Knihobot

Hana Škapová

    Strategie firemní komunikace
    Start-up nation. Příběh izraelského hospodářského zázraku
    Ogilvy o reklamě
    Inovuj, nebo nepřežiješ!
    Nebojte se upřímnosti : průvodce na cestě k vytváření dobrých vztahů v práci
    Budiž voda : izraelská inspirace pro svět ohrožený nedostatkem vody
    • 2016

      S námitkou, že status quo je lepší, než věci nové a neznámé se setkáváme často. Odpor ke změnám je lidem vrozený. Problém ovšem je, že naše společnost se dostala do kritického bodu. Nefunguje, jak by měla a většině lidí se nežije snadněji než dříve, naopak, jejich život je stále obtížnější. Narůstá nerovnost, bohatství se už zdaleka nešíří shora dolů, jak tomu bylo kdysi. Nešíří se ani zdola nahoru, jak by teoreticky mělo, protože spotřebitelé se utápějí v dluzích. Většina společenských zvyků, pravidel a institucí zůstává nastavena na podmínky časů, které už minuly. Zdá se, že západní svět usnul v jakémsi odpočinkovém režimu. Jenže přítomnost nelze prodlužovat donekonečna. Problém ovšem je, že lidé, kteří jsou teoreticky za naši budoucnost odpovědní, začali odvážné myšlení považovat za příliš podezřelé, případně příliš riskantní. Kniha Druhá křivka přináší jedno podstatné sdělení platné pro celou řadu oblastí života: pokud se máme posunout vpřed, je nezbytné učinit zásadní změny. Zvolit nový směr, který se bude odlišovat od dosavadního. To mnohdy zároveň vyžaduje zcela nový pohled na známé problémy.

      Druhá křivka: Jak neminout odbočku do budoucnosti
    • 2016

      Podle prognóz americké vlády čtyřicet z padesáti států USA a 60 procent povrchu zeměkoule brzy čelí alarmujícímu nedostatku vody v důsledku rostoucí poptávky. Pokud se problém nezačne řešit, hrozí zvyšování cen potravin a zpomalení ekonomického růstu, což může vést k politické nestabilitě. Kniha ukazuje, jak může být Izrael inspirací pro jiné země při prevenci krizí. Ačkoli šedesát procent izraelského území tvoří poušť, země dokázala vyřešit své problémy s vodou a dokonce má její nadbytek. Izrael dodává vodu sousedním zemím, včetně palestinských území a Jordánska, a stal se lídrem v oblasti vodohospodářství a technologií. Kniha přináší inspirativní příběh o vizích a obětech státu, který považuje zajištění vody za jednu ze svých priorit. Navzdory omezeným vodním zdrojům, rychle rostoucí populaci a nepřátelským sousedům si Izrael dlouhodobě udržuje náskok v inovacích, aby zajistil svůj budoucí rozvoj. Izraelské zkušenosti mohou být cenné pro každé město, stát i jednotlivce, kteří chtějí překonat výzvy a stát se úspěšnými v hospodaření s vodou.

      Budiž voda : izraelská inspirace pro svět ohrožený nedostatkem vody
    • 2015

      Kniha je výsledkem autorčiných patnácti let zkušeností ze spolupráce s různými typy organizací, jejichž zaměstnanci na všech úrovních řízení se potýkali s problémem, jak na pracovišti říkat pravdu, i nepříjemnou, aniž by byli za svou upřímnost nějakým způsobem trestáni. Přináší mnoho užitečných tipů, doporučení a rad, které čtenáře učí zvládat obtížné situace, a na řadě příkladů vám ukáže, jak zdvořile, ale jasně vyjádřit, co od druhých očekáváme, a jak poskytovat zpětnou vazbu při řešení často nezáviděníhodných situací. Všichni víme, jak se cítíme, když k nám kolegové nejsou upřímní a mluví o nás za našimi zády. Nebo když s námi někdo z dlouholetých přátel zničehonic přeruší veškeré kontakty, aniž nám cokoliv vysvětlí. Nebo někdo z vašich známých dostane výpověď bez jakéhokoli vysvětlení. Tyto situace jsou vždy frustrující a vytvářejí napětí. Příčinou všech problémů s tím spojených je nedostatek upřímnosti v mezilidských vztazích. Mnozí lidé si „upřímnost“ spojují se špatnými zprávami. Říkají si, že svým přátelům a kolegům prokazují laskavost, když jim neříkají pravdu či neposkytují otevřenou zpětnou vazbu. To však není laskavost, je to spíše pasivita, popř. zbabělost, která nikomu nepomůže. Upřímnost totiž neznamená špatné zprávy a firemní kultura založená na upřímnosti nezbytně nemusí znamenat nepříjemné konfrontace.

