Knihobot

Stephen D. Krashen

    14. květen 1941

    Stephen Krashen je emeritní profesor na University of Southern California, který se v roce 1994 přesunul z katedry lingvistiky na Fakultu vzdělávacích věd. Je lingvista, výzkumník v oblasti vzdělávání a aktivista. Jeho práce se zaměřuje na osvojování druhého jazyka, bilingvní vzdělávání a čtení. Krashen je známý svými vlivnými koncepty, jako je hypotéza osvojování-učení a hypotéza vstupu, a prosazuje volné dobrovolné čtení jako klíčový nástroj pro jazykové vzdělávání.

    Principles and practice in second language acquisition
    Writing
    The power of reading
    • 2004

      The power of reading

      • 199 stránek
      • 7 hodin čtení
      4,2(578)Ohodnotit

      Continuing the case for free voluntary reading set out in the book's 1993 first edition, this new, updated, and much-looked-for second edition explores new research done on the topic in the last ten years as well as looking anew at some of the original research reviewed. Krashen also explores research surrounding the role of school and public libraries and the research indicating the necessity of a print-rich environment that provides light reading (comics, teen romances, magazines) as well as the best in literature to assist in educating children to read with understanding and in second language acquisition. He looks at the research surrounding reading incentive/rewards programs and specifically at the research on AR (Accelerated Reader) and other electronic reading products.

      The power of reading
    • 1984