Muzejní pedagogika. Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace
- 298 stránek
- 11 hodin čtení
Učebnice pro studium učitelství a vychovatelství podává ve stručnosti základní informace o pedagogice jako vědním oboru.
Publikace přináší studujícím učitelství a vychovatelství základní informace o pedagogice jako vědní disciplíně, o pojetí výchovy jako významné sociální činnosti a o hlavních pedagogických kategoriích aplikovaných ve škole, mimo školu i v rodině.
Učebnice podává v krátkých kapitolách, které mají charakter tezí, dějiny pedagogiky od počátku až do současnosti.
Úspěšná metodologická příručka popisuje hlavní činnosti, které má budoucí výzkumník poznat: vymezení výzkumného problému, informační přípravu výzkumu, formulaci hypotéz, výběr zkoumaných osob, používání výzkumných metod a vyhodnocování získaných údajů. Autor se věnuje kvantitativně i kvalitativně orientovanému výzkumu.
Kolektivní práce českých a slovenských badatelů zkoumajících sport jako sociálně kulturní fenomén ze sociologických, filozofických a pedagogických úhlů pohledu.