Knihobot

Rudolf Kohoutek

    14. leden 1940
    Rudolf Kohoutek
    Úvod do psychologie
    Základy sociální psychologie
    Patopsychologie a psychopatologie pro pedagogy
    Dějiny psychologie pro pedagogy
    Základy pedagogické psychologie
    Základy užité psychologie
    • 2008

      Výchovné poradenství

      • 94 stránek
      • 4 hodiny čtení

      Publikace se zabývá historií a současností výchovného poradenství ve školství, sociálními a biologickými determinantami chování a prožívání, závadami a poruchami chování a psychologickou podporou normálním, handikapovaným a talentovaným dětem a mládeži při volbě a výběru studia a povolání.

      Výchovné poradenství
    • 2008

      Dějiny psychologie pro pedagogy

      • 120 stránek
      • 5 hodin čtení
      3,0(1)Ohodnotit

      Učební text se zabývá prehistorií a historií psychologie, a to v úzkém sepětí s filozofií a pedagogikou. První část se týká dějin světové psychologie, druhá část je zaměřena na stručný přehled českých a slovenských dějin psychologie a třetí, nejrozsáhlejší část se zabývá školami a směry v psychologii (asocianistická psychologie, celostní a tvarová psychologie, behaviorismus a retlexologie, experimentální psychologie, personalistická psychologie, hlubinná psychologie, humanistická psychologie, transpersonální psychologie, kognitivní psychologie, poradenská a školská psychologie)

      Dějiny psychologie pro pedagogy
    • 2007

      Učební text poskytuje odborné informace o identifikování, psychokorekci, reedukaci a psychorehabilitaci patopsychologické problematiky závad chování a prožívání (dificilit), hraničních potíží mezi normou a patologií, psychických obrazů některých nepsychiatrických chorob a vybrané odborné poznatky z psychopatologické diagnostiky a terapie vážných poruch chování a osobnosti, psychiatrických chorob. Publikace je využitelná jako studijní materiál pro studenty pedagogické fakulty i pro sociální pedagogy, učitele a vychovatele v praxi.

      Patopsychologie a psychopatologie pro pedagogy
    • 2006
    • 2006

      Psychologie osobnosti a zdraví žáka

      • 167 stránek
      • 6 hodin čtení

      Publikace se zabývá problematikou psychologie osobnosti a psychologie zdraví žáka. Zaměřuje se na strukturu osobnosti, tělesné a výrazové vlastnosti, schopnosti a tvořivost, kognitivní styly, temperament a charakter i na dynamiku osobnosti: motivy a incentivy. Zvláštní pozornost je věnována zdraví žáka a projevům i příčinám závad a poruch psychického zdraví.

      Psychologie osobnosti a zdraví žáka
    • 2006

      Publikace se zabývá základními metodami pro pedagogy a psychology, které jsou využitelné pro poznávání psychiky, osobnosti a duševního zdraví žáka. Jde především o metodu pozorování při verbální i nonverbální komunikaci a v zátěžových situacích, rozhovor, dotazník, didaktické testy, životopis, analýzu školního vysvědčení a sociometrii. Monografie obsahuje i autorův návrh na záznam poznávacího rozhovoru a originální osobnostní škálu.

      Metody poznávání osobnosti a duševního zdraví žáka
    • 2005

      Úvod do psychologie

      Normalita a abnormalita psychiky a osobnosti

      • 63 stránek
      • 3 hodiny čtení
      Úvod do psychologie