Knihobot

Eliyahu M. Goldratt

    31. březen 1947 – 11. červen 2011

    Eliyahu M. Goldratt byl myslitel, který podněcoval ostatní k přemýšlení. Často popisován jako nekonvenční a provokativní, nabádal své publikum, aby přezkoumalo své obchodní postupy novou optikou. Je znám jako otec Teorie omezení (TOC), procesu neustálého zlepšování, který identifikuje a využívá omezení systému k dosažení jeho cílů. Své myšlenky poprvé představil ve svém obchodním románu, který se stal celosvětovým bestsellerem a byl přeložen do 35 jazyků.

    Eliyahu M. Goldratt
    TOC ve Strategii
    Kritický řetěz
    Cíl. Proces trvalého zlepšování
    Jak vzniká zisk
    Cíl II
    Co nemám, neprodám!
    • 2013
    • 2010

      Co nemám, neprodám!

      • 200 stránek
      • 7 hodin čtení
      5,0(3)Ohodnotit

      Tato kniha je pro oblast prodeje a distribuce tím, čím se světový bestseller „Cíl“ stal pro oblast výroby. I přes atraktivní ceny a zajímavé akce se Paul White, zkušený vedoucí pobočky rodinného maloobchodního řetězce, už delší dobu potýká s klesající ziskovostí svého obchodu. Řešení se překvapivě začíná rýsovat v okamžiku, kdy havárie vodovodního potrubí donutí Paula a jeho manželku Caroline k provedení několika změn v chodu společnosti. Zatímco se všichni těší na konec nouzového stavu a obnovení „starého pořádku“, objeví se neočekávané zprávy z finančního oddělení. Cesta k řešení, které vyšvihne rodinný řetězec obchodů na výrazně ziskovou, razantně expandující, mezinárodní společnost, je však ještě dlouhá.

      Co nemám, neprodám!
    • 2006

      Cíl II

      • 306 stránek
      • 11 hodin čtení
      4,0(2)Ohodnotit

      V pokračování světoznámé knihy Cíl se hlavní postava Alex Rogo musí vypořádat se zdánlivě neřešitelnou situací. Společnosti, které má na starosti, jsou ohroženy. Když se mu podaří zlepšit jejich výkonnost, budou prodány, když ne, budou uzavřeny. V každém případě mu tak hrozí, že on i jeho tým přijdou o práci. Tento román dr. Goldratta ukazuje využití teorie omezení v oblastech prodeje, marketingu, řízení zásob, řešení konfliktů a komunikace.

      Cíl II
    • 2004

      Jak vzniká zisk

      • 242 stránek
      • 9 hodin čtení
      3,5(2)Ohodnotit

      Světově uznávaný tvůrce předního manažerského přístupu dneška (teorie omezení) ukazuje ve svém novém románovém bestselleru na životě softwarové firmy, proč pro očekávané zlepšení výsledků nestačí zavedení nových technologií. Můžete sledovat, jak hrdinové knihy řeší vzniklé obtíže a krizové situace poté, co zjistili, že se jejich doposud prosperující firma dostala na okraj propasti. Nyní musejí vše dělat radikálně jinak. Vyjde firma díky tvořivému myšlení svých šéfů z tohoto kola konkurenčního boje větší, silnější a bohatší než kdykoliv předtím?

      Jak vzniká zisk
    • 2003
    • 2003
    • 2003