Knihobot

Jiřina Bednářová

    1. leden 1963
    Zrakové vnímání. Optická diferenciace I.
    Rozvoj grafomotoriky
    Rozvoj zrakového vnímání
    Školní zralost
    Mezi námi předškoláky pro děti od 3 do 5 let
    Diagnostika dítěte předškolního věku
    • 4,7(22)Ohodnotit

      Publikace je určena učitelkám MŠ a rodičům, přinášející návod na sledování vývoje dětí a dovedností, které by měly zvládat v různých věkových obdobích. Zaměřuje se na oblasti jako motorika, jemná motorika, grafomotorika, sebeobsluha, zrakové a sluchové vnímání, vnímání prostoru a času, matematické představy, řeč, sociální dovednosti a hru. Rodiče jako první učitelé hrají klíčovou roli ve vzdělávání a mají zájem o rozvoj svých dětí. Publikace slouží i učitelkám mateřských škol, které potřebují rozvíjet své diagnostické dovednosti a poskytovat dětem vhodné podněty pro aktivní učení. Cílem není nálepkování dětí, ale zajištění odpovídající vzdělávací nabídky. Informuje o vývoji dítěte od raného věku do školního věku a nabízí inspiraci pro práci s dětmi na základě jejich vývojových potřeb. Diagnostika je založena na průřezových vývojových řadách, avšak autorky varují před přehnaným tlakem na děti, neboť vývojové odchylky nemusí znamenat vážné opoždění. Materiál má sloužit jako inspirace, nikoli dogma, a diagnostika by měla být kontinuální. V případě závažných odchylek je doporučeno vyhledat odbornou pomoc.

      Diagnostika dítěte předškolního věku
    • Publikace je určena dětem k prověření jejich znalostí, schopností a dovedností před nástupem do školy, nejvhodnější je pro věk 3 až 5 roků dítěte. Knížka se zaměřuje na oblast grafomotoriky, zrakového vnímání, řeči, sluchového vnímání, prostorové a pravo-levé orientace, vnímání času a základních matematických představ. Každá strana obsahuje…

      Mezi námi předškoláky pro děti od 3 do 5 let
    • Školní zralost

      Co by mělo umět dítě před vstupem do školy

      • 136 stránek
      • 5 hodin čtení
      4,6(20)Ohodnotit

      Publikace osvědčené autorské dvojice dává prostor rodičům a pedagogům, aby se dlouhodobě zabývali podněcováním dítěte v době přípravy na nástup do školy. V knize naleznete základní informace o tom, co by mělo dítě umět a zvládnout mezi pátým a šestým rokem věku. Najdete zde rovněž upozornění na některé vývojové obtíže. Kniha je určena pro rodiče i učitelky v mateřských školách.

      Školní zralost
    • Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.

      Rozvoj zrakového vnímání
    • Rozvoj grafomotoriky

      Jak rozvíjet kreslení a psaní

      • 80 stránek
      • 3 hodiny čtení
      4,7(9)Ohodnotit

      Kniha Rozvoj grafomotoriky osloví řadu čtenářů, zajímajících se o vývoj dítěte, jeho výchovu a vzdělávání. Její odborná úroveň a současně srozumitelné, čtivé zpracování jistě zaujme nejen pedagogy v mateřských a základních školách, pracovníky pedagogicko-psychologického poradenství, ale i blízké (rodiče, prarodiče) dětí, které rády kreslí nebo se s kreslením potýkají.

      Rozvoj grafomotoriky
    • Dobré zrakové vnímání je jedním z předpokladů úspěšného zvládnutí čtení a psaní písmen, slabik, slov i číslic a čísel. Určeno pro předškolní věk a 1. - 2. třídu. Pracovní listy je možno použít k rozvoji: - optické diferenciace (zrakového rozlišování) - očníchpohybů - uvědomování si posloupnosti - koncentrace pozornosti - pravo - levé a prostorové orientace - slovní zásoby, pojmenování, zevšeobecňování, i předčíselných představ

      Zrakové vnímání. Optická diferenciace I.
    • Publikace je určena dětem k prověření jejich znalostí, schopností a dovedností před nástupem do školy, nejvhodnější je pro věk 3 až 5 roků dítěte. Knížka se zaměřuje na oblast grafomotoriky, zrakového vnímání, řeči, sluchového vnímání, prostorové a pravo-levé orientace, vnímání času a základních matematických představ. Každá strana obsahuje motivační příběh pro děti a vysvětlení činnosti a jejího cíle pro dospělé.

      Mezi námi předškoláky
    • Publikace tvoří s pracovními listy Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře ucelený soubor, doplňuje a shrnuje informace a podává souhrnný komplex poznatků o vývoji grafomotoriky, dětské kresby, možnostech rozvoje a podpory této oblasti. Publikaci pro práci s dětmi využijí učitelé mateřských škol, 1. stupně základních škol, speciální pedagogové a také rodiče.

      Rozvoj grafomotoriky
    • Vážená čtenářko, vážený čtenáři, pokud se probíráte knihami pro děti předškolního věku, pravděpodobně máte doma dítě, které potřebuje podporu v přípravě na školu. Mnozí z vás již mají zkušenosti s edicí nakladatelství Computer Press, zejména s publikacemi autorky Jiřiny Bednářové, která se zaměřuje na rozvoj dětí předškolního a mladšího školního věku. Je možné, že znáte soubor her a cvičení Mezi námi předškoláky pro tří- až pětileté děti, nebo knihu pro děti pěti- až sedmileté. Všimnete si, že úkoly mohou být pro vaše dítko buď příliš jednoduché, nebo obtížné, a věkové kategorie se překrývají. Autorka správně upozorňuje na individuální vývoj dětí; každé dítě se vyvíjí jinak v různých oblastech. Není důvod se trápit, pokud vaše dítě nezvládne vše jako starší sourozenci nebo jiné děti. S pomocí odborně připravených knih, které obsahují zajímavé příběhy, veselé ilustrace a cvičení, můžete podpořit rozvoj pozornosti, zrakového vnímání a slovní zásoby. Pokud hledáte knihu pro čtyřleté dítě, doporučuji tuto, ale pokud jsou úkoly obtížné, zvolte knihu pro tří- až pětileté děti. Nezapomeňte, že aktivní účast dospělých je klíčová pro úspěšný rozvoj dítěte.

      Mezi námi předškoláky - pro děti od 4 do 6 let