Knihobot

Josef Maňák

    2. březen 1924 – 6. únor 2019
    Josef Maňák
    Alternativní metody a postupy
    Životní cesta jako proces výchovy a sebevýchovy
    Aplikované sociální vědy v přípravě učitelů
    Problémy kurikula základní školy : sborník z pracovního semináře konaného dne 22. června 2006 na Pedagogické fakultě MU
    Výukové metody
    Nárys didaktiky
    • 2017

      Kniha rozhovorů zprostředkovává názory zástupců tří generací pedagogů na aktuální problémy vzdělávání, učitelství a pedagogiky. Záměrem autorů je přiblížit pohledy na pedagogické problémy situované v různých časových obdobích a diskutovat je v obecnějších souvislostech s výhledem na další vývoj.

      O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice
    • 2009

      Cílem publikace je předložit teoreticko-empirickou analýzu procesů utváření cílů a obsahů školního vzdělávání. Směřováním k tomuto cíli je hledáním odpovědi na otázku, kudy vede cesta od oborových cílů a obsahů ke kurikulárním cílům a obsahům, od učiva k žákovským znalostem, dovednostem, kompetencím či jiným dispozicím. Výklad se opírá o teorie a výzkumné poznatky publikované v odborné literatuře a je doplněn o výsledky výzkumů realizovaných autory knihy a jejich týmem.

      Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření
    • 2008

      Kurikulum v současné škole

      • 127 stránek
      • 5 hodin čtení

      Monografie shrnuje výsledky několikaletého zkoumání kurikulární problematiky, na němž se podílel značný počet odborníků z České republiky i ze zahraničí. V první části monografie se věnuje pozornost pojetí kurikula a jeho obsahové stránce, dále se sleduje průnik kurikula do školských dokumentů a inspirace se hledají také ve výzkumech amerických, německých a českých.

      Kurikulum v současné škole
    • 2007
    • 2006

      Učebnice pod lupou

      • 123 stránek
      • 5 hodin čtení

      Učebnice pod lupou je výsledkem iniciativy pracovní skupiny doktorandů na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, kteří se ve svých disertačních pracích zabývají problematikou analýzy učebnic. Většina příspěvků sborníku přináší dílčí výzkumné sondy sledující některé důležité charakteristiky současných učebnic, a to se zvláštním zřetelem k otázkám výzkumů učebnic. Sborník prací je určen především dalším vědeckým pracovníkům, ale také učitelům a tvůrcům učebnic.

      Učebnice pod lupou
    • 2005

      Slovník pedagogické metodologie podává přehled a výklad nejdůležitějších termínů, které se používají v pedagogických výzkumech. Cílem je jednak poskytnout vysvětlení metodologických pojmů, jednak nabídnout i první informaci a též inspiraci pro případné další využití. Za jednotlivými hesly je vždy uvedena základní literatura, díky níž se čtenář, pokud bude mít zájem o hlubší a podrobnější studium, v tématu pohotově zorientuje

      Slovník pedagogické metodologie
    • 2004

      Cesty pedagogického výzkumu

      • 78 stránek
      • 3 hodiny čtení

      V publikaci, jež je dílem Centra pedagogického výzkumu Pedagogické fakulty MU v Brně, najde čtenář otázky a odpovědi spojené se základními problémy pedagogického výzkumu a jeho zpracováním. Text poskytuje informace, které mohou posloužit zejména začínajícím badatelům jako příklad hledání účinné cesty k pedagogickému poznání (J. Maňák), podává úvod do problematiky kvalitativního výzkumu (V. Švec), poskytuje vhled do akčního výzkumu (T. Janík) a vysvětluje problémy spojené s projektováním a přípravou odborných pojednání (J. Němec).

      Cesty pedagogického výzkumu
    • 2003