Knihobot

Josef Maňák

    2. březen 1924 – 6. únor 2019
    Josef Maňák
    Alternativní metody a postupy
    Životní cesta jako proces výchovy a sebevýchovy
    Aplikované sociální vědy v přípravě učitelů
    Problémy kurikula základní školy : sborník z pracovního semináře konaného dne 22. června 2006 na Pedagogické fakultě MU
    Výukové metody
    Nárys didaktiky
    • Nárys didaktiky

      • 104 stránek
      • 4 hodiny čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      Prof. PhDr. Josef Maňák, Csc.: Nárys didaktiky. Systémové pojetí didaktiky. Systém výuky. Výchovně vzdělávací proces. Cyklus výuky. Učební text z oboru didaktika pro studenty pedagogických fakult. 5. dotisk prvního vydání.

      Nárys didaktiky
    • Pojetí výukových metod z něhož publikace vychází, sleduje linii moderní pedagogiky, která respektuje aktivitu a samostatné úsilí žáka jako určující tendenci rozvíjející se osobnosti, která se ovšem neobejde bez porozumění, péče a pomoci ze strany učitele v zájmu optimalizace tohoto složitého procesu. Výuková metoda nepůsobí izolovaně, ale je začleněna do edukačního systému jako jeho důležitý prvek, jehož prostřednictvím výchova postupuje žádoucím směrem.

      Výukové metody
    • Cílem publikace je předložit teoreticko-empirickou analýzu procesů utváření cílů a obsahů školního vzdělávání. Směřováním k tomuto cíli je hledáním odpovědi na otázku, kudy vede cesta od oborových cílů a obsahů ke kurikulárním cílům a obsahům, od učiva k žákovským znalostem, dovednostem, kompetencím či jiným dispozicím. Výklad se opírá o teorie a výzkumné poznatky publikované v odborné literatuře a je doplněn o výsledky výzkumů realizovaných autory knihy a jejich týmem.

      Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření
    • Slovník pedagogické metodologie podává přehled a výklad nejdůležitějších termínů, které se používají v pedagogických výzkumech. Cílem je jednak poskytnout vysvětlení metodologických pojmů, jednak nabídnout i první informaci a též inspiraci pro případné další využití. Za jednotlivými hesly je vždy uvedena základní literatura, díky níž se čtenář, pokud bude mít zájem o hlubší a podrobnější studium, v tématu pohotově zorientuje

      Slovník pedagogické metodologie
    • Učebnice pod lupou

      • 123 stránek
      • 5 hodin čtení

      Učebnice pod lupou je výsledkem iniciativy pracovní skupiny doktorandů na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, kteří se ve svých disertačních pracích zabývají problematikou analýzy učebnic. Většina příspěvků sborníku přináší dílčí výzkumné sondy sledující některé důležité charakteristiky současných učebnic, a to se zvláštním zřetelem k otázkám výzkumů učebnic. Sborník prací je určen především dalším vědeckým pracovníkům, ale také učitelům a tvůrcům učebnic.

      Učebnice pod lupou
    • Kurikulum v současné škole

      • 127 stránek
      • 5 hodin čtení

      Monografie shrnuje výsledky několikaletého zkoumání kurikulární problematiky, na němž se podílel značný počet odborníků z České republiky i ze zahraničí. V první části monografie se věnuje pozornost pojetí kurikula a jeho obsahové stránce, dále se sleduje průnik kurikula do školských dokumentů a inspirace se hledají také ve výzkumech amerických, německých a českých.

      Kurikulum v současné škole