Akce
- 333 stránek
- 12 hodin čtení
Fotodokumentace z akcí a happeningů M.Knížaka od 60. let až do současnosti, doplněná o texty a manifesty které je doprovázely.
Fotodokumentace z akcí a happeningů M.Knížaka od 60. let až do současnosti, doplněná o texty a manifesty které je doprovázely.
Velká monografie Joži Uprky vznikla za příležitosti stejnojmenné výstavy v Praze, kde se poprvé ve velkém rozsahu prezentovalo Uprkovo dílo. V knize naleznete jak dobové fotografie samotného umělce, jeho rodiny, přátel a významných malířských kolegů, tak převážnou část Uprkových děl. Na knize se podílela celá řada našich významných uměleckých teoretiků a autorit. Krásným způsobem dává kniha nahlédnout do zamilované Uprkovy oblasti a to Moravského Slovácka, které nebylo nikdy tak věrně a s láskou zachycené.
Proč se česká média bulvarizují? Tato otázka trápí intelektuály z akademické i mediální praxe, kteří se zabývají současným mediálním světem, formujícím veřejné mínění. Mnoho podstatných informací se ztrácí mezi bulvárními obsahy, což vyvolává obavy o úroveň informovanosti publika. Téma bulvarizace českých médií je diskutováno již mnoho let, přičemž první konference na toto téma se konala v roce 2004. Od té doby se situace nezlepšila, naopak, vlivem nových médií, jako je internet, se problém ještě prohloubil. V roce 2015 se konala další konference, kde se sešli akademici, novináři a nezávislí intelektuálové, aby diskutovali příčiny a dopady bulvarizace. Cílem nebylo navrhovat řešení, ale analyzovat problém a jeho souvislosti. Moderní intelektuál by měl zachytit a porozumět podstatě problému, který se vyvíjí v kontextu společenských a ekonomických událostí. Sborník, který obsahuje většinu příspěvků z konference, přináší různé pohledy na roli bulváru, včetně inspirativního příspěvku o slovenských médiích. Věříme, že tento sborník přispěje k diskuzi o stavu hromadných sdělovacích prostředků a možná i k jejich budoucí kultivaci.
Publikace prezentuje 100 děl ze Sbírek Národní galeriv Praze. Mezi 100 vybraných děl můžete najít například: Růžencovou slavnost od Albrechta Dürera, Eleanoru z Toleda od Agnola Bronzina, Josefinu od Josefa Mánesa, Kleopatru od Jana Zrzavého a mnoho dalších.
Říká se, že doma není nikdo prorokem. Vždy když slyším toto přísloví, vzpomenu si na Milana Knížáka. Umělec a teoretik umění známý a oceňovaný na celém světě je doma vnímán spíše jako recesista a provokatér. Svým uměleckým dílem vzbuzuje závist a averzi méně schopných a kreativních kolegů. Na protest proti tomuto stavu a také proto, že Milana Knížáka považuji za jednu z největších světových osobností, inicioval jsem vznik této knihy, včetně přiložených nosičů, a navrhl její název. Předpokládám, že takto ucelený souhrn ukázek z jeho mnohovrstevnaté tvorby (dílo je tak rozsáhlé, že každý prezentovaný soubor vždy zůstává jen torzem) ukáže odborné i laické veřejnosti její velikost, komplexnost a rozmanitost. Věřím, že každý, kdo se s ní seznámí, reálně zhodnotí její hodnotu a význam. PhDr. Václav Budinský, autor projektu
První kompletní vydání textů Knížákovy skupiny Aktual převážně z let 1968 - 72. Doplněno předmluvou Milana Knížáka a ediční poznámkou Martina Machovce a Jaroslava Riedela.
Tato kniha obsahuje dvě teoretické práce a to Mezera mezi médii jako nové médium a Jeden z možných postojů jak být s uměním. Oba texty se snaží reflektovat současný stav umění tak, jak ho vnímá autor, který ve svém dosavadním životě významně protnul řadu uměleckých oborů. Jazyk textů je záměrnou směsicí pojmů a postojů z nejrůznějších oblastí, poněvadž autor věří, že jen tak je možno se přiblížit k teritoriu, které se nazývá uměním.