Helena Grecmanová Pořadí knih







- 2008
- 2008
Klima školy
- 209 stránek
- 8 hodin čtení
Obsahem monografie je fenomén, který má podle našich zkušeností zásadní význam pro život ve škole. Ovlivňuje spokojenost lidí, jejich jistotu a chuť pracovat. Je tedy důležité vědět, co klima školy představuje, o jakou kvalitu jde, jak vzniká, co ovlivňuje, jaké jsou jeho účinky a charakteristiky, jaký je proces jeho změn ve škole. Téma se stává aktuálním při zavádění školních vzdělávacích programů. V monografii nabízíme pomoc při realizaci výzkumu, poučení z vlastních výzkumných šetření s popisem, včetně ukázky použitých dotazníků a struktury interwiev. Uvádíme zde zkušenosti z výzkumu školního, organizačního a vyučovacího klimatu. Nakonec se zamýšlíme nad možnostmi zkvalitnění klimatu třídy a k tomu poskytujeme také metodiku. Tímto způsobem se snažíme pomoci zodpovědět alespoň některé otázky, které souvisejí s každodenním prožíváním nelehké školní reality. Naši nabídku mohou využít různé školy nebo jednotlivci: manažeři v oblasti školství, výchovní poradci a učitelé, kteří se potřebují seznámit se základy teorie a výzkumu klimatu organizace a především školy. Monografie získala v roce 2009 „Čestné uznání rektora UP v Olomouci autorům vědeckých monografií“. Více zde: http://www.upss.cz/products/klima-skoly-helena-grecmanova/
- 2007
Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP
- 178 stránek
- 7 hodin čtení
- 2000
Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků
- 159 stránek
- 6 hodin čtení
- 1999
Obecná pedagogika I.
- 231 stránek
- 9 hodin čtení
- 1998
Obecná pedagogika II.
- 192 stránek
- 7 hodin čtení
- 1996
Waldorfská škola
- 145 stránek
- 6 hodin čtení
Smyslem práce je objasnit hlediska teoretická i praktická. Zaměřuje se i na vysvětlení podstaty waldorfské pedagogiky.

