Knihobot

Jan Vymětal

    Základy lékařské psychologie
    Informační středisko ve firemní praxi
    Úzkostné děti a jejich výchova
    Rogersovský přístup k dospělým a dětem
    Rogersovská psychoterapie
    Speciální psychoterapie - Úzkost a strach
    • Kniha ukazuje, jak lze psychologických poznatků užívat v případě léčebného ovlivňování úzkosti a strachu. Text je rozdělen do tří částí: obecné, speciální a závěr tvoří dodatky. V obecné části autoři vymezují úzkost a strach ze zorného úhlu dnešní psychologie, následuje jejich přiblížení z pohledu ontogenese a zařazení do rámce současně platné mezinárodní klasifikace nemocí. Ve speciální části seznamují s osmi významnými psychologickými přístupy k této problematice.

      Speciální psychoterapie - Úzkost a strach
    • Rogersovská psychoterapie

      • 208 stránek
      • 8 hodin čtení
      4,5(6)Ohodnotit

      Učebnice Rogersovské psychoterapie vznikla z praktické potřeby dodat studentům lékařských fakult a psychologie studijní text, odpovídající současné úrovni vědeckého poznání. Je také do značné míry ovlivněna zkušeností s výukou psychoterapie a s přípravou studentů medicíny na 1. lékařské fakultě UK v Praze ke státním závěrečným zkouškám z psychoterapie. Zároven jsou v textu využity zkušenosti z výcviku a vzdělávacích programů v rogersovské terapii. Kniha však není jen učebnicí, neboť zařazuje rogersovskou metodu do širších duchovních souvislostí.

      Rogersovská psychoterapie
    • Klinický psycholog informuje rodiče a vychovatele, jak předcházet zúzkostňování dítěte a odstraňovat příčiny, které k tomuto stavu vedou. Objasňuje význam dětství pro vytváření základních rysů osobnosti, upozorňuje na nejčastější projevy úzkosti a strachu u vyvíjejícího se dítěte a radí, jak postupovat při odstraňování úzkosti a strachu dětí.

      Úzkostné děti a jejich výchova
    • Úvod do studia odborné literatury

      • 287 stránek
      • 11 hodin čtení

      Intenzivní rozvoj vědeckých a technických disciplín, informací a poznatků vede ke skutečnosti, že všechny potřebné informace i znalosti si v současné době nelze plně osvojit. Proto se stává stále důležitějším hledání způsobů, kde a jakými prostředky informace a poznatky vyhledat, jak s nimi pracovat a jak je vyhodnocovat. Na významu tedy nabývá podrobná znalost odborné literatury, jejich zdrojů i pracovní postupy její dokumentace. Tato publikace je pokusem o pokud možno ucelený přehled základních obecných poznatků o současném informačním prostředí, o informačním procesu a jeho vývojových fázích, o struktuře informačních zdrojů, o zásadách přípravy jednotlivých forem primární literatury, informačních zdrojů v elektronické formě, o odborných knihovnách a informačních pracovištích a o strategii vyhledávání informací a jejich zpracování. Publikace je určena nejširší odborné veřejnosti od vědeckých, výzkumných a vývojových pracovníků přes vedoucí pracovníky na všech stupních řízení až k marketingovým a obchodním specialistům, pracovníkům knihoven, informačních středisek apod. Souhrnné informace pro studium uvedené problematiky naleznou jak pedagogové, tak i studenti vysokých, vyšších odborných i středních škol v širokém spektru svého zaměření.

      Úvod do studia odborné literatury
    • Jak jim předcházet a jak je překonávat Úzkost a různé formy strachu nejen znepříjemňují dítěti přítomné chvíle a často mu brání podávat ve škole výkon, který by odpovídal jeho schopnostem. Mohou také natrvalo poznamenat jeho osobnostní vývoj. Přehledná knížka seznamuje čtenáře s projevy a příčinami nadměrné úzkosti a strachu u dětí i se způsoby, jak tyto emoce a prožitky mírnit, případně odstraňovat ("svépomocí" i za pomoci odborníků). Výklad je doplněn řadou příkladů ze života a klinické praxe. Autor vysvětluje, jak se meziosobní vztahy a zejména vztahy rodičů mezi sebou promítají do jejich jednání s dítětem, což umožňuje hlubší porozumění příčinám a mechanismům, jež přispívají k rozvoji projevů strachu a úzkostnosti u dětí. Poukazuje na význam dětských zkušeností pro pozdější vývoj osobnosti člověka. Autor uvádí řadu konkrétních praktických doporučení, jak mohou také učitelé, lékaři, zdravotníci a pracovníci dalších pomáhajících profesí ve své každodenní praxi přistupovat k dětem, které těmito problémy trpí.

      Úzkost a strach u dětí