Vanda Hájková Pořadí knih







- 2024
- 2018
Asistent pedagoga. Profese utvářená v dialogu
- 117 stránek
- 5 hodin čtení
V příručce je popsána a charakterizována profese asistenta pedagoga, pracovní a společenský kontext jeho práce.
- 2014
Asistent pedagoga v inkluzivní škole
- 80 stránek
- 3 hodiny čtení
Nejdůležitější výsledky výzkumu zaměřeného na práci asistentů pedagoga v běžných základních školách.
- 2013
Publikace zpracovává situaci studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v průběhu jejich studia na vysokých školách. Zvláštní pozornost je věnována překážkám ve studiu, se kterými se vysokoškolští studenti se speciálními vzdělávacími potřebami setkávají, a strategiím, které se studentům při překonávání těchto překážek osvědčily.
- 2011
Zředěný život
- 260 stránek
- 10 hodin čtení
Soubor příspěvků v této kolektivní monografii představuje teoretické poznatky a osvědčené praktické postupy v interdisciplinární podpoře osob s progresivním neurodegenerativním a neurovývojovým onemocněním. Autoři přinášejí aktuální informace z relevantních výzkumů i sociálněvědní praxe, včetně praxe vzdělávací, na kterou je publikace zvláště zaměřena. Nabízejí osvědčené návody pro práci s dětmi a mladými lidmi se zhoršující se úrovní kognitivních, smyslových, mentálních i motorických schopností v důsledku postupně invalidizující, nepříznivé diagnózy. Návody jsou zaměřeny na zachování kvality jejich života a kvality života jejich rodin, zachování vztahů s blízkými osobami a přiměřených kontaktů s okolní společností. Kniha přináší inspiraci pracovníkům pomáhajících profesí, speciálním pedagogům, rodičům, ošetřovatelům a asistentům těchto dětí a mladistvých. Tento sborník z produkce Somatopedické společnosti osloví jistě i poradenské pracovníky a studenty vysokých škol.
- 2010
Monografie je věnována pedagogickému konceptu, podle nějž by všechny děti měly navštěvovat třídy hlavního vzdělávacího proudu, a to bez ohledu na stupeň svého postižení. V dnešní době již zcela přirozeně uznáváme právo všech lidí na vzdělávání, zásadní otázkou tedy není, ZDA může být dítě vzděláváno v běžné škole, ale JAK takovému dítěti toto vzdělávání umožnit, aby z něho profitovalo ono samo i jeho okolí. Kniha přináší všem, kteří mají zájem českou školní praxi nadále rozvíjet, přehled současných teorií inkluzivního vzdělání, interpretaci jeho principů a výklad metodiky. Záměrem je vytvořit současně i teoretické zázemí pro postupující inkluzivně orientovanou praxi na školách. Publikace je určena především pro studenty pedagogických oborů a pro odbornou veřejnost ? pedagogy, psychology, sociální pracovníky a poradenská pracoviště včetně pracovníků nově vznikajících Center podpory inkluzivního vzdělávání (CPIV).
- 2009
Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením
- 160 stránek
- 6 hodin čtení
- 2008
Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním
- 137 stránek
- 5 hodin čtení
- 2005
Integrativní pedagogika
- 123 stránek
- 5 hodin čtení