      Nebojte se upřímnosti : průvodce na cestě k vytváření dobrých vztahů v práci
    • 2012

      Nové vydání knihy někdejšího tvůrce koncepce reengineeringu poodhaluje tajemství nejúspěšnějších podniků dneška a formuluje devět základních pravidel, devět kroků, jež musí podniky a podnikatelé učinit, chtějí-li uspět a prosperovat v prvních dekádách nového tisíciletí, v době sílící "nadvlády zákazníka" a globální hyperkonkurence.

      Agenda 21 : co musí každý podnik udělat pro úspěch v 21. století
    • 2012

      Kniha zkoumá, jak Izrael, malá země s 7,1 miliony obyvatel, bez přírodních zdrojů a v neustálém válečném stavu, generuje více nových firem než stabilní země jako Japonsko či Čína. Autoři, Dan Senor a Saul Singer, analyzují izraelskou kulturu, která se formovala v těžkých podmínkách, a ukazují, jak tato kultura podporuje inovace a podnikatelský duch. Izraelci, oproti Američanům, kteří preferují pečlivé plánování, se nebojí rychle realizovat nové nápady. Senor a Singer také zkoumají klíčové faktory hospodářského vzestupu, jako jsou imigrační politika, výzkum a vývoj a vojenská služba. Tyto faktory vedly k tomu, že na NASDAQ je více izraelských firem než z Evropy, Jižní Koreje, Japonska, Singapuru, Číny a Indie dohromady. Ačkoliv existuje mnoho studií o Blízkém východě, informace o izraelském hospodářském růstu a jeho strategiích jsou překvapivě vzácné. Kniha ukazuje, že z izraelského příkladu se mohou poučit nejen národy, ale i jednotlivci budující podniky. V době, kdy se americká ekonomika snaží obnovit svou inovační kulturu, je ideální příležitost inspirovat se zkušenostmi tohoto houževnatého národa.

      Start-up nation. Příběh izraelského hospodářského zázraku
    • 2000

      Strategie firemní komunikace

      • 254 stránek
      • 9 hodin čtení
      2,0(1)Ohodnotit

      Kniha přináší pohled na oblasti, bez kterých se úspěšná firemní komunikace v současném světě neobejde. Jednotlivé kapitoly jsou psány tak, aby v nich čtenáři našli dostatek návodných praktických příkladů. Kniha má dvě základní linie. Tou první je vztah mezi zákazníkem a značkou - produktovou i firemní. Je to vztah křehký a emocionální, který tkají celé týmy marketingových a komunikačních odborníků. Druhou linii tvoří firma jako živý organismus a její kontakty a vztahy, které rozvíjí se všemi svými rozmanitými zájmovými skupinami. Struktura knihy je pojata jako osvědčená a praktická skládačka. Na konci knihy jsou uvedeny tři případové studie s příklady uceleného komunikačního přístupu.

      Strategie firemní komunikace
    • 1998

      V čase, kdy jedinou konstantou podnikatelského prostředí je změna, má pro podniky a podnikatele životní význam schopnost učit se, měnit se a inovovat - nereagovat jen pasivně na změny, ale aktivně vytvářet vlastní pravidla hry a vlastní budoucnost. Kanadský autor ilustruje jak hloubku probíhajících změn na prahu nového tisíciletí, tak i účinné konkurenční strategie předních světových firem.

      Inovuj, nebo nepřežiješ!
    • 1996

      Ogilvy o reklamě

      • 223 stránek
      • 8 hodin čtení
      4,2(9649)Ohodnotit

      Legendární kniha klasika světové reklamy je zasvěceným průvodcem oborem reklamy a reklamní tvorby. Ogilvy v ní nezapře svou "původní" profesi textaře a se svou typickou argumentační přesvědčivostí shrnuje své celoživotní zkušenosti s tím, jak dělat reklamu, která prodává. Bohatý obrazový doprovod přináší příklady úspěšných i nepovedených reklam.

      Ogilvy o reklamě