Knihobot

Helena Grecmanová

    3. červenec 1959
    Helena Grecmanová
    Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP
    obecná pedagogika I., II.
    Klima školy
    Vysoká škola jako instituce
    Obecná pedagogika I.
    Obecná pedagogika II.
    • Klima školy

      • 209 stránek
      • 8 hodin čtení

      Obsahem monografie je fenomén, který má podle našich zkušeností zásadní význam pro život ve škole. Ovlivňuje spokojenost lidí, jejich jistotu a chuť pracovat. Je tedy důležité vědět, co klima školy představuje, o jakou kvalitu jde, jak vzniká, co ovlivňuje, jaké jsou jeho účinky a charakteristiky, jaký je proces jeho změn ve škole. Téma se stává aktuálním při zavádění školních vzdělávacích programů. V monografii nabízíme pomoc při realizaci výzkumu, poučení z vlastních výzkumných šetření s popisem, včetně ukázky použitých dotazníků a struktury interwiev. Uvádíme zde zkušenosti z výzkumu školního, organizačního a vyučovacího klimatu. Nakonec se zamýšlíme nad možnostmi zkvalitnění klimatu třídy a k tomu poskytujeme také metodiku. Tímto způsobem se snažíme pomoci zodpovědět alespoň některé otázky, které souvisejí s každodenním prožíváním nelehké školní reality. Naši nabídku mohou využít různé školy nebo jednotlivci: manažeři v oblasti školství, výchovní poradci a učitelé, kteří se potřebují seznámit se základy teorie a výzkumu klimatu organizace a především školy. Monografie získala v roce 2009 „Čestné uznání rektora UP v Olomouci autorům vědeckých monografií“. Více zde: http://www.upss.cz/products/klima-skoly-helena-grecmanova/

      Klima školy
    • Waldorfská škola

      • 145 stránek
      • 6 hodin čtení

      Smyslem práce je objasnit hlediska teoretická i praktická. Zaměřuje se i na vysvětlení podstaty waldorfské pedagogiky.

      Waldorfská škola
    • Kolektivní monografie Determinanty organizačního klimatu vysokých škol a fakult vychází ze situace, kdy světové i české vysoké školství prochází reformami. Autoři monografie se zaměřují na český legislativní rámec vysokých škol, který rovněž určuje jejich ekonomické zdroje. Všímají si nového fenoménu ve vysokoškolském prostředí, a to jejich marketingové strategie. Za další z determinant vysokých škol a fakult považují jejich management, což se pojí i s otázkami jeho profesionalizace a znalostí v oblasti vedení a hodnocení pracovníků. Akademickým pracovníkům a jejich profesi je proto věnována další kapitola. Vysoké školy a fakulty však netvoří jen legislativní a ekonomické struktury, ale především studenti a doktorandi, jež jsou předmětem kapitol závěrečných.

      Determinanty organizačního klimatu vysokých škol a fakult