Diferenciální rovnice
Pro IV. ročník tříd gymnázii se zaměřením na matematiku
Pro IV. ročník tříd gymnázii se zaměřením na matematiku
Záměrem metodiky je přispět k odbornému růstu asistentů pedagoga, přinést teoretické poznatky z oblasti současné pedagogiky, řadu příkladů dobré praxe a zkušeností ze škol, kde jsou asistenti efektivně využíváni. Také učitelé a vedení škol v metodice AP najdou praktické tipy, příběhy, metodická doporučení a inspiraci pro efektivní spolupráci s AP. V metodice jsou zohledněni žáci se sociálním znevýhodněním. Jako celek metodika sleduje zásady inkluzivního vzdělávání - tedy rozvíjení a podpory všech jedinců ve třídě v rámci jejich maximálních možností a při zachování přirozené různorodosti. Z tohoto důvodu je metodika obecnější. Usiluje o takovou oporu AP, která podporuje všechny žáky s jejich vzdělávacími potřebami a překážkami v učení včetně dětí se sociálním znevýhodněním.
Kniha představuje didaktickou kazuistiku jako nástroj pro kultivaci (oborově)didaktického myšlení. V první části je představen pojem kazuistika v souvislosti s výzkumem v klinických vědách. Zvláštní pozornost je potom věnována didaktickým kazuistikám a jejich roli v transdisciplinárním didaktickém výzkumu a představení transdidaktického přístupu využívajícího metodiku 3A. Druhou část knihy tvoří vybrané didaktické kazuistiky zpracované týmem oborových didaktiků a učitelů v praxi. Kniha navazuje na publikaci Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory autorů J. Slavíka, T. Janíka, P. Najvara a P. Knechta
Podrobné informace jsou samozřejmě obsaženy v příručce učitele. Obsahuje výstupy, klíčové kompetence a průřezová témata. Nejrozsáhlejší prostor je v příručce věnován podrobným popisům možných činností vztahujících se ke každé stránce učebnice. Orientaci v knize usnadňuje reprodukování všech stran učebnice na příslušných místech příručky.
V učebnici se nacházejí kapitoly, jež byly v prvouce obvyklé a osvědčené, ale i nové, které odráží změny, jež přináší probíhající školní reforma. V kombinaci s dalšími produkty z našeho vzdělávacího systému tak učebnice umožňují rozvíjení všech klíčových kompetencí a probrání všech průřezových témat RVP ZV. Jako v jiných učebnicích nakladatelství Fraus pro první stupeň, i zde se na každé stránce nachází spodní lišta, která shrnuje nejdůležitější pracovní pokyny k úlohám, což usnadňuje orientaci nebo práci doma s nemocnými žáky.
V učebnici se nacházejí kapitoly, jež byly v prvouce obvyklé a osvědčené, ale i nové, které odráží změny, jež přináší probíhající školní reforma. V kombinaci s dalšími produkty z našeho vzdělávacího systému tak učebnice umožňují rozvíjení všech klíčových kompetencí a probrání všech průřezových témat RVP ZV. Jako v jiných učebnicích nakladatelství Fraus pro první ročník, i zde je na každé stránce spodní lišta, která shrnuje nejdůležitější pracovní pokyny k úlohám, což usnadňuje orientaci nebo práci doma s nemocnými žáky.
Zevrubná příručka učitele uvádí u každého tematického celku vazbu na RVP ZV včetně rozpracovaných výstupů, konkrétních klíčových kompetencí a průřezových témat, na něž je v daných vyučovacích hodinách kladen důraz. Nejrozsáhlejší prostor je věnován podrobným popisům možných činností a her ke každé stránce učebnice. Aktivity a úkoly v příručce učitele zahrnují širokou škálu organizačních forem - společnou výuku celé třídy, samostatnou práci dětí (případně s využitím pracovních listů), učení ve dvojicích a kooperativní aktivity ve skupině, náměty na domácí úkoly a spolupráci s rodiči a komunitou. Jsou zařazeny i tipy na projekty. Kromě toho příručka učitele uvádí ke každému tematickému celku řadu rozšiřujících informací a zajímavostí pro učitele a odkazy na další literaturu a zdroje v internetu. Orientaci v knize usnadňuje reprodukování všech stran učebnice na příslušných místech příručky.