Monografie obsahuje všechny informace potřebné k pochopení funkce amerického Nejvyššího soudu v historii i v současnosti, průzkum klíčových případů, biografické portréty dřívějších a nynějších soudců i objasnění ústavních principů a právních koncepcí.
Figurína malířské panny naslouchající Allenu Ginsbergovi, hrající si s bratry Čapky, jako postava obrazu Františka Kupky, společnice Vítězslava Nezvala či Jiřího Koláře, ale také jako Salome nesoucí hlavu svého tvůrce - samotného malíře. Tomáš Císařovský získal pro svůj nejnovější cyklus zdatnou múzu. Navíc věčnou, je totiž nesmrtelná, protože nikdy nebyla ani živá. Císařovský ji objevil ve svém bývalém ateliéru v pražských Dejvicích, který před ním na počátku minulého století užíval malíř a profesor na pražské Akademii výtvarných umění Vlaho Bukovac. A právě této téměř stopadesátileté bezejmenné panně daroval Císařovský vlastní život a nechal ji důvěrně vstoupit do svých děl. V žádném jiném cyklu obrazů Tomáš Císařovský nespojil svůj trvalý zájem o dějinné události a postavy s důsledným ohledáváním všeho lidského i nelidského v nitru člověka i umělce samotného.
Nejnovější česko-anglický katalog Stanislava Kolíbala doprovází jeho výstavu v Galerii Miroslava Kubíka v Litomyšli (14. června – 17. srpna 2014).
Jeden z nejvýznamějších tvůrců českého umění druhé poloviny 20. století a počátku 21. století zde ve zkratce přestavuje své celoživotní dílo ve vybraných sekvencích od 50. let až do současnosti. Představena je i dosud nepublikovaná poslední umělcova série Černobílé nápovědi z roku 2014, stejně jako řada méně vystavovaných prací.
Publikace s texty Martina Dostála a Stanislava Kolíbala překvapí neotřelým a nečekaným grafickým designem Karla Štědrého.
Základní textové osnova úspěšného filmu doplněná řadou fotografií a vyprávěním o průběhu natáčení. Scénář Jan Svěrák a Martin Dostál. Text knihy Martin Dostál, texty písní Radek Pastrňák. Doslov Milan Doinel.
Společenský a umělecký fenomén Bohdana Kopeckého / The Social and Artistic Phenomenon of Painter Bohdan Kopecký (Miroslav Kubík Gallery in Litomyšl: 28. 9. 2011 – 8. 1. 2012)
Česko-anglická kniha je poctou nedávno zemřelému malíři, rodákovi z Litomyšle, na jehož přínos umění druhé poloviny 20. století se dnes neprávem trochu pozapomíná. Podobně jako jeho generační druzi (M. Medek, J. Balcar, Z. Sýkora, K. Malich...), prošel v 50. a 60. letech proměnou k abstrahující podobě uměleckého výrazu. Publikace vychází v nové ediční řadě Katalogy Galerie Miroslava Kubíka. V atraktivní formě přibližuje pozoruhodnou instalaci výstavy mýty opředeného malíře a sleduje zejména klíčové období hledání osobitého stylu umělce, který našel svůj vysněný ráje uprostřed severočeské uhelné krajiny.
Malíř Tomáš Císařovský (*1962) má za sebou téměř dvacet let pozoruhodné malířské práce. Její výjimečnost v kontextu českého, ale i evropského umění, může doložit seznam výstav, mezi nimiž nechybí samostatné expozice v nejprestižnějších pražských výstavních prostorách - v Galerii Rudolfinum a také v Národní galerii ve Veletržním paláci. Tomáš Císařovský si své postavení zaslouží bez ohledu na proměnlivost kontextu i zájmu publika tvrdošíjnou a koncepční prací v rozměru tradičního malovaného obrazu. Není divu, že v dnešním boomu závěsných obrazů je tedy opět ve středu zájmu milovníků umění, odborníků, výstavných institucí i sběratelů. Císařovský se navíc soustředí na komunikativní a vizuálně vděčná témata, která však vždy mají přesný, někdy i kontroverzní, sociální čí historický obsah a dopad. Dominuje figurální a portrétní malba, doplněná v posledních letech o krajinné motivy.