Knihobot

Karel Šebesta

    10. říjen 1948
    Karel Šebesta
    Čítanka 4 pro ZŠ UČ
    Čítanka 2 pro ZŠ UČ
    Čítanka 7 : učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia
    Čítanka 5. Pro 5. ročník základní školy
    Čítanka pro 5. ročník základní školy - příručka učitele
    Od jazyka ke komunikaci
    • 2022

      Čítanka je určena pro výuku literární složky předmětu český jazyk a literatura v 7. ročníku základní školy a primě víceletého gymnázia. Obsahuje textové úryvky a literární učivo zpracované v souladu s RVP ZV. Čítanka je součástí ucelené řady učebních materiálů určených pro výuku literatury na 2. stupni základních škol a nižším stupni gymnázií.…

      Čítanka 7. Hybridní učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia
    • 2020

      Čeština jako cizí jazyk na Dálném východě je kolektivním dílem řady lingvistů, jejichž společným zájmem je rozvoj bohemistiky (a také slovakistiky) v zemích Dálného východu. Jde o oblast, kde můžeme v posledních desetiletích zaznamenávat velmi dynamický růst zájmu o studium češtiny a která je i z hlediska badatelského mimořádně zajímavá a jen velmi málo zpracovaná. Monografie přináší řadu inspirativních podnětů jak pro badatele a didaktiky v oboru, tak pro širokou oblast zájemců o problematiku osvojování a vyučování češtiny jako cizího jazyka na Dálném východě i obecně.

      Čeština jako cizí jazyk na Dálném východě
    • 2018

      V tomto díle Čítanky budeš hledat a pátrat v české historii. Četbou se přeneseš do známých českých krajů. Navštívíš ale i země hodně vzdálené v místě i čase. S hrdiny knížek si budeš pokládar řadu otázek a společně s nimi na nè hledat odovědi. Poznáš také různé podoby přátelství a zažiješ trochu napětí při řešení detektivních záhad.

      Čítanka 7 : učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia
    • 2017

      Slovník, který držíte nyní v rukou, zpracovává českou terminologii v oblasti osvojování jazyka (zvláště druhého/cizího) a jeho vyučování, výzkumu v této oblasti, měření a hodnocení. Tato oblast aplikované lingvistiky se rozvíjí na českém území v posledních letech velmi rychle, česká terminologie je zatím ještě stále málo rozvinutá, neustálená a relativně silně závislá na terminologii cizí, především anglické; slovník chce přispět k jejímu dalšímu rozvoji a postupné stabilizaci. Naprostá většina hesel je zaměřena na cizí/druhý jazyk obecně, několik hesel se s ohledem na předpokládané čtenáře týká výuky češtiny jako cizího/druhého jazyka. Publikace je určena badatelům na poli pedagogicky orientované aplikované lingvistiky a didaktiky jazyka, vyučujícím i studentům v oborech, které sem spadají (zvl. didaktika vyučování cizích jazyků), i širší obci zájemců o tuto problematiku.

      Vyučování cizího jazyka: Terminologický slovník
    • 2014

      Slovník doplňuje českou terminologii v oblasti osvojování jazyka, vyučování jazyka, výzkumné metody, měření a hodnocení. Tato oblast aplikované lingvistiky se rozvíjí na českém území poměrně rychle, a proto slovník doplňuje terminologii, která je prozatím ještě stále poněkud nerozvinutá, neustálená a poměrně závislá na terminologii cizí, především anglické. Publikace je určena nejen ke zjednodušení výzkumu na poli pedagogické lingvistiky a didaktiky jazyka, ale zároveň přispívá i k rozvoji výuky češtiny pro cizince a oboru navazujícího magisterského studia Učitelství češtiny jako cizího jazyka na UČJTK, FF UK. Studenti, vyučující a zájemci o tento obor mohou tuto příručku používat jako praktický i teoretický zdroj informací.

      Druhý a cizí jazyk: Osvojování a vyučování. Terminologický slovník