, které prověří odvahu i důvtip.

Klíčotepci
Světatvůrci
Čaropisci

Doporučené pořadí čtení

  1. 1

    Úvodní část ze série fantasy románů ze světa, v němž vládne industrializovaná magie, která však náhle musí čelit hrozbě válečného konfliktu. Sancie Gradová je zlodějka, a setsakra dobrá. Vloupat se do přísně střeženého skladiště v docích města Tevanne je pro ni hračka. Sancie ovšem netuší, že artefakt, který má ukrást, v sobě skrývá nepředstavitelnou moc. Dokonce by mohl vyvolat revoluci v magické technice zvané skribování - tato metoda mění vlastnosti běžných předmětů pomocí kódovaných nápisů. Soupeřivé korporace, které tuto magii ovládají, už díky ní přeměnily Tevanne v ohromný nemilosrdný stroj na peníze. Pokud se však zmocní ukradeného artefaktu, přepíšou samotný svět tak, aby sloužil jejich záměrům. Korporace teď jdou Sancii po krku. Má-li Sancie přežít - a má-li zastavit vražednou proměnu světa, k níž se schyluje - musí shromáždit nepravděpodobné spojence, ovládnout moc artefaktu a projít svou vlastní proměnou, která ji přetvoří v cosi, o čem se jí nikdy ani nesnilo. Nakladatelská anotace. Kráceno.

    Čaropisci
  2. 2

    Světatvůrci

    • 543 stránek
    • 20 hodin čtení
    4,1(1973)Ohodnotit

    Magická revoluce přetváří město a dávné zlo se probouzí. Ještě před několika lety by Sancie Gradová s radostí nechala Tevanne lehnout popelem. Nyní doufá, že své město přemění v něco lepšího. Přichází ale děsivé varování: Krasedés Magnus, první z legendárních hierofantů, se chystá vstát z mrtvých. A pokud se vrátí, Tevanne bude prvním místem na světě, jež pocítí jeho hněv. Před tisíci lety byl Krasedés prostým mužem, který dokázal nemožné: pomocí skribování — magického umění propůjčujícího neživým předmětům vědomí — přesvědčil realitu, že je něčím víc než člověkem. Celá staletí kráčel po světě jako bůh, osobně rozhodoval o vině a trestu, bořil celá impéria, očišťoval svět ohněm a mečem — a dokonce porazil i samu smrt. Ať se to Sancii líbí, nebo ne, nyní je na ní, aby ho zastavila. Má-li mít v nadcházející bitvě alespoň nějakou šanci, musí otevřít dveře skribovací technologii, která může změnit lidskou podstatu. Nehledě na to, kdo zvítězí, nic už nebude jako dřív…

    Světatvůrci
  3. 3

    Klíčotepci

    • 592 stránek
    • 21 hodin čtení
    4,1(734)Ohodnotit

    Strhující finále trilogie Záhutí uzavírá příběh oceňovaných románů Čaropisci a Světatvůrci. Sancie, Klef a Berenika už čelili mnoha zákeřným nebezpečím. Tentokrát však nestojí proti baronům loupeživých korporací ani proti nesmrtelnému hierofantovi, nýbrž proti entitě, jejíž vědomí zabírá polovinu světa — entitě používající skribovací magii nejen k upravování neživých předmětů, ale též k ovládání lidských myslí. Aby s ní vůbec dokázali bojovat, pomocí skribovací technologie přeměnili sebe i své spojence v armádu, jakou lidstvo ještě nevidělo. Společnými silami osvobodili hrstku vazalů nepřítele, a dokonce porazili několik jeho strašlivých strojů schopných měnit realitu. Nepřítel však pokračuje v nelítostném tažení za svým hlavním cílem: prastarými, dávno ztracenými dveřmi do jádra veškerého stvoření. Sancie a její přátelé mají poslední možnost tohoto neporazitelného protivníka zastavit. Chtějí-li získat alespoň malou šanci na vítězství, musejí přinést větší oběť než kdy dřív.

    Klíčotepci