Knihobot

Eliyahu M. Goldratt

    31. březen 1947 – 11. červen 2011

    Eliyahu M. Goldratt byl myslitel, který podněcoval ostatní k přemýšlení. Často popisován jako nekonvenční a provokativní, nabádal své publikum, aby přezkoumalo své obchodní postupy novou optikou. Je znám jako otec Teorie omezení (TOC), procesu neustálého zlepšování, který identifikuje a využívá omezení systému k dosažení jeho cílů. Své myšlenky poprvé představil ve svém obchodním románu, který se stal celosvětovým bestsellerem a byl přeložen do 35 jazyků.

    Eliyahu M. Goldratt
    TOC ve Strategii
    Kritický řetěz
    Cíl. Proces trvalého zlepšování
    Jak vzniká zisk
    Cíl II
    Co nemám, neprodám!
    • Co nemám, neprodám!

      • 200 stránek
      • 7 hodin čtení
      5,0(3)Ohodnotit

      Tato kniha je pro oblast prodeje a distribuce tím, čím se světový bestseller „Cíl“ stal pro oblast výroby. I přes atraktivní ceny a zajímavé akce se Paul White, zkušený vedoucí pobočky rodinného maloobchodního řetězce, už delší dobu potýká s klesající ziskovostí svého obchodu. Řešení se překvapivě začíná rýsovat v okamžiku, kdy havárie vodovodního potrubí donutí Paula a jeho manželku Caroline k provedení několika změn v chodu společnosti. Zatímco se všichni těší na konec nouzového stavu a obnovení „starého pořádku“, objeví se neočekávané zprávy z finančního oddělení. Cesta k řešení, které vyšvihne rodinný řetězec obchodů na výrazně ziskovou, razantně expandující, mezinárodní společnost, je však ještě dlouhá.

      Co nemám, neprodám!
    • Cíl II

      • 306 stránek
      • 11 hodin čtení
      4,0(2)Ohodnotit

      V pokračování světoznámé knihy Cíl se hlavní postava Alex Rogo musí vypořádat se zdánlivě neřešitelnou situací. Společnosti, které má na starosti, jsou ohroženy. Když se mu podaří zlepšit jejich výkonnost, budou prodány, když ne, budou uzavřeny. V každém případě mu tak hrozí, že on i jeho tým přijdou o práci. Tento román dr. Goldratta ukazuje využití teorie omezení v oblastech prodeje, marketingu, řízení zásob, řešení konfliktů a komunikace.

      Cíl II
    • Jak vzniká zisk

      • 242 stránek
      • 9 hodin čtení
      3,5(2)Ohodnotit

      Světově uznávaný tvůrce předního manažerského přístupu dneška (teorie omezení) ukazuje ve svém novém románovém bestselleru na životě softwarové firmy, proč pro očekávané zlepšení výsledků nestačí zavedení nových technologií. Můžete sledovat, jak hrdinové knihy řeší vzniklé obtíže a krizové situace poté, co zjistili, že se jejich doposud prosperující firma dostala na okraj propasti. Nyní musejí vše dělat radikálně jinak. Vyjde firma díky tvořivému myšlení svých šéfů z tohoto kola konkurenčního boje větší, silnější a bohatší než kdykoliv předtím?

      Jak vzniká zisk
    • Poutavý román napsaný formou thrilleru, je knihou, o které je možné bez nadsázky říci, že do značné míry změnila způsob manažerského uvažování v západních zemích. Kniha nabízí přesvědčivé řešení pro výrobní podniky potýkající se s opožděnými dodávkami a nízkými tržbami. Autor románu E. Goldratt byl označen časopisem Fortune Magazine jako "guru průmyslu" a časopisem Business Week jako "genius". Tuto knihu lze doporučit Vašim obchodním partnerům - nikoliv však Vaší konkurenci.

      Cíl. Proces trvalého zlepšování
    • Poutavý a rychle se rozvíjející román seznamuje čtenáře s aplikací TOC, která představuje zásadní přelom v oblasti projektového řízení. Obsahuje sadu jednoduchých a účinných nástrojů k řešení zásadních problémů současného projektového řízení. Kniha poskytuje společnostem návod, jak zajistit dokončení projektů včas, v plném rozsahu a bez překročení rozpočtu.

      Kritický řetěz