Knihobot

Karel Šebesta

    10. říjen 1948
    Karel Šebesta
    Čítanka 2 pro ZŠ UČ
    Čítanka 7 : učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia
    Čítanka 5. Pro 5. ročník základní školy
    Čítanka pro 5. ročník základní školy - příručka učitele
    Od jazyka ke komunikaci
    Vánoční příběhy
    • Vánoční příběhy

      • 120 stránek
      • 5 hodin čtení
      4,5(115)Ohodnotit

      Výbor krásných vánočních příběhů oblíbené švédské spisovatelky. Některá vyprávění jsou čtenářům dobře známá z knížek, které u nás vyšly, takže se opět setkáte s Madynkou, Lottou z Rošťácké uličky i s dětmi z Bullerbynu. V jiných vystupují také Madynka či bullerbynské děti, ovšem jsou to povídky nové, které v původních knížkách nenajdete. Ostatní vyprávění jsou pro české čtenáře úplnou novinkou. Všechny příběhy však přinášejí čarovnou vůni perníčků, jehličí a purpury za vyzvánění zvonků, a to nejenom jednou v roce. S vánoční knížkou Astrid Lindgrenové totiž strávíte báječné Vánoce, kdykoli se vám zachce! Poetické i veselé příběhy s vánoční atmosférou potěší všechny čtenáře nejen v době předvánoční, ale kdykoli. Příběhy: Nad krajem zavládly mrazy a vánice, Máme se tak krásně, když jsou Vánoce, Dobrou noc, pane tuláku, Podívej, Madynko, sněží, Lotta umí skoro všechno, Brzy budou Vánoce, Vánoce v Bullerbynu, Kajsa Nebojsa pomáhá babičce, Vánoce v chlévě, Jedeme na hostinu k tetě Jenny.

      Vánoční příběhy
    • Texty v učebnici jsou rozděleny do deseti tematických oblastí, vyhraněných zpravidla i žánrově. Je přehledně zpracovaná, obsahuje časově tematický plán učiva, výstupy a klíčové kompetence, pro každou kapitolu je zde vymezen její cíl. Dále jsou zde nezbytné informace o mezipředmětových vztazích a přehledy, které odkazují na průřezová témata, jež se k dané kapitole vztahují. Příručka obsahuje návrhy analýzy jednotlivých textů, další rozvíjející úkoly a náměty pro práci s texty, náměty k motivaci, hrám a dalším aktivitám, vymezuje základní pojmy, s nimiž se v textech pracuje.

      Čítanka pro 5. ročník základní školy - příručka učitele
    • Texty v učebnici jsou rozděleny do deseti tematických oblastí, vyhraněných zpravidla i žánrově. Kromě textů nabízí čítanka doplňující otázky, úkoly k zamyšlení a zajímavé informace literárního i neliterárního charakteru. Hlavním cílem, který čítanka sleduje, je probouzet u žáků zájem o texty, zvláště o krásnou, ale i věcnou literaturu, přiměřenou jejich věku. Texty a navazující cvičení rozvíjejí u žáků techniku hlasitého a tichého čtení a dovednost číst s porozuměním. Na porozumění, interpretaci a hodnocení je zaměřena značná část navazujících úkolů. Sekundárně přispívají čítanky ke komplexní výchově, resp. k rozvíjení jiných než komunikačních kompetencí žáka. Význačně přispívají zejména k výchově environmentální, občanské, informační a mediální.

      Čítanka 5. Pro 5. ročník základní školy
    • V tomto díle Čítanky budeš hledat a pátrat v české historii. Četbou se přeneseš do známých českých krajů. Navštívíš ale i země hodně vzdálené v místě i čase. S hrdiny knížek si budeš pokládar řadu otázek a společně s nimi na nè hledat odovědi. Poznáš také různé podoby přátelství a zažiješ trochu napětí při řešení detektivních záhad.

      Čítanka 7 : učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia
    • Čítanka 2 pro ZŠ UČ

      • 128 stránek
      • 5 hodin čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      Čítanka obsahuje 36 lekcí, sdružených do 6 tematických oblastí, jež se volně vážou k tematickým oblastem prvouky. Každá tematická oblast je členěna do dvou komplementárních okruhů o třech lekcích: domov x cizina, zdraví x nemoc apod. Čítanka nepředstavuje pouze výběr vhodných textů, současně s texty nabízí i doplňující otázky, úkoly pro zamyšlení a zajímavé informace, ještě podrobněji se s texty pracuje v pracovních sešitech. Hlavním cílem autorů je probouzet u žáků zájem o texty, zvláště o krásnou, ale i věcnou literaturu, přiměřenou jejich věku. Čítanka také rozvíjí u žáků techniku hlasitého a tichého čtení a dovednost číst s porozuměním, tj. nacházet v textech potřebné informace, interpretovat sdělení, popřípadě texty a jejich sdělení hodnotit. Na porozumění, interpretaci a hodnocení je zaměřena značná část navazujících úkolů a cvičení. Sekundárně přispívá čítanka ke komplexní výchově, resp. k rozvíjení jiných než komunikačních kompetencí žáka. Význačný je zejména příspěvek čítanky k výchově environmentální, občanské, informační a mediální. Mediální tematice jsou věnovány samostatné kapitoly, zřetel k médiím je však přítomen i v kapitolách dalších, průběžně v celé knize.

      Čítanka 2 pro ZŠ UČ
    • Texty v učebnici jsou rozděleny do deseti tematických oblastí, vyhraněných zpravidla i žánrově. Kromě textů nabízí čítanka doplňující otázky, úkoly k zamyšlení a zajímavé informace literárního i neliterárního charakteru. Hlavním cílem, který čítanka sleduje, je probouzet u žáků zájem o texty, zvláště o krásnou, ale i věcnou literaturu, přiměřenou jejich věku. Texty a navazující cvičení rozvíjejí u žáků techniku hlasitého a tichého čtení a dovednost číst s porozuměním. Na porozumění, interpretaci a hodnocení je zaměřena značná část navazujících úkolů. Sekundárně přispívají čítanky ke komplexní výchově, resp. k rozvíjení jiných než komunikačních kompetencí žáka. Význačně přispívají zejména k výchově environmentální, občanské, informační a mediální.

      Čítanka 4 pro ZŠ UČ
    • Čítanka 3 pro ZŠ UČ

      • 160 stránek
      • 6 hodin čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      Čítanka je členěna do deseti tematických celků, charakterizovaných vedle tematické oblasti zpravidla rovněž dominantním zaměřením na určitý žánr. Např. tematickému celku Ve světě moudrosti dominuje žánr bajky, tematickému celku Ve světě nesvětě klasická pohádka. Žáci si tak přirozenou cestou osvojují znalost základních žánrů odpovídajících jejich věku a čtenářským zájmům a dovednost odpovídajícím způsobem je číst. Čítanka nepředstavuje pouze výběr vhodných textů, současně s texty nabízí i doplňující otázky, úkoly k zamyšlení a zajímavé informace. Ještě podrobněji se s texty pracuje v pracovních sešitech. Sekundárně přispívá čítanka ke komplexní výchově, resp. k rozvíjení jiných než komunikačních kompetencí žáka. Význačný je zejména příspěvek čítanky k výchově environmentální, občanské, informační a mediální. V mediální oblasti věnuje zvýšenou pozornost zejména komunikaci reklamní, zřetel k médiím je však přítomen průběžně ve všech kapitolách, počítá se s tím, že žáci budou při řešení úkolů s různými médii pracovat a adekvátně jich využívat.

      Čítanka 3 pro ZŠ UČ