This text covers both micro and macro topics, continuing the research base set by previous editions. Each chapter contains close-up boxes, case for analysis and experimental exercise which provide the student with real-world applications.
James H. Donnelly Pořadí knih






- 1997
- 1994
Serves as an overview for critical issues in marketing management. This book is useful for instructors who assign cases, readings and simulations, or who offer modules on marketing management for MBA students. It also works in courses that implement a cross-functional curriculum where the students are required to purchase several texts.
- 1992
Management
- 821 stránek
- 29 hodin čtení
Nejlepší světová učebnice managementu! Autoři ji rozdělili do čtyř základních částí: Management a prostředí, Řídící funkce a organizace (plánování, organizování, kontrolování), Řízení lidí (motivace, vedení, řízení pracovních skupin, komunikace a vyjednávání, řízení lidských zdrojů organizační změny) a Řízení procesů (produkční a operační management, plánování produkce a řízení zásob, řízení informací pro rozhodování). Skutečně komplexní a ucelená kniha se také v samostatných kapitolách páté části zabývá principy podnikání a budováním manažerské kariéry. Kapitoly jsou doplněny případovými studiemi, přehledem hlavních bodů a praktickými cvičeními, na úvod jsou vždy defiovány jasné učební cíle. Základní příručka pro manažerskou praxi a vynikající vysokoškolská učebnice.
- 1989
Name index 754-757 pp., Subject index 758-762 pp., Company index 764-765 pp.
- 1979
A consistent theme throughout this edition is that effective management of organizational behaviour needs an understanding of theory, research and practice. The text is organized and presented in a sequence based on these three characteristics.