Výkladový slovník kybernetické bezpečnosti
Cyber security glossary
Cyber security glossary
Reprodukcemi obrazů doplněná studie sleduje umělecký vývoj R. Kremličky, jehož bohaté a složité dílo je plnoprávnou a důležitou složkou českého moderního malířství. Spojoval v něm tradici s nejvýbojnějšími soudobými uměleckými směry, ústřední motiv své tvorby našel ve zpodobování ženy, ale zanechal i znamenité obrazy krajiny naší i cizí. 01-507-64
Kniha, zahrnující snad všechna témata související s plemenem Hovawart. Svým rozsahem směřuje do vědecké literatury, formou psaní zůstává na kvalitní úrovni populárně-vědecké, což odpovídá jejímu poslání a účelu.
Vysoce rutinovaná krátká exegeze zkušeného znalce vyčleňuje hlavní znaky moderních figurativních záměrů z hlediska obsahu i způsobu provedení. Shledává je v tom, jak se naši i světoví umělci vyrovnávají s mýtem člověka avytvářejí svědectví o situaci jeho existence i protest proti nía jak dosahují svého cíle destrukcí lidských tvarů, narativním principem při rozkladu času v obraze, transfigurací, kvantifikací, fragmentarizací, dezintegrací sochařské a obrazové formy a postupy antirealistickými (vyhotovují-li „obrazy obrazů“) i realistickými (antropometrií). Je dovozeno, že celá tato vlna je velmi úzce spjata nejen s filosofickými koncepcemi, ale i s úsilím opřeklenutí jejich rozporu, který vyvěrá z protikladu kosmocentrismu a antropocentrismu. 61 barev. a čb. vyobr. na přílohách. Resumé v anglickém jazyce.
Jako další z publikací věnovaných zakladatelům novodobého českého národního umění vychází monografie věnovaná Antonínu Machkovi, přednímu portrétistovi předbřeznové doby, tvůrci galerie významných osobností české obrozenecké společnosti.
Obrazová publikace se zabývá vývojem francouzského postimpresionistického malířství a jeho hlavními směry, neoimpresionismem a symbolismem. Časově spadá tato epocha do let 1886 (poslední výstava impresionistů) až 1905 (nástup fauvismu). Úvodem objasňuje společné znaky postimpresionistickéhomalířství, které, i když netvoří jednotný celek, dává umělecké tvorbě pevnější inspirační zdroj. Další kapitoly jsou věnovány dílu čelných malířů tohoto období P. Cézanna, G. Seurata, V. van Gogha, P. Gauguina, H. de Toulouse-Lautreca, O. Redona a H. Rousseaua. 60 s. obr. příl. 28 s. barev. obr. příl. Na tit. dvoulistu použita reprodukce obr. Vincenta van Gogha.